Logitech joystick problem
Fra : Silver

Dato : 13-12-06 22:04

Davs!

Nogen her som har haft eller har problemer med Logitech Extreme 3D Pro
joysticket i form af kalibreringsfejl?, at det vil trække til den ene eller
anden side mens man spiller?.

Hvis ja, har i så fundet en permanent løsning på problemet eller evt en
obskur patch et sted der virker?.

Håber en kan hjælpe.

Mvh
Silver.

Fra : Mads

Dato : 14-12-06 00:41

On Wed, 13 Dec 2006 22:04:08 +0100, "Silver"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>anden side mens man spiller?.
>
>Hvis ja, har i så fundet en permanent løsning på problemet eller evt en

Hej

Prøv at sætte det til et andet USB stik.

Mit Extreme 3D pro trækker f.eks. lidt til venstre
hvis jeg sætter det til USB ingangen på mit G15
keyboard. Sætter jeg det til en USB indgang på
fronten af min PC, trækker det lidt til højre, men
sætter jeg det til bag på PC'en virker det perfekt.

Jeg ved ikke om det hjælper, men du kan da
prøve, hvis du har andre stik end det hvor det
sidder nu.

mvh Mads

Fra : Jens G

Dato : 14-12-06 16:46

On Thu, 14 Dec 2006 00:40:57 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

> [...]
>fronten af min PC, trækker det lidt til højre, men
>sætter jeg det til bag på PC'en virker det perfekt.

Jeg kan ikke forstå hvordan et digitalt signal vil kunne ændre sig ved
at komme gennem et stik frem for et andet.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Mads

Dato : 14-12-06 17:42

On Thu, 14 Dec 2006 16:46:00 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Jeg kan ikke forstå hvordan et digitalt signal vil kunne ændre sig ved
>at komme gennem et stik frem for et andet.

Næh, det kan jeg såmænd heller ikke, men det gør det altså.

mvh Mads

Fra : Jubii

Dato : 14-12-06 18:42

On Thu, 14 Dec 2006 17:41:52 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote:
in dk.spil.computer

>Næh, det kan jeg såmænd heller ikke, men det gør det altså.
>
>mvh Mads

Jo ser du altså, USB stikkene består inden i computeren af elektronik
komponenter og de er ikke altid ens.
Jeg kan forestille mig at billige computere har stik komponenter der afviger en
smule og at de dyrere har nogle der ikke afviger en tøddel.
Man får hvad man betaler for.

Fra : Brian Lund

Dato : 16-12-06 10:29

> [...]
afviger en
> smule og at de dyrere har nogle der ikke afviger en tøddel.

Og hvordan skulle det gøre at det digitale signal ændrer sig!? Hvis
joysticket...

Brian

Fra : Jubii

Dato : 16-12-06 11:53

On Sat, 16 Dec 2006 10:28:39 +0100, "Brian Lund"
<geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote:
in dk.spil.computer

>afviger en
>
>Og hvordan skulle det gøre at det digitale signal ændrer sig!? Hvis
>joysticket...
>

>Brian

Det er små afvigelser i komponenternes ohmske værdi der kan gøre det.
Udgangsværdierne til computerens dele har intet at gøre med hvorvidt pc kan
genkende selve kommunikationen fra usb stikket og hvad der forårsager denne
kommunikation, f.eks. et joystick.

Fra : Brian Lund

Dato : 16-12-06 12:02

> [...]
kan
> genkende selve kommunikationen fra usb stikket og hvad der forårsager

"So what" om der er små afvigelser, det er et digitalt signal! Hvor meget
erfaring har du med digital elektronik design?

Tænk lige en ekstra gang, hvis den skulle ændre på dataene modtaget fra
joysticket skulle data kopieret fra f.eks. en USB harddisk også blive
korrupte!

Brian

Fra : Jens G

Dato : 16-12-06 12:04

On Sat, 16 Dec 2006 11:52:44 +0100, Jubii <gruntsaver@jubii.dk> wrote:

> [...]
>genkende selve kommunikationen fra usb stikket og hvad der forårsager denne

Det er ettere og nuller. Enten er de der, eller også er de der ikke.

Hvis det er et impedansproblem kan jeg ikke forestille mig at det kun
viser sig ved f.eks. en trækning til den ene side.

Mit eget Logitech joystick begyndte efter få måneders brug at trække
til den ene side i flysimulator. Z axen var simpelthen blevet dårlig.

Fra : Mads

Dato : 14-12-06 00:44

> [...]

>anden side mens man spiller?.
>
>Hvis ja, har i så fundet en permanent løsning på problemet eller evt en

Forresten, så kører jeg uden noget Logitech software
til joysticket. Jeg brød mig ikke om det profiler program
der fulgte med, så det røg ud igen. En evt. kalibrering
laver jeg via Windows egen joystick software i kontrolpanelet.

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 14-12-06 13:21

> [...]
> der fulgte med, så det røg ud igen. En evt. kalibrering
> laver jeg via Windows egen joystick software i kontrolpanelet.

Hej Mads

Har du prøvet at pille ved indstillingerne inde i spillet, her tænker jeg på
BF2, der kan du sætte følsomheden på joysticket. Jeg prøvede lige i går, og
har sat den til 6, og nu går det noget lettere at styre sagerne, og min
"chopper" er til at styre nogenlunde fornuftigt.
Før jeg pillede ved dette område, så kunne man høre folk bag i blev
luftsyge, og sikke et svineri

Hagar

Fra : Mads

Dato : 14-12-06 14:38

On Thu, 14 Dec 2006 13:21:00 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>"chopper" er til at styre nogenlunde fornuftigt.
>Før jeg pillede ved dette område, så kunne man høre folk bag i blev

Hæ hæ hæ, nej det har jeg ikke prøvet, for som nævnt har jeg
ikke haft de store problemer med kalibreringen efter at jeg fik
sat joysticket i den "rigtige" USB port.
Jeg har kun pillet lidt ved opsætningen af controls i BF2, men
det er da ikke umuligt at jeg prøver følsomheden her en af dagene.

mvh Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 16-12-06 13:32

> [...]
eller
> anden side mens man spiller?.
>
> Hvis ja, har i så fundet en permanent løsning på problemet eller evt en

Den trækker ikke skævt i kalibreringen? For ellers er det jo bare at
kalibrere igen :)
Men det er åbenbart et joystick som bliver slidt nemt, jeg har selv et hvor
det dog er throttlen der "hopper" lidt omkring 0 og fuld gas...

Brian