Antik kædespray
Fra : Bo Nielsen

Dato : 13-12-06 02:04

Hej til alle de olie-kyndige,

jeg har på mine forældres loft fundet en kædespray, som sandsynligvis
stammer fra mine første par år på mc, hvilket vil sige den er mellem 12 og
15 år gammel.

Kan fedtet på nogen måde være blevet "dårlig", så det kan skade kæden hvis
jeg ville bruge den i dag?

ScooterBo
(som - forhåbentlig - meget belejligt netop er ved at løbe tør for
kædespray)

Fra : Kim Olsen

Dato : 13-12-06 09:19

Hej Bo

Olie der bliver "dårligt" kommer til at lugte rådent, men jeg tvivler på at
din kædespray kan skade kæden, uanset hvor gammel og dårlig den måtte være.

hilsen
kim

Fra : Gunnar Langfjord

Dato : 13-12-06 21:35

"Bo Nielsen" <bonielsen@stofanet.dk> dengte løs på tastaturet sitt og
forfattet:

>Kan fedtet på nogen måde være blevet "dårlig", så det kan skade kæden hvis
>jeg ville bruge den i dag?

Noe info om 0 ringer på boksen?
--
2004 V-Strom (Til salgs!)
dod# 6804 V-SRI# 411 Squidfactor 21.256 NMCU# 8262 ØMK# 203

Fra : Bo Nielsen

Dato : 13-12-06 22:08

"Gunnar Langfjord" <gl@dod.no> skrev i en meddelelse
> "Bo Nielsen" <bonielsen@stofanet.dk> dengte løs på tastaturet sitt og
> forfattet:

> Noe info om 0 ringer på boksen?

Øh - hvilken boks?

ScooterBo

Fra : Gunnar Langfjord

Dato : 13-12-06 23:41

"Bo Nielsen" <bonielsen@stofanet.dk> dengte løs på tastaturet sitt og
forfattet:

>"Gunnar Langfjord" <gl@dod.no> skrev i en meddelelse

>Øh - hvilken boks?

Boksen kædesprayen er inni...

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-06 00:10

Bo Nielsen wrote:
> "Gunnar Langfjord" <gl@dod.no> skrev i en meddelelse

> Øh - hvilken boks?

Boksen = dåsen

--
Squish
VFR750F

Fra : Bo Nielsen

Dato : 14-12-06 00:52

"Squish" <.invalid> skrev i en meddelelse

> Boksen = dåsen
>
> --
> Squish
> VFR750F

Oh - beklager mit norske er ikke så godt

Jo - der står at den er til "all o-ring and competition chains". så den del
af sagen er klar.

ScooterBo

Fra : Armand

Dato : 14-12-06 14:45

"Gunnar Langfjord" <gl@dod.no> skrev i en meddelelse
> "Bo Nielsen" <bonielsen@stofanet.dk> dengte løs på tastaturet sitt og
> forfattet:

> Noe info om 0 ringer på boksen?

Så gammel er spray'en tilsyneladende ikke - Allerede i min tidlige tid på
motorcykel, á omkring '80, indstillede alle kædefedt-fabrikanter sig på at
de O-ringskæder der blev lanceret på Suzuki's GS750 i 1977, var fremtiden og
fjernede derfor de hidtil benyttede gummi-aggressive opløsningsmidler fra
produktet.
"Ikke-O-rings kædespray" hører således 70'erne til!

--
Armand.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 15-12-06 01:59

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra produktet.
> "Ikke-O-rings kædespray" hører således 70'erne til!

Det står også ganske rigtigt på "boksen", så GS'eren var jo nok med o-ringe
i kæden.

ScooterBo