Mail retur som værende spam
Fra : Chaddy

Dato : 13-12-06 00:55

Hejsa

Min kone arbejder på en kommune. Hun skulle bestille nogle ting hos et
firma. Så hun har sendt nogle mails til firmaet. Nu fik hun dem så tilbage
som værende spam. Og det er sket flere gange ved andre firmaer også. Jeg ved
ikke hvilke firmaer det drejer sig om.

Er der noget om at nogle blacklister nogle af kommunerne for at presse penge
eller hvad ved jeg ud af dem? Synes jeg har læst noget et eller andet sted
men kan ikke komme i tanke om hvordan det er de gør og om det er muligt.

Håber nogle kan hjælpe og så håber jeg det ikke er det forkerte forum. Hvis
det er hvor skal jeg så poste det?

Fra : Per Hansen

Dato : 13-12-06 15:29

"Chaddy" <sa_dk_thechad"FJERN"@hotmail.com> mentioned this

> [...]
> det er muligt.
>
> Håber nogle kan hjælpe og så håber jeg det ikke er det forkerte forum.

Det er bare fordi at firmaernes spamfiltre er sat alt for højt.
Det har flere PC blade advaret imod at gøre, da en kæmpe stavl af
egentlige mails også bare bliver filtreret fra som spam.
Hvis de firmaer var kloge, så investerede de i et program der har
"learning" istedet for bare et der har en skyder der går fra
low til high.
Det "learning" som eks. det mit har, er at den studerer spammen og
samtidig med ser efter om et af antispam firmaerne ligger inde med
anmeldelser om at det er en der er anmeldt for at spamme og dernæst
filtrer så ud efter det.

Men så kloge er firmaerne ikke at investere i den type spamfiltre, de
vælger istedet den amatøragtige vej der så gør at en stor del af de
egentlige mails bare bliver fjernet som spam, men det koster dem så
også kunder at gøre det nummer.

--
Per Hansen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-12-06 15:42

"Chaddy" <sa_dk_thechad"FJERN"@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Håber nogle kan hjælpe og så håber jeg det ikke er det forkerte forum. Hvis

Din kone bør selvfølgelig henvende sig til den it-ansvarlige på sit
arbejde.

Fra : Christian Reupke

Dato : 13-12-06 22:32

Chaddy skrev:
> [...]
> som værende spam. Og det er sket flere gange ved andre firmaer også. Jeg ved

Hvad er det for en fejlbesked din kone får retur? Ofte indeholder den
ganske nyttig information.

--
Christian Reupke
Work: http://www.netsite.dk

Fra : Chaddy

Dato : 21-12-06 00:02

Christian Reupke skrev:

> Hvad er det for en fejlbesked din kone får retur? Ofte indeholder den
> ganske nyttig information.

Ved det ikke helt.

Men har fundet ud af at det ikke er pga hendes mail går i spamfilter. Det er
deres mail som er blevet blacklistet på en eller anden måde. Hvordan aner
jeg ikke - det var det jeg håbede på at nogen her vidste noget om.

PS - undskyld det sene svar

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-12-06 01:50

Den 21-12-06 00.01 skrev Chaddy følgende:

> deres mail som er blevet blacklistet på en eller anden måde. Hvordan aner
> jeg ikke - det var det jeg håbede på at nogen her vidste noget om.

Næste gang det sker, så kom med fejlmeddelelsen, så kan vi sandsynligvis
fortælle, hvad der sker. Det mest sandsynlige er nok, at den ip-adresse,
din kone sender fra, er havnet i et spamfilter, og hvis det er
tilfældet, vil det helt klart fremgå af fejlmeddelelsen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.