Lav score i 3DMark2001
Fra : Bach

Dato : 26-06-01 22:19

Hej.

Jeg får kun 1550 i score i subj. og det er for lidt. Ifølge dem jeg
har sammenlignet med på www.madonion.com.
Jeg har opgraderet driverne til grafikkortet, og det gav fra 600 til
de 1550.
Men hvad kan jeg ellers gøre. Kan jeg tweake kortet?
Det er det "berygtede" Creative Geforce2 mx PCI jeg har, men så lav en
score alligevel sammenlignet med andre systemer med næsten identisk
hardware?

Jeg har flg. system:

Soltek 75 KAV
Athlon T-bird 1000@1330 MHz ved 9,5*140MHz
Silverado Køler @ 10V
512 MB PQI Ram @ 3,3V
Papst 350W 2050 RPM PSU
32 MB Geforce 2 MX (Creative Labs PCI!)
13 GB HD (2 X 6,5 GB Maxtor ophængt i elastikker.)
17" Monitor
40x cd-rom
Tekram 315 SCSI controller og Plextor 8220 SCSI Brænder.
SB AWE 64 Gold
Noise Control Big ATX
+ diverse
Ååhh ja, og Win98.
Som lige er blevet geninstalleret på nyformateret HD

Grafikkortdriver er opdateret til Detonator 12.41 (12.90b Havde lavere
score!)
Nyeste VIA 4in1
DirectX 8.0

Mvh, Henrik Bach

PS. Er også sendt til dk......overclockning!

Fra : Peter Pan

Dato : 27-06-01 00:31

"Bach" <heb@mailme.dk> wrote in message
> Jeg får kun 1550 i score i subj. og det er for lidt. Ifølge dem jeg
> har sammenlignet med på www.madonion.com.

Har de andre du sammenligner med et Creative GeForce2MX PCI eller bare et
GF2MX?
Creative's kort er nemlig betydelig langsommere i højere opløsligheder, da
rammen er en ekstra stor flaskehals fordi det er noget langsomt DDR ram der
er på kortet.

> Men hvad kan jeg ellers gøre. Kan jeg tweake kortet?

Ja, det vil hjælpe meget. Kan du hæve ramhastigeden fra de standard 143 MHz
DDR (286 MHz effektivt, svarende til 2,3 GB/s) op til andre korts standard,
166 MHz DDR (333 effektivt, 2,7 GB/s) vil du nok opleve et stort boost i
3Dmark scoren.

> Det er det "berygtede" Creative Geforce2 mx PCI jeg har, men så lav en
> score alligevel sammenlignet med andre systemer med næsten identisk
> hardware?

Well, det berygtede Creative kort er ikke berygtet uden grund. Det er
Creative's "smarte" måde at lokke forbrugere til at købe kortet ved at putte
DDR ram på kortet. Og så har du satme sparet på rammen og proppet noget
slow-motion ram på! Hvad kan man sige udover: Hold jer væk fra det!

Mvh
Anders

Fra : Bach

Dato : 27-06-01 02:08

On Wed, 27 Jun 2001 01:30:51 +0200, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

> [...]
>rammen er en ekstra stor flaskehals fordi det er noget langsomt DDR ram der

Det er kun GF2MX, da det åbenbart er standardordet for alle GF2MX'erne
i databasen.

> [...]
>166 MHz DDR (333 effektivt, 2,7 GB/s) vil du nok opleve et stort boost i

Jeg har lige clocket det lidt og er oppe på 308/210.
Hvordan ser det ud mht. at oc sådan et kort? Varme, ødelæggelse, osv.
Jeg har brugt NVTweak og har fået lidt større og lidt mindre end de
1550 alt efter opsætningen af programmet. Men altså ikke meget mere
end de 1550!

> [...]
>DDR ram på kortet. Og så har du satme sparet på rammen og proppet noget
>slow-motion ram på! Hvad kan man sige udover: Hold jer væk fra det!

Ja, det skulle man jo nok have gjort, men dengang det udkom var det jo
bare dejligt at stå først i køen til det!

Desværre ærgeligt idag!

Men jeg nænner ikke at skille mig af med det lige nu, da jeg har brugt
masser af penge på alt det andet.

Så det skal oc's skal det!

Mvh, Henrik

Fra : -= Texas =-

Dato : 27-06-01 00:45

Bach <heb@mailme.dk> wrote in message
> Jeg har flg. system:

-snip-

> Noise Control Big ATX

Jeg er godt klar ovar at dette er OT, men jeg overvejre ret meget at købe
et Noise Control kabinet, muligvis den model du har. Hjælper den virkelig,
er computeren blevet meget støjsvag ??