Påvirkes dommere af sandsynligheder?
Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-06 06:37

Sandsynligheder som stats-ingeniører ikke forstår

Svenskere har i årtusinder brugt birkebark til tagdækning - ofte tykke
lag der er isolerende som rockwool og fæstes af lange lige rafter der
går fra tagrende til tagryg hvor de krydser, ligesom knægtene øverst
på et dansk stråtag.

En typisk rafte er cm i diameter og en sådan var ved tagryggen gået
løs fra den overkrydsende rafte på den modsatte side af taget, og en
hysterisk kvinde forlangte reparation, selvom trafikken under
tagrenden var minimal.

Ejeren argumenterede at der var en ud af tusind sandsynlighed for at
storm fik raften til at glide ned langs tagets 45 grader hældning og
at en forbipasserende netop samtidig skulle gå under tagrenden var
lige så usandsynligt, og at raften skulle falde med en spids ende mod
personens øje var lige så usandsynligt, og i trafik tager alle let på
en ud af en milliard sandsynligheder.

Historien er analog med hysteri vedr at fylde hulrum mellem skifertag
og profilbrædder op med flamingo - sandsynligheden for at brand opstår
er pr år 1:1000, og for at brædderne så brænder gennem er 1:1000, og
at brandens ødelæggende omfang på det stadie bliver værre ødelæggende
end ellers er 1:1000

Så de der udformer brandregulativer er usle skadedyr, og at de ikke
har magt som agt til at gøre overtrædelse strafbar er en velsignelse.

Fra : per christoffersen

Dato : 14-12-06 08:43

> Så de der udformer brandregulativer er usle skadedyr, og at de ikke har
> magt som agt til at gøre overtrædelse strafbar er en velsignelse.

Skadedyr er et grimt ord. Jeg vil betragte som dem som en del af retsstaten.
At du ikke vil underlægge dig principperne i en retsstat er vidst velkendt
for alle der har læst nogle af dine indlæg rundt omkring.

Du skal nok være opmærksom på, at selvom overtrædelser af reglerne om
brandsikring muligvis ikke er strafbare i bødemæssig eller fængselsmæssig
forstand (det er jeg ikke klar over), så kan bygnings- eller
brandinspektøren iværksætte en lovliggørelse (fo din regning) eller forbyde
brug af ejendommen indtil sikringen er foretaget.

At du så, hvis der i mellemtiden opstår brand i ejendommen kan opleve dels
en hastigere brandudvikling end ellers og dels udvikling af giftig røg, der
vil medføre en uhyggelig død for evt. beboere er en anden sag. Med den
virkelighedsopfattelse du har er jeg bange for at ingen af de uhyggelige
perspektiver bider på dig.
Udlejere af din karakter har jeg intet tilovers for. At skalte og valte med
lejernes sikkerhed fordi amn selv tror sig kolgere end andre er en ussel og
egoistisk væremåde.

/Per

Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-06 10:30

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message

> [...]
> valte med lejernes sikkerhed fordi amn selv tror sig kolgere end
> andre er en ussel og egoistisk væremåde.

Den overvejede men droppede rationelle flamingoisolering af hems var
helt i toppen af et hus hvor der ikke forekommer åben ild, så både
sandsynlighedsvurdring og det faktum at ild og røg breder sig opad, OG
A L D R I G
N E D A D
gør dine aggressive fordrejninger ret interessante,

Aldrig sker overnatning på etagen, så som overalt er væsentligste
risiko brand i tekstil ved rygning i sengen, og hvad kan jeg gøre mod
det, når jeg HAR bekostet brandalarm-elektronik- Har du det hos dig
erller er du "ussel" osv , langt mere end mig?

HVIS man går ind på dine underholdende, ikke-realistiske,
extremistiske arbejdshypoteser, så kommer det stillede spørgsmål , som
du flygter fra, nemlig om en dommer vil enøjet se på regel siger X og
X er overtrådt,
og så tror jeg faktisk, at dommere vil se på nævnte sandsynligheder
og afveje at overtrædelse var på ingen måde uansvarlig

Du er motiveret af skinger dømmesyge, men dommere fungerer på et
højere plan, og konsulterer fagfolk, der som jeg har sans for nuancer

Røg fra profilbrædder der er den reelle og væsentligste risiko er
cirka lige så giftig som fra styropor, der blot soder med interessant
visuel effekt men cirka samme sundhedsfare. Men som sagt opad.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-06 10:33

> [...]
> cirka lige så giftig som fra styropor, der blot soder med
> interessant visuel effekt men cirka samme sundhedsfare. Men som
Lad mig tilføje lidt cases for de mange der ikke aner hvad
sandsynlighed er, og behøver lidt banal teknik-orienteret
hjernegymnastik

Sandsynlighed for fald. Logik skal udvides med fornemmelse

"Man brækker sjældent benet , medens man klatrer op ad
besværlige stier. Faren opstår , når vi begynder at tage let om
tingene og vælger de behagelige stier." Nietzsche´

En onkel til min far skulle flytte fra sin aftægtsbolig til en endnu
mindre beskyttet bolig, og skulle daglig kravle op af en stejl stige.

En bekymret hattedame mente at det var langt farligere end den
bekvemme trappe med gelænder han var vant til, men gamlingen
indvendte, at han jo netop ville holde fast med begge hænder foruden
begge ben på alle tidspunkter under opstigningen, så mon ikke det var
til at leve med for en person med god tid.

Katastrofen ved universitetsvidenskab er, at den er lovreligiøs og
opblæser pjat-snak om dyr forbrugerluksus , som smagspaver tjener
kassen på, til _"det sikre"_ og glemmer, at ulykker idag især skyldes
ulykkesfuglmentalitet - det som Nietzsche pinpointer i citatet
ovenfor.

Intelligens er god til noget. Intuition er ofte langt bedre.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-12-06 12:05

> [...]
> D R I G
> N E D A D
> gør dine aggressive fordrejninger ret interessante,

Normalt gider jeg ikke kommentere dit sludder.. men nej ild breder sig ikke
altid opad.. ligegyldigt hvor stort du skriver det.. men det er eller var en
populær misforståelse..

http://www.cnn.com/2006/LAW/12/08/arson.trial.ap/index.html

Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-06 13:25

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message
> [...]
> sig ikke altid opad.. ligegyldigt hvor stort du skriver det.. men
> det er eller var en populær misforståelse..
Skriv i egne ord hvordan der kan opstå fare for beboere på husets
nedreetager, hvis der i et lille trekantet pulterrum under tagryggen
skydes brandbombe ind mellem det 10000 kvadratcentimeter vindue,
hvilket er eneste brandrisiko, foruden pyromani

Jeg har engang været inde i en lejlighed hvor indboet var brændt og
sort røg hang oppe under loftet og man kunne let kravle langs gulvet
og undgå røgforgiftnintg. Jo , ild går opad, og den stærkt ophedede
netop dannede røg fra et hvilkensomhest materiale går i extrem grad
OPAD

Fra : per christoffersen

Dato : 14-12-06 13:18

> [...]
> D R I G
> N E D A D
> gør dine aggressive fordrejninger ret interessante,

Du demonstrerer her meget tydeligt igen, at du ikke har det fjerneste begreb
om brand og brandsikring.
De forskellige brandtekniske bestemmelser er netop til for at byggeteknisk
ukyndige som dig ikke skal komme galt afsted.

Du kan postulerer nok så mange insinuerende ting om mig, og råbe lige så
højt du vil om dit syn på samfundsstrukturerne og embedsmanden som sådan, -
intet vil ændre på:
1) at du ikke ved hvad du snakker om substantielt
2) at reglerne skal følges.

Hvis du ønsker at anvende et ikke klassificeret bygningsamteriale kan du
selv står for brandprøvningen efter aftale med brandinspektøren. Du kan jo
prøve at rette henvendelse til den stedlige brandinspektør med dit forslag
(især hvis du tror han trænger til noget at grine af).

> Røg fra profilbrædder der er den reelle og væsentligste risiko er cirka
> lige så giftig som fra styropor, der blot soder med interessant visuel
> effekt men cirka samme sundhedsfare. Men som sagt opad.

Sikke da en gang sludder...

/Per

Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-06 15:20

> [...]
> brandinspektøren. Du kan jo prøve at rette henvendelse til den
> stedlige brandinspektør med dit forslag (især hvis du tror han

Ligegyldgig hvor høvisk men udtrykker sig, så viser det sig altid på
usenet, at der ikke evnes kommentar til LOGIK eller FACTS, kun
mudderkast

I dette tilfælde en preusserlovlydighed og autoritetstro der faktisk
er OT for der er jo ikke jura i at gentage sig om at selvstændig
tænkning frarådes og slavementalitet anbefales, uden argumentation

Fra : per christoffersen

Dato : 14-12-06 15:39

> Ligegyldgig hvor høvisk men udtrykker sig, så viser det sig altid på
> usenet, at der ikke evnes kommentar til LOGIK eller FACTS, kun mudderkast

Eller er det bare Bo Warming, der igen ikke kan tåle, at verdensbilledet ser
anderledes ud, end han selv kan forestille sig.

Jeg udtrykker mig ikke uhøvisk, men det er tydeligt, at du ikke ved, hvad du
taler om mht. materialers brandsikkerhed og brandes forløb. Det kan jeg ikke
lade stå imodsagt, når du er boligudlejer.

> I dette tilfælde en preusserlovlydighed og autoritetstro der faktisk er OT
> for der er jo ikke jura i at gentage sig om at selvstændig tænkning
> frarådes og slavementalitet anbefales, uden argumentation

Jeg angivet vejen for dig, hvis du vil have en brandgodkendelse uden om
klassificeringssystemet. Hvad vil du egentlig have mere?

I det konkrete tilfælde er det jo også fuldstændig klart, at med din indsigt
i brandsikkerhed er autoritetstro nok den eneste reelt farbare vej.

/Per

Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-06 16:20

> [...]
>
> I det konkrete tilfælde er det jo også fuldstændig klart, at med din
> indsigt i brandsikkerhed er autoritetstro nok den eneste reelt

Som cand.scient i kemi med topkarakterer ved jeg hvad formlen er for
polystyren som flamingobestår af

Røgs toxicitet ved jeg er begrænset men at skum med atmosfærisk luft i
boblerne kan brænde hurtigt er indlysende
Alt det betyder dog intet når antændelsesrisiko er en millirdendedel
pr år og der skal ske langvarig ildebrand før dækkende profilbrædder
er brændt igennem så det alukraftforseglede flamingo EVENTUELT kan
antændes efter lang tid.

AT jeg er boligudlejer betyder lidet, selv hvis jeg havde haft mod til
den rationelle isolering, for lejers underskrift på at de har valgt og
insisteret på materialevalg er en vis juridisk sikring

Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-06 12:05

> [...]

> valte med lejernes sikkerhed fordi amn selv tror sig kolgere end
> andre er en ussel og egoistisk væremåde.

"Uhyggelig død" - tja, hvad skal jeg gøre for at undgå at lejere begår
selvmord, fx antænder deres eget tøj eller springer udfra huset
skorsten og lemlester sig og dør uhyggeligt - bygge skorstenen højere,
så faldet bliver dødeligt?

Kommenter SANDSYNLIGHEDER som klart er sagens kerne.

Fra : per christoffersen

Dato : 14-12-06 13:11

newsagh.189$vT3.145@fe42.usenetserver.com...

> Kommenter SANDSYNLIGHEDER som klart er sagens kerne.

Sandsynligheder er altså OT i denne gruppe, - det er et matematisk
spørgsmål.
- Og det er altså ikke dig alene, der skal bestemme hvad der er sagens
kerne. Sådan fungerer Usenet ikke.

/Per

Fra : Martin

Dato : 14-12-06 12:58

> Sandsynligheder som stats-ingeniører ikke forstår

<CUT>

> [...]
> år 1:1000, og for at brædderne så brænder gennem er 1:1000, og at
> brandens ødelæggende omfang på det stadie bliver værre ødelæggende end

For at give et bud på et svar til dit spørgsmål, så vil jeg vurdere, at en
dommer nok vil vurdere at sandsynligheden for at dine tre opstillede
parametre alle skulle have en sandsynlighed på 1:1000 nok er temmelig ringe,
og at de opstillede sandsynligheder dermed må anses for at være frit
opfundne.

/Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-06 13:18

"Martin" <mbnews@buhelt.dk> wrote in message

> [...]
> opstillede parametre alle skulle have en sandsynlighed på 1:1000 nok
> er temmelig ringe, og at de opstillede sandsynligheder dermed må

Når du ikke præciserer hvad du anser for mere realistiske
sandsynligheder i de tre sager, så spilder du alles tid med et
indholdløst offtopic indlæg

Husk - jeg bor ikke i Gjellerup-parken hvor der er taget forskud på
muslimDanmarks fremtidige brandhelvede-hverdag

Fra : Martin

Dato : 14-12-06 16:26

> "Martin" <mbnews@buhelt.dk> wrote in message

> Når du ikke præciserer hvad du anser for mere realistiske sandsynligheder
> i de tre sager, så spilder du alles tid med et indholdløst offtopic indlæg

Dit eneste spørgsmål var det som er angivet i emnet - og det gav jeg et svar
på. Hvis du søger svar på de egentlige sandsynligheder, så er det vist dig,
som er off-topic her i gruppen.

Ligegyldigt hvordan du argumenterer, så vil du aldrig finde en dommer (eller
anden myndighedsperson) som vil acceptere at du indfører dine egne
brandnormer baseret på en frit opfunden statistik. Derfor vil jeg - ikke
mindst af hensyn til dine lejere - foreslå at du bringer dit hus i orden.

> Husk - jeg bor ikke i Gjellerup-parken hvor der er taget forskud på
> muslimDanmarks fremtidige brandhelvede-hverdag

Til gengæld bor du ret tæt på Ungdomshuset, så mon ikke det kan komme ud på
et.

/Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-06 19:24

> [...]
> foreslå at du bringer dit hus i orden.

> Til gengæld bor du ret tæt på Ungdomshuset, så mon ikke det kan

Adam Lus ved godt, at værre hærværk end stenkast er dårlig PR for hans
elendige sag

Hvis jeg havde en dårlig sag på noget punkt, ville TV interviewe mig.
Det tør de ikke.

Efter at TV nødtvungent har haft Ruth i interview er hun næst efter
dronningen og Anja Andersen, PR-mæssigt, blandt fremtrædende og
værdsatte kvinder i Danmark.