Varulvefilm
Fra : Mr. D

Dato : 12-12-06 23:49

Min datter ønsker sig film med varulve. De eneste, jeg kan komme i tanke om,
er:

En varulv i London
En varulv i Paris
Underworld I og II

andre forslag til en god film?

simon

Fra : Mads

Dato : 13-12-06 01:10

On Tue, 12 Dec 2006 23:49:21 +0100, "Mr. D"
<s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

>Min datter ønsker sig film med varulve. De eneste, jeg kan komme i tanke om,
> [...]

Wolf med Jack Nicholson og Michelle Pfeiffer

Og så ellers dem her :
http://www.processionofthedamned.com/werewolf.htm
Der er lidt at gå igang med

mvh Mads

Fra : Holst

Dato : 13-12-06 10:15

Mads wrote:

> [...]

Van Helsing (http://www.imdb.com/title/tt0338526/) har det hele, både
varulve, vampyrer og lidt til. Og så har den også Hugh Jackman, som
nogen kvinder i hvert fald synes er lækker. Jeg er noget mere til Kate
Beckinsale :)

Fra : Mads

Dato : 13-12-06 12:23

On Wed, 13 Dec 2006 10:14:45 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

> [...]

Hej Holst

Lær lige at quote ordenligt. Jeg har ingen datter og jeg har aldrig
skrevet det ovenstående.

mvh Mads

Fra : Holst

Dato : 13-12-06 12:34

Mads wrote:

> Lær lige at quote ordenligt. Jeg har ingen datter og jeg har aldrig
> skrevet det ovenstående.

Som du kan se, var citatet bag >>, hvilket angiver, at det er to
niveauer ned, og derfor ikke fra dig.

Fra : Mads

Dato : 13-12-06 12:52

On Wed, 13 Dec 2006 12:33:54 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>Som du kan se, var citatet bag >>, hvilket angiver, at det er to
>niveauer ned, og derfor ikke fra dig.

Hvorfor står der så ovenover at
det er mig der har skrevet det ?

Så ku du da fjerne mit navn fra
posten. Det er jo stadig ikke mig
der har skrevet det

Fra : Holst

Dato : 13-12-06 12:57

Mads wrote:

> Så ku du da fjerne mit navn fra
> posten. Det er jo stadig ikke mig
> der har skrevet det

Det stod i dit indlæg.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-12-06 13:04

Mads skrev:

> Hvorfor står der så ovenover at
> det er mig der har skrevet det ?

Fordi det optræder i dit indlæg.

> Så ku du da fjerne mit navn fra
> posten. Det er jo stadig ikke mig
> der har skrevet det

Du har måske ikke forfattet det, men det fremgår klart af citatmarkøren, at
du har citeret det.

--
Mvh. Peter

Fra : Peter Knutsen

Dato : 13-12-06 17:18

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Fordi det optræder i dit indlæg.

Vrøvl.

Der står "Mads wrote:", men indlægget indeholder ikke ét eneste ord
skrevet af Mads.

> Du har måske ikke forfattet det, men det fremgår klart af citatmarkøren,
> at du har citeret det.

Ikke desto mindre kan folk med begrænsede Usenetkundskaber misforstå
Holsts citat og antage at det er noget Mads har skrevet. Derfor skal man
altid være omhyggelig med at citere korrekt.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Holst

Dato : 13-12-06 17:24

Peter Knutsen wrote:

> Ikke desto mindre kan folk med begrænsede Usenetkundskaber misforstå
> Holsts citat og antage at det er noget Mads har skrevet. Derfor skal man
> altid være omhyggelig med at citere korrekt.

Helt enig. Derfor har jeg også sørget for, at der er 2 > foran den
anført citat.

Fra : Mads

Dato : 13-12-06 20:31

On Wed, 13 Dec 2006 17:24:00 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>Helt enig. Derfor har jeg også sørget for, at der er 2 > foran den
>anført citat.

Hvorfor så ikke bare svare på Mr. D's oprindelige indlæg?

Så var der jo ingen der havde misforstået dig.

Der er jo overhovedet ingen ide i at sætte mit navn
over noget som jeg ikke har skrevet.
Og når du svarer på mit indlæg må det jo være fordi
du har en respons på det som jeg skrev, men det
som jeg havde skrevet, havde du klippet væk.

Så er det meget muligt at du kan retfærdigøre det med
at der var dobbelte citattegn, men samtidigt havde du
jo fjernet navnet på den oprindelige poster, Mr. D så
ingen kunne se hvem du egentlig svarede, medmindre
man da læser hele tråden igennem, en post ad gangen.

mvh Mads

Fra : Holst

Dato : 13-12-06 20:39

Mads wrote:

> Hvorfor så ikke bare svare på Mr. D's oprindelige indlæg?

Det har ikke været hos mig. Jeg gik egentlig umiddelbart ud fra, at du
havde krydspostet fra en anden gruppe, men det kan da også være, at det
bare ikke er kommet frem til TDC's server.

> Der er jo overhovedet ingen ide i at sætte mit navn
> over noget som jeg ikke har skrevet.

Du har citeret det, og hvis du nu snart forsøgte at forstå det, så var
der også tydeligt angivet, ved at det var placeret bag to >.

> Og når du svarer på mit indlæg må det jo være fordi
> du har en respons på det som jeg skrev, men det
> som jeg havde skrevet, havde du klippet væk.

Dit indlæg var det første i tråden hos mig, og derfor besvarede jeg dit
indlæg for at holde mig svar i tråden. Eftersom det eneste relevaten i
tråden var dit citat fra forrige besked, klippede jeg naturligvis alt
andet bort.

> [...]
> ingen kunne se hvem du egentlig svarede, medmindre
> man da læser hele tråden igennem, en post ad gangen.

Hvis du ønsker at vedblive med at diskutere citatteknik, vil jeg
anbefale dig at finde en gruppe egnet til formålet. Du kan på
http://www.usenet.dk finde en oversigt over grupperne i det danske hierarki.

Fra : Glad

Dato : 13-12-06 13:12

Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote in

> Jeg er noget mere til Kate Beckinsale :)

Ja, hun er meget sød i filmen Serendipity.

Fra : Per

Dato : 13-12-06 13:02

> Wolf med Jack Nicholson og Michelle Pfeiffer

Absolut en af de bedre. En vareulvefilm, der IKKE er lavet til et 12-årigt
publikum.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-12-06 03:52

On Tue, 12 Dec 2006 23:49:21 +0100, Mr. D wrote:

> andre forslag til en god film?

Ginger Snaps synes jeg er ret god:
http://www.imdb.com/title/tt0210070/

Jeg købte den billigt i et supermarked, men det er godt nok et stykke tid
siden.

Fra : No Humor Man

Dato : 13-12-06 20:11

Thomas Jespersen wrote:

> Ginger Snaps synes jeg er ret god:
> http://www.imdb.com/title/tt0210070/
>
> Jeg købte den billigt i et supermarked, men det er godt nok et stykke tid
> siden.

Ja, det er en ganske god trilogi, med knap så hjernedøde historier! Har
alle tre, men vil nok anbefale reg1 versionerne, hvis du/I er
interesseret i ekstramateriale, såsom kommentarspor! .)

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-12-06 07:51

"Mr. D" skrev:

> Min datter ønsker sig film med varulve. De eneste, jeg kan komme i
> [...]

*Om der er andre?* Gisp! Man blir ganske øm i arrene på siden af halsen
alene ved tanken om alle dem der findes både i dette, de forrige og de
fremtidige liv.

--
Jørgen Grandt
www.grandts.dk - www.nyrnberggaarden.dk

Fra : Mr. D

Dato : 13-12-06 22:41

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> *Om der er andre?* Gisp! Man blir ganske øm i arrene på siden af halsen
> alene ved tanken om alle dem der findes både i dette, de forrige og de
> fremtidige liv.

Ja?

Simon

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-12-06 22:53

"Mr. D" skrev bl.a.:

> Ja?

Ja!

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk

Fra : Optimus Prime

Dato : 13-12-06 12:15

Mr. D skrev:
> andre forslag til en god film?

Der er Howling serien...

Og en af mine personlgie favoritter "Dog Soldiers"...

Slet i øvrigt Varulv i Paris på listen over gode film

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-12-06 13:28

Mr. D wrote:
> Min datter ønsker sig film med varulve. De eneste, jeg kan komme i tanke om,
> [...]

Romasanta: http://www.imdb.com/title/tt0374180/

Jeg har den stående derhjemme på hylden men jeg har ikke fået den
set endnu.

Der er jo også klasikkeren: Teen Wolf med Michael J Fox

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 13-12-06 16:07

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Min datter ønsker sig film med varulve. De eneste, jeg kan komme i tanke
> [...]

Som andre skriver, så vil jeg også foreslå Dog Soldiers

Fra : Mr. D

Dato : 16-12-06 23:58

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Min datter ønsker sig film med varulve. De eneste, jeg kan komme i tanke
> om, er:

> andre forslag til en god film?

Tak til jer alle. Jeg vil se, om jeg kan finde nogle af de foreslåede til
rimelige penge

simon

Fra : John Hinge

Dato : 18-12-06 09:26

On 12 dec 2006 Mr. D was heard to say:

> andre forslag til en god film?
(om varulve forstås ?)
Brotherhood of the Wolf ( http://www.imdb.com/title/tt0237534/ )
Jeg ved egentlig ikke hvor god den er, altså 17,500 stemmer på
imdb har givet den et snit på 7, så det..
Tilgengæld er Monica Bellucci involveret så deeet
Den bør jeg nok få set ved lejlighed :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 18-12-06 14:13

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> imdb har givet den et snit på 7, så det..
> Tilgengæld er Monica Bellucci involveret så deeet

Det er en herlig film, nok dog ikke en varulvefilm. Det eneste der skæmmer
filmen lidt, er noget lidt dårlig CGI, ellers en utrolig underholdende film.
Det er vel det man kalder genrehybrid? gyser/kampsport/eventyr/periode drama
eller hvad...har nogle fantastisk flotte scener.

Mvh. Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-12-06 11:13

John Hinge wrote:

> Brotherhood of the Wolf ( http://www.imdb.com/title/tt0237534/ )
> Jeg ved egentlig ikke hvor god den er, altså 17,500 stemmer på
> imdb har givet den et snit på 7, så det..

Den er supercool, men om det er en varulvefilm kan bestemt diskuteres.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann