...og hvad er det så lige den hedder?
Fra : Leif

Dato : 13-12-06 14:05

Scenarie:
2. verdenskrig. Lille græsk ø med få indbyggere bliver besat af en lille
deling tyske soldater. Soldaterne bliver glemt af overkommandoen og må leve
sammen med de lokale indtil øen bliver befriet af engelske tropper. Der
foresvæver mig noget om at det er en filmatiseret roman, men er ikke sikker.
Ikke meget men håber der er nogen der kan hjælpe.

mvh. leif

Fra : konstman

Dato : 13-12-06 16:24

Fra : Peter Knutsen

Dato : 13-12-06 17:15

Leif wrote:
> [...]
> foresvæver mig noget om at det er en filmatiseret roman, men er ikke sikker.
> Ikke meget men håber der er nogen der kan hjælpe.

Et vildt gæt, uden at have set pågældende film: Kaptajn Corellis
Mandolin (eller noget i den stil), med Nicholas Cage.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 14-12-06 08:18

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Et vildt gæt, uden at have set pågældende film: Kaptajn Corellis Mandolin
> (eller noget i den stil), med Nicholas Cage.

Den tænkte jeg også det kunne være.!

Mvh. Martin

Fra : konstman

Dato : 13-12-06 20:34

Nix, det er "Mediterraneo" - "Jeg elsker soldater", som den hedder på
dansk.

Og så er det italienske soldater - ikke tyske!

http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=1:32053
http://us.imdb.com/title/tt0102426/

Den er udgivet på DVD i Danmark med den danske titel. Fås i Fona til
99,95 (selv om jeg synes, at jeg har set den billigere i Fona2000...

mvh
Jan K

Fra : Leif

Dato : 14-12-06 21:22

Takker -
ved gennemlæsning af handlingsreferaterne har Mediterranoe flest
lighedspunkter med min tågede erindring om handlingen.

mvh. leif

Fra : konstman

Dato : 14-12-06 17:15

Ja, handlingsreferaterne ligner hinanden...

Kaptain Corellis Mandolin bliver af en anmelder betragtet som en
sjælløs Hollywood-kopi af Mediterraneo - uden vist at være en
dårlig film af den grund. (Jeg har dem begge til gode, selv om de
står på hylden...) "Himlen over Berlin" blev
Hollywood-sentimentaliseret til "City of Angels" (igen med Cage som
gidsel). Og så er der Nikita... ...for at fortsætte rækken af
amerikanske kopier, der bare aldrig bliver helt så gode som de
europæiske originaler.

Men min skråsikre afvisning af, at det kan være Kaptajn Corellis
Mandolin er hermed også trukket tilbage.

mvh

Jan K