stabil scooter 45km
Fra : sjakalen

Dato : 13-12-06 19:47

Hvad skal man vælge hvis man skal have en ny/brugt scooter 45

Til køre hver dag 50 km hele året , så store hjul at fortrække
hastighed med begrænser taget min 70 km/t.
jeg vejer 110 kg skal nemt kunne trække mig
den skal være stabil
pris max 10000 kr

Søren

Fra : Brian

Dato : 13-12-06 23:07

"sjakalen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hastighed med begrænser taget min 70 km/t.
> jeg vejer 110 kg skal nemt kunne trække mig

Prøv et par forskellige og vælg den der passer dit temperament og din
størrelse. Gå efter kvali-mærker som fx. Peugeot, Aprilia, Yamaha, Gilera
osv.

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 14-12-06 19:45

Jeg har en speedfight til salg kørt 6000 km

Jens

Fra : sjakalen

Dato : 14-12-06 21:09

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> skrev i en
meddelelse news:45819b8b$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har en speedfight til salg kørt 6000 km

hvor i landet ?
og lidt billeder vil hjælpe
hvilken speedfight

Søren
9800 hjørring

Fra : thomas.b

Dato : 15-12-06 14:54

> [...]
>
> Til køre hver dag 50 km hele året , så store hjul at fortrække
> hastighed med begrænser taget min 70 km/t.

Husk dette

Knallert 45 (stor knallert): Du får et klip, hvis du overskrider
hastighedsgrænsen på 45 km/t med over 30 %, dvs. hvis du kører med 59-72
km/t. Kører du mere end 60 % for stærkt (over 72 km/t) får du frakendt
kørekortet betinget.

Du kan se linket her http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80

Mvh. Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-06 14:58

In article <4582a8ea$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"thomas.b" <tb_aalborg(xxxx)@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> hastighedsgrænsen på 45 km/t med over 30 %, dvs. hvis du kører med 59-72
> km/t. Kører du mere end 60 % for stærkt (over 72 km/t) får du frakendt

Juridisk set har du ret.. praksis kan noget andet.

Politiet JAGTER knallert30 så det basker og man er jaget vildt. På en
45'er kan du næsten få lov at køre så hurtigt det passer dig, bare du
følger trafikken og opfører dig ordentligt.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : thomas.b

Dato : 15-12-06 19:05

> Politiet JAGTER knallert30 så det basker og man er jaget vildt. På en
> 45'er kan du næsten få lov at køre så hurtigt det passer dig, bare du
> følger trafikken og opfører dig ordentligt.

Ja det kan man faktisk godt...I de år jeg har kørt 45'er er jeg blevet
stoppet 1 gang. I forbindelse med at politiet havde stoppet 2 sk 30
knallerter tror de ventede på transport af scooterne til undersøgelse.

De så bare kørekort. så kørte jeg derfra igen

mvh. Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-06 19:30

In article <4582e3d6$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> [...]

> stoppet 1 gang. I forbindelse med at politiet havde stoppet 2 sk 30
> knallerter tror de ventede på transport af scooterne til undersøgelse.

Jeg er blevet stoppet 3 gange, hvor den ene af dem var med 80 i timen.
De skulle bare se kørekort og så ellers "fortsat god tur".

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : thomas.b

Dato : 15-12-06 23:55

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i > Jeg er blevet
stoppet 3 gange, hvor den ene af dem var med 80 i timen.
> De skulle bare se kørekort og så ellers "fortsat god tur".

Jeg har bevidst på min scooter prøvet at ramme topfarten på de 58 km/t. Da
jeg kun køre i byen. I følge min kammerats bil med gps så har min scooter en
topfart når det går bedst på 63 km/t. Jeg bruger så også kun min 45 km
knallert. til vinter kørsel og reserve køretøj hvis der sker punkteringer på
min 125 ccm scooter.

Egenligt sjovt nok er forsikringen næsten 100 kr billiger om året på min
125'er. der til kommer der så vægt afgift på knapt 600 kr.

Mvh. Thomas

Fra : Joergen Bech

Dato : 21-12-06 12:03

On Fri, 15 Dec 2006 19:29:40 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Jeg er blevet stoppet 3 gange, hvor den ene af dem var med 80 i timen.
>De skulle bare se kørekort og så ellers "fortsat god tur".

Var det 80 på speedometeret eller 80 i den virkelige verden?

Min egen kører - ganske umodificeret - op til 75-80 km/t på
speedomeret, men ifølge farttavler, kilometerpinde+stopur, længere
stræk osv er de rigtige tal vist max 60-65 km/t. Det har jeg det fint
med. Tror 80 "ægte" km/t ville være i overkanten, også selv om
det var lovligt og min 45'er ikke hører til de mindste.

/JB