THunderbird og traadloese netvaerk
Fra : Carsten Riis

Dato : 14-12-06 18:24

Hej Thunderbird hajer.

Har Thunderbird problemer med at hente mails og news ned, når man gør
det via trådløst netværk?

Min InternetExplorer og MSN kører nogenlunde stabilt, men
Thunderbird.....det er sgu lige til at lukke og skide i.

Den har svært ved at logge sig på min mailserver, hvis den endelig gør
det, så tager det 17 år og 3½ eftermiddage for at hente ting
ned...samtidig med, at jeg vil have slettet mails på serveren når jeg
har hentet...Den funktion den glemmer Thunderbird også, men tilgengæld
hentes de samme mails ned gang på gang.

aaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrggggggggghhhhhhhhhhh Er der kendte
problemer med Thunderbird og Trådløse netværk?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Holst

Dato : 14-12-06 18:56

Carsten Riis wrote:

> Har Thunderbird problemer med at hente mails og news ned, når man gør
> det via trådløst netværk?

Nej, det virker helt upåklageligt.

> Min InternetExplorer og MSN kører nogenlunde stabilt, men
> Thunderbird.....det er sgu lige til at lukke og skide i.

Lyder underligt.

Som sådan er der for Thunderbird ingen forskel på, om computeren er
tilsluttet netværket via et kabel eller trådløst.

Jeg har nu kørt Thunderbird i 2-3 år på trådløst netværk uden problemer,
så det må være hos dig, der er en eller anden konflikt.

Men der lyder jo også til, at der er noget galt hos dig. Du skriver jo
også, at Internet Explorer og MSN kører NOGENLUNDE stabilt - nogenlunde
stabilt er heller ikke godt nok.

Hvordan virker din mail/news, hvis du bruger en anden klient end
Thunderbird?

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-12-06 20:23

Holst skrev den 14-12-2006 18:56:

> Nej, det virker helt upåklageligt.

> Lyder underligt.

Jep.

> Som sådan er der for Thunderbird ingen forskel på, om computeren er
> tilsluttet netværket via et kabel eller trådløst.

ok.

> [...]
>
> Men der lyder jo også til, at der er noget galt hos dig. Du skriver jo
> også, at Internet Explorer og MSN kører NOGENLUNDE stabilt - nogenlunde

Problemerne er værst på Thunderbird. ALt hvad jeg kan tjekke af
netværksforbindelser siger ,at der er god forbindelse (windows
fortæller signalstyrke: Meget god).

Men når jeg henter på mailserver, så får jeg at vide at jeg ikke kan
kontakte serveren. Men selvsamme server kan jeg fint tilgå via
webmail, hvor jeg så ser mails som jeg formodede var slettet, da de jo
var hentet ned.

> Hvordan virker din mail/news, hvis du bruger en anden klient end
> Thunderbird?

Jeg kan fint tjekke mail via webmail (både firefox og IE), køre news via
google-groups (også i Firefox og IE).

Det er når jeg vil hente tingene via Thunderbird, at der knuder.

Når jeg endda kan få det til at virke, så går det endda sneglelangsomt,
så en 54k-modem opkobling virker som en sprinter.

Fra : Lars Raaby

Dato : 14-12-06 21:33

Carsten Riis skrev:

> [...]
> google-groups (også i Firefox og IE).
>
> Det er når jeg vil hente tingene via Thunderbird, at der knuder.

Det er dit antivirus filter der driller.
Når du henter på webmail køre den uden om dit filter. Det kan evt
også være din firewall der driller.
--
MVH Lars

Fra : Holst

Dato : 14-12-06 23:04

Carsten Riis wrote:

> Problemerne er værst på Thunderbird. ALt hvad jeg kan tjekke af
> netværksforbindelser siger ,at der er god forbindelse (windows
> fortæller signalstyrke: Meget god).

Ja, det er jo kun mellem din computer og routeren. Det kan være mellem
routeren og nettet, problemet er.

> Jeg kan fint tjekke mail via webmail (både firefox og IE), køre news via
> google-groups (også i Firefox og IE).

Ja, nu vil jeg ikke lige kalde webmail for en anden klient.

Men lyt til Lars og undersøg det. Han ved sikkert mere om sådant end jeg.