dykning i bulgarien
Fra : HENRIK OLSEN

Dato : 14-12-06 18:16

hej ng.
jeg har lige bestilt rejse til bulgarien til sommer er der nogen der ved
noget ang. dygning der???

hilsen henrik olsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-06 22:06

Hej Henrik

Hvor i Bulgarien? Jeg var i Sunny beach i sommer og her var der kun så vidt
jeg ved en dykkershop, der var placeret midt på stranden. Jeg fik desværre
ikke prøvet den, så jeg kan ikke komme med nogen anbefalinger.

Med venlig hilsen

Bo Poulsen

Fra : HENRIK OLSEN

Dato : 15-12-06 20:34

vi skal bo i byen albena...

Fra : Jan Birk

Dato : 15-12-06 08:09

> jeg har lige bestilt rejse til bulgarien til sommer er der nogen der ved
> noget ang. dygning der???

http://ringbindet.dk/dyk/bulgaria/index.html

/Jan

Fra : Ruth Kjær

Dato : 15-12-06 09:10

Hej Jan

Læste lige om turen til Cypern. Var det store "rigtige" huler, I dykkede i,
eller var det såkaldte "caverns"?

De bedste hilsner

Ruth

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 15-12-06 10:16

Nope primært swim-throughs på max. 50 m. og nogle små sink-holes ud i det
åbne.
/Sune

Fra : Ruth Kjær

Dato : 15-12-06 10:57

Hej Sune

Håbede lige - selvom det ikke var særlig sandsynligt :(

Det er nok samme slags som i Tyrkiet, hvor der i fx Fethiye/Öludeniz er en
del grotter og swin-throughs - som kan være rigtig underholdende :)

Henrik - beklager, at jeg lige lånte din tråd til en anden destination. Har
ikke selv været i Bulgarien, men skal du vide noget om Tyrkiet på et
tidspunkt, kan jeg komme med et hint eller to :)

Ruth

Fra : bsfusk@gmail.com

Dato : 15-12-06 11:11

Hej Jan,

Kan se på hjemmesiden at du/i måske afholder speedbåds kursus. Det
kunne jeg godt være interesseret i at høre mere om, da jeg mangler et
speedbådsbevis!

/Bjarne

Fra : Jan Birk

Dato : 18-12-06 11:55

> Kan se på hjemmesiden at du/i måske afholder speedbåds kursus. Det
> kunne jeg godt være interesseret i at høre mere om, da jeg mangler et
> speedbådsbevis!

Det bliver sikkert først til foråret. Men jeg kaster en info om det, til
den tid.

/Jan

Fra : Steffan

Dato : 24-12-06 00:13

Hej. Jeg dykkede med det dykkercenter der lå på stranden i Sunny beach,
www.diving-bg.com. Vi dykkede ud for Nessbar. Det var OK, men deres grej (og
bil) er noget gammelt lort og deres engelske er meget dårligt, men de er
meget flinke. Dykker oplevelsen er helt ok. Der var mange sten/klippestykker
og 6-7 slags forskellige fisk. Meget god sigt.

Steffan

Fra : Kim M. Graversen

Dato : 24-12-06 11:18

Hej Henrik,

tilbage til dit spm. ang. dykning i Bulgarien...

Jeg var i Bulgarien for 3 år siden, og ville også ud og se om
der var noget "at komme efter" i Sortehavet.

Kort og kontant, det er der ikke ! Jeg var i Sunny Beach og tog
en taxa (koster ikke ret meget) ind til en lidt større by
(navnet erindrer jeg ikke) hvor fra vi tog afsted med et skib.
Skibet var en gammel sag, og det samme var udstyret vi dykkede
med! Vi havde ikke lejl. til at prøve udstyret ind vi gik i
vandet, og jeg var naturligvis så heldig at mit spænde til at
holde på flasken gik i stykker da jeg hoppede i vandet! Så fra
10 m måtte jeg, med hjælp fra divemaster stige op med flasken i
hånden!

Fik repareret udstyret og kom i igen! Derefter havde vi ca. 45
min. bundtid, dog uden at se nævneværdig fisk eller andet! Der
var flotte stenformationer på bunden, men Boesdal Kalkbrud er
mindst lige så flot.

Konklusion: Hvis du "trænger" til at dykke, så er det OK. Men
ellers vil jeg hellere anbefale dig at bruge hele ugen på at
spise og drikke godt til billige penge (for druk og dykning
hænger IKKE sammen).

God tur, og glædelig jul!

Kim