Lægning af gulvfliser
Fra : None None

Dato : 12-12-06 18:33

Hej!

Jeg skal til at lægge gulvfliser, her om en times tid eller to.

Er der nogen der har en god guide til hvordan det gøres.

Hvor starter man, hvordan måles rummet op osv.

Jeg synes jeg har set en guide på http://www.flisecenter.dk men der er ikke

umiddelbart nogen mere.

Håber nogen har lidt input.

/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-06 19:43

www.alfix.dk er din ven....

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : None None

Dato : 12-12-06 21:14

On Tue, 12 Dec 2006 19:42:36 +0100, "Trekroner" <xx> wrote:

>"None None" <none@none.com> skrev i en meddelelse

>www.alfix.dk er din ven....

Synes nu ikke lige umiddelbart der står så meget i den guide om
hvordan man får lagt fliserne ud, så de ligger nogenlunde vinkelret i
rummet. Hvis væggen er skæv kan man jo ikke bare sådan lige finde
midten af rummet.

/Michael

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-12-06 21:31

> [...]
> hvordan man får lagt fliserne ud, så de ligger nogenlunde vinkelret i
> rummet. Hvis væggen er skæv kan man jo ikke bare sådan lige finde

Øh, jo. Den del er den nemme - du måler siden og halvere, det samme på
modstående side, dermed har du den ene linie. Du gør det samme på de to
andre modstående sider og hvor linierne krydser er midten - og langs snorene
skal fliserne lægges.

Mvh Maria

Fra : Ralph

Dato : 12-12-06 22:02

> Øh, jo. Den del er den nemme - du måler siden og halvere, det samme

Og SÅ kunne man jo lige chekke vinklen med to diagonale snore, hvis de fire
snore mødes samme sted, har du målt korrekt, hvis ikke, så regn med de skrå,
og tilpas de vinkelrette.

Med MINDRE det er et MEGET skævt hus, i givet fald ville jeg følge væggen
der hvor den er mest synlig i daglig brug, og så skære til der hvor det er
mest usynligt.

--
Ralph

Fra : Aksel

Dato : 12-12-06 22:38

> [...]
> modstående side, dermed har du den ene linie. Du gør det samme på de to
> andre modstående sider og hvor linierne krydser er midten - og langs

Husk lige, før du begynder at lægge fliserne, skal du finde ud af hvordan de
går op i rummets mål, man skal tit lægge dem så der ligger en fliserække
over midterlinien for at undgå smalle fliser langs kanterne, de yderste
fliser skal mindst være halve, det kamuflerer også skævheder.

Hilsen Aksel