spam ?
Fra : gc

Dato : 14-12-06 13:46

Jeg får hele tiden en mail fra noreply@dagenshoroskop.dk. på min msn konto.
Det hjælper ikke at markere den som uønsket.
jeg har aldrig tilmeldt mig og det er ikke muligt at fravælge den.
Hvad kan man gøre.

PS. håber det er den rigtige nyhedsgruppe.

/Gert

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-12-06 13:57

"gc" <gertc@msn.com> crashed Echelon writing

> [...]
> konto. Det hjælper ikke at markere den som uønsket.
> jeg har aldrig tilmeldt mig og det er ikke muligt at fravælge den.

Afmeld via http://www.dagenshoroskop.dk/

Er du 100% sikker på du ikke har tilmeldt dig via en konkurrence, andet
nyhedsbrev, online køb eller da du oprettede din MSN konto, hvor der stod i
betingelserne at du samtidigt ville blive tilmeldt
nyhedsbreve fra dagenshoroskop.dk ?

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.sikkerhed
http://a.area51.dk/sikkerhed/

--
Bjarke Andersen

Fra : gc

Dato : 14-12-06 14:05

> Afmeld via http://www.dagenshoroskop.dk/

Hvad S.... det har jeg ellers prøvet 100 gange men siden har altid meldt
fejl.

Nå men tak for hjælpen.

PS. jeg har ikke tilmeldt mig bevidst.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-12-06 15:18

> PS. jeg har ikke tilmeldt mig bevidst.

Det er faktisk lige meget. Man skal altid læse de små linjer når man
skriver sig op. Ofte står der at de vil tilbyder videregivelse af
oplysninger til 3. part/samarbejdspartnere, og så må man jo forholde sig
til om man ønsker videre brug af den oprindelige tjeneste.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 14-12-06 16:58

Den 14 Dec 2006 14:18:19 GMT skrev Bjarke Andersen:
> "gc" <gertc@msn.com> crashed Echelon writing

> Det er faktisk lige meget.

Lige meget for spammerne, ja. De er nemlig totalt ligeglade.

> [...]
> oplysninger til 3. part/samarbejdspartnere, og så må man jo forholde sig
> til om man ønsker videre brug af den oprindelige tjeneste.

Typisk spammer-taktik. Opt-out, med en mikroskopisk checkbox gemt under
flere sider ævl om hvad man må og ikke må.

Respektable firmaer og mailing-lister bruger kun systemer hvor man
kan være sikker på at modtageren (og kun ham) har bevidst tilmeldt
sig.

Mvh
Kent

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-12-06 21:39

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> crashed Echelon writing

> Lige meget for spammerne, ja. De er nemlig totalt ligeglade.

Nej lige meget vedr abuserapport til udbyderen hvor mailen oprindeligt er
fra. Ved sådan en henvendelse skal man være 100% sikker på mailen ikke er
noget man har sagt ja til.

Et hurtigt kig på de fleste betingelser for site, viser jo at oplysninger
oftes deles med 3. part.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 17-12-06 02:19

Den 16 Dec 2006 20:39:10 GMT skrev Bjarke Andersen:
> [...]
> fra. Ved sådan en henvendelse skal man være 100% sikker på mailen ikke er

Hvis du med "sagt ja til" mener "ikke har fundet samtlige skjulte
checkboxes der skulle slås fra", håber jeg sg* du tager fejl, ellers
støtter ISP'erne sg* spammere mere end jeg troede.

> Et hurtigt kig på de fleste betingelser for site, viser jo at oplysninger
> oftes deles med 3. part.

Det hedder "lister med e-mail adresser sælges til spammere".

Mvh
Kent