Hvilket nyt komfur ??!!!
Fra : fishline

Dato : 12-12-06 15:54

Davs,
Vi står og skal købe et nyt komfur. Det skal være glaskeramisk og ovenen
MEGET nemt at rengøre!!!!.... Det vi har.....skulle være selvrensende....
Det er det IKKE!!....selvom vi renser ovnen hver måned. Det sad i huset da
vi købte det..... Det hedder Voss System 3V (ca. 10- 15 år gammelt)..og har
en meget rug overfalde på siderne og i bunden af ovnen, hvilket gør det
umuligt at rengøre ordentligt!
Der må da findes ovne som har en ultra glat og holdbar emalje, der er
nemmere at rengøre? Jeg har også hørt, at nogle ovne har programmer, hvor
man sætter en bradepande vand ind i ovenen i en times tid.....herefter kan
man lettere rengøre ovnen??? kender nogen dem ??
Jeg ville egentlig bare gerne have nogle tilbagemeldinger fra folk, som har
en bestemt (helst rimelig ny model) glaskeramisk komfur, som de kan anbefale
mht. rengøring af ovnen???
Derudover skal den selvfølgelig kunne bage og stege godt. Den må også meget
gerne have den nye pizza funktion, men det er IKKE et ufravigeligt krav.
Jeg kunne ikke finde en nyhedsgruppe omkring hårdehvide varer...så jeg
håber, at det er ok, at jeg poster den her.
På forhånd mange tak og glædelig Jul.
Vh.
Michael

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 12-12-06 17:21

fishline wrote:
> [...]
> i bunden af ovnen, hvilket gør det umuligt at rengøre ordentligt!
> Der må da findes ovne som har en ultra glat og holdbar emalje, der er

Hej Michael
Jeg mener at have en tilsvarende ovn, dog af et andet mærke. De ru
overflader du omtaler er den selvrensende del af ovnen og her har der aldrig
været problemer med rengøring, de skal nemlig slet ikke gøres rene. Når
temperaturen er høj nok "brænder" evt. stænk og sprøjt simpelthen af. Der er
så nogle glatte sider, dog ikke ret meget, men i værste fald klarer en gang
ovnrens disse sider.

Ebbe

Fra : SvenP

Dato : 13-12-06 18:06

Jeg kan anbefale ovne med Pyrolyse selvrens, for nem rengøring. Sæt
progamvlægeren på selvrensefunktionen, vent ca. 4 timer, og tør asken af med
en let fugtig klud. Den vi har er en Brandt Blomberg, men mon ikke der er
andre der laver noget tilsvarende?

Mvh. Sven

Fra : Henning

Dato : 13-12-06 23:05

On Tue, 12 Dec 2006 15:53:40 +0100, "fishline"
<cigarazion@hotmail.com> wrote:

>Davs,
>Vi står og skal købe et nyt komfur. Det skal være glaskeramisk og ovenen
>MEGET nemt at rengøre!!!!.... Det vi har.....skulle være selvrensende....

Hvorfor glaskeramisk? Vælg induktion i stedet, nej det kræver ikke nye
gryder, nej man får ikke grønne børn, nej det er ikke farligt!
Dernæst vælger du en ovn med pyrolyse - så er julen reddet i det lille
hjem

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-12-06 14:59

Henning wrote:

> Hvorfor glaskeramisk? Vælg induktion i stedet, nej det kræver ikke nye
> gryder

Errmm, jo det kan det altså godt gøre - og det var netop grunden til at vi
valgte glaskeramisk istedet for induktion sidste år. Der var simpelthen for
mange af vore rigtig gode men en anelse bedagede gryder, der ikke længere
ville have virket.

> nej man får ikke grønne børn, nej det er ikke farligt!

Det er til gengæld korrekt

> Dernæst vælger du en ovn med pyrolyse - så er julen reddet i det lille
> hjem

Alternativt kan man bruge stegeposer.

Ebbe