Gammel gyser
Fra : Sune

Dato : 12-12-06 22:37

Hej filmnørder

Har en måske lidt svær en her.

Søger en gammel psykologisk gyser jeg så for mange år siden.

Det eneste jeg kan huske at meget af filmen foregår i nogle lejligheder,
mener det er to der ligger ovenpå hinanden, kan så ikke huske hvad der er
med de lejligheder, men der bor nogle mennesker, men pludselig bor der nogle
andre i samme lejlighed, måske nogen med en parallelverden der ramler sammen
på en eller anden måde.

Kan bare huske at den var meget skræmmende da jeg så den som lille dreng.

Håber der er nogen der kan hjælpe på det spinkle grundlag.

Søger iøvrigt også en anden gyser, troede egentlig den hed Ouija, men kan
kun finde nyere film på Imdb med den titel og den jeg tænker på er
ihvertfald over 15 år gammel.
Men der indgår ihvertfald et ouijabræt, og en lille del af filmen foregår
ved en swimmingpool om natten.

HJÆLP

Sune

Fra : Brian P

Dato : 13-12-06 01:17

Sune skrev:
> [...]
> andre i samme lejlighed, måske nogen med en parallelverden der ramler sammen

Flere bud melder sig. Du tænker måske på Polanskis The Tenant
(http://imdb.com/title/tt0074811/) som imidlertid er ret ringe, og
derfor er det næppe den. Jeg tror nærmere det drejer sig om et afsnit
af tv-serien "Hammer House of Mystery and Suspense" fra midtfirserne:
"In Possession". Historien er her, at et ægtepar hjemsøges af
mystiske skikkelser på natten for deres afrejse fra London og bliver
fanget i et sandt mareridt-loop. Deres venner bor i lejligeheden
ovenpå og de prøver at kontakte dem. Mere tør jeg ikke røbe.

> Kan bare huske at den var meget skræmmende da jeg så den som lille dreng.

Hvis det er den, holder den 100% (og hvis du var dreng i 1986, ER det
sikkert den).

> [...]
> ihvertfald over 15 år gammel.
> Men der indgår ihvertfald et ouijabræt, og en lille del af filmen foregår

Jeg blander dem altid sammen, men der er to. ML-78, hjælp!

Fra : ML-78

Dato : 14-12-06 00:45

Brian P skrev:

> Jeg blander dem altid sammen, men der er to. ML-78, hjælp!

Der er sandsynligvis tale om "Witchboard" fra 1986 som blev vist under
den danske titel "Er der nogen?". Den anden titel du tænker på er nok
tv-filmen "Deadly Messages", som du foreslog i en tidligere tråd.

ML-78

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-12-06 11:56

Brian P wrote:

> Flere bud melder sig. Du tænker måske på Polanskis The Tenant
> (http://imdb.com/title/tt0074811/) som imidlertid er ret ringe, og
> derfor er det næppe den.

Ret ringe? Vi har afgjort ikke samme filmsmag :)

Le Locataire er måske den vigtigste grund til, at Polanski er min
favoritinstruktør.

Noget helt andet er, hvorfor skulle det ikke være den film, bare fordi
den er ringe?

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Sune

Dato : 14-12-06 23:37

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
Sune skrev:
> [...]

fanget i et sandt mareridt-loop. Deres venner bor i lejligeheden
ovenpå og de prøver at kontakte dem. Mere tør jeg ikke røbe.

Hej Brian.

Har nu lavet lidt research efter og ha haft en titel og gå ud fra "in
possession" lyder til at ha ramt plet.

Har googlet lidt, bla gamle gruppeindlæg og det ser jo ud til at der er
rigtig mange mennesker der har de samme skræmmende erindringer som mig
angående den film, eller tv afsnit som det jo er.

Den med Tennisbanen lyder også lidt fed, tror ikke selv jeg har set den, jeg
må ud og ha fat i den DVD med de 13 afsnit.

Mange tak for hjælpen.

Ps. tror iøvrigt også "witchboard" er ramt plet.

Også tak til ML-78 for dine input.

Fra : Sune

Dato : 14-12-06 23:56

> [...]
> jeg må ud og ha fat i den DVD med de 13 afsnit.
>
> Mange tak for hjælpen.
>
> Ps. tror iøvrigt også "witchboard" er ramt plet.

Til interesserede vil jeg lige indskyde at https://www.softxchange.dk har
serien på tilbud til ca 350 kr inkl lev.

2 x 157 kr + 38 kr i levering.

Jeg har bestilt min.

Fra : Optimus Prime

Dato : 13-12-06 12:12

Sune skrev:
> [...]
> ihvertfald over 15 år gammel.
> Men der indgår ihvertfald et ouijabræt, og en lille del af filmen foregår

Du tænker måske på Witchboard fra 1986
(http://www.imdb.com/title/tt0090327/)

Kan ikke rigtig huske den andet end der er et ouijaboard med i... mener
den hed "Er der nogen?" på dansk i sin tid

Fra : ML-78

Dato : 14-12-06 00:47

Optimus Prime skrev:

> Kan ikke rigtig huske den andet end der er et ouijaboard med i...
mener
> den hed "Er der nogen?" på dansk i sin tid

Svaret var allerede givet da jeg skrev mit indlæg, ser jeg nu.

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 14-12-06 01:42

ML-78 skrev:

> mener
>
> Svaret var allerede givet da jeg skrev mit indlæg, ser jeg nu.

Nej, http://www.imdb.com/title/tt0088998/ var ikke nævnt, og jeg tror
det var den, husker jeg nu ;)

Fra : Brian P

Dato : 15-12-06 01:09

Kevin Borbye Edelvang skrev:

> Le Locataire er måske den vigtigste grund til, at Polanski er min
> favoritinstruktør.
>
> Noget helt andet er, hvorfor skulle det ikke være den film, bare fordi
> den er ringe?

Fordi den er forglemmelig? :)