JYSK, hvem skal hente og bringe?
Fra : Cybersprite

Dato : 13-12-06 23:31

Hej!

Jeg stjal lige denne overskrift da jeg kan se at denne sag har været
omdiskuteret herinde før - dog uden succes.

Jeg vil på forhånd frabede kommentarer af div. slags der ikke har med
emnet at gøre, ligesom i sidste tråd.

I fredags cyklede jeg ned i JYSK og købte en kontorstol (chefstol),
som jeg var nødt til at transportere hjem i taxa.
Da jeg kommer hjem er stolen defekt, den hæver sig selvnår man rejser
sig fra den, dvs. den kan ikke fikseres. Jeg ringer herefter til JYSK
og forklarer sagens sammenhæng. Den unge fyr som jeg taler med
fortæller at han ikke er helt sikker, men vi aftaler at der vil komme
en idag onsdag med en ny kontorstol, eller en del af stolen som jeg
muligvis kun har brug for.
Idag onsdag kom ingen, og jeg ringer så ned i butikken lige før
lukketid for at spørge hvorfor. Jeg får fat på en pige, som er
venlig men siger at de desværre ikke kan hente stolen og at det er en
omkostning jeg skal stå for. Jeg spørger om de ikke kan bringe den ud
i en af deres varebiler, men nej.

Nu er spørgsmålet; tror i at det vil hjælpe at sige at jeg kender
købelovens §78 stk. 4??

Skal butikken rette sig efter det, eller er loven praktisk talt
ubrugelig?

PS: jeg har sendt en klage pr. email til deres kundeservice, hvori jeg
venligt spørger om det kan være rigtigt..

PFT
Mvh Cybersprite

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 14-12-06 00:11

> [...]

> omdiskuteret herinde før - dog uden succes.

> Jeg vil på forhånd frabede kommentarer af div. slags der ikke har med

I så fald skal du nok stille juridiske spørgsmål, og ikke spørge om tro og
meninger.

Flemming Nielsen

Fra : Cybersprite

Dato : 14-12-06 10:36

> I så fald skal du nok stille juridiske spørgsmål, og ikke spørge om tro og
> meninger.
>
> Flemming Nielsen

Hvilket jeg også gjorde i form af: "Skal butikken rette sig efter det,
eller er loven praktisk talt ubrugelig?".

Cyber

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-12-06 13:39

Cybersprite wrote:

> Hvilket jeg også gjorde i form af: "Skal butikken rette sig efter det,
> eller er loven praktisk talt ubrugelig?".

Nu skriver du "eller", men svaret kan sagtens være "ja" til begge dele.

Reelt er du vel ikke i tvivl om, at butikken skal holde loven?
Spørgsmålet er hvad du kan gøre, hvis de ikke gør det.

Svaret er, at sagen kan indbringes for Forbrugerklagenævnet, hvis varen
har kostet mindst 800 kr (500 kr for tekstiler og sko). Ellers er man
nødt til selv at anlægge en retssag.

http://www.forbrug.dk/fs/hvem/fkn/om-fkn/

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Cybersprite

Dato : 14-12-06 10:36

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 14-12-06 18:18

> Hvilket jeg også gjorde i form af: "Skal butikken rette sig efter det,
> eller er loven praktisk talt ubrugelig?".

Det kan der være forskellige meninger om.

> Nu er spørgsmålet; tror i at det vil hjælpe at sige at jeg kender
> købelovens §78 stk. 4??

Krystalkuglen er til vask.

Flemming Nielsen