Klip en mc-lås... (video link)
Fra : Anders Majland

Dato : 12-12-06 15:33

http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

Det er godt nok en halvstor boltsaks - men alligevel....

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-12-06 18:47

> http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck
> Det er godt nok en halvstor boltsaks - men alligevel....

Hvis så bare kæden var monteret i over en halv meters højde, hvilket man
selvfølgeligt altid skal gøre, så tror jeg næppe de havde fået ret mange af
den klippet over, uden at skulle gå over til en hydraulisk boltsaks (så kan
det være lige meget)..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 12-12-06 21:12

> http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck
>
> Det er godt nok en halvstor boltsaks - men alligevel....

Da vi var inde ved "mili" var det sådan en vi kaldte "universalnøglen" når
vi havde
mistet nøglen til vores skab

Stadig skrammende dog

Mvh TB der har en 2000krs abus lås der sandsynligvis ikke er en skid værd
:-/

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 12-12-06 23:08

tom (cordoba sdi) wrote:
> Mvh TB der har en 2000krs abus lås der sandsynligvis ikke er en skid værd

Nøh... med den video i tankerne, er jag da i det mindste "glad" for, at jeg
nøjedes med den billige Abus City til kun lige knapt 1000kr :/ og så at jeg
har en MC som de "proffe" nok ikke gider at spilde deres tid på ;)

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Anders Majland

Dato : 13-12-06 08:32

> Da vi var inde ved "mili" var det sådan en vi kaldte "universalnøglen" når
> vi havde
> mistet nøglen til vores skab

Der måtte vi klare os med spade.folde ... De små låse de fleste brugte kunne
slås af i et hug, mens en af sorte rukko tog et par min at tæve af... Og så
er der nogen der siger at vold ikke kan løse problemer ....

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-12-06 21:30

Anders Majland wrote:
> http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck
>
> Det er godt nok en halvstor boltsaks - men alligevel....

Det er satme noget ordentligt værktøj de drenge render rundt m.........
HMMM... :P

Nej helt seriøst, det er godt nok vildt så let de klipper de kæder over, det
tager jo ingen tid..
Hvad koster sådan en boltsaks som den der? Er det noget der er i prisleje,
så enhver tyveknægt kan gå i Silvan og købe den?

Og kan man få noget kædeværk som kan holde bedre? Nej vel?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Dennis

Dato : 12-12-06 21:49

> Og kan man få noget kædeværk som kan holde bedre? Nej vel?

Jo hvis kæde er over 13-15mm er det meget svært at klippe den over
http://www.youtube.com/watch?v=ozppzywsLsk&mode=related&search=

DDS (9400)
SV-650 99 Gul

Fra : Anders Majland

Dato : 13-12-06 08:37

> Jo hvis kæde er over 13-15mm er det meget svært at klippe den over
> http://www.youtube.com/watch?v=ozppzywsLsk&mode=related&search=

Men så begynder de nok bare at angribe låsen istedet .... Its a jungle out
there..

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-12-06 11:35

Anders Houmark wrote:
> Hvad koster sådan en boltsaks som den der? Er det noget der er i
> prisleje, så enhver tyveknægt kan gå i Silvan og købe den?

Købe den ? Tyveknægte ?

Det er da underordnet hvad den koster....

/jim

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-12-06 21:46

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> writes:

> Og kan man få noget kædeværk som kan holde bedre? Nej vel?

Wirelåse klarer sig nok noget bedre mod boltsakse, men til gengæld kan
en nedstryger eller en god skævbider nok tage trådene enkeltvist. Det
tager dog nok noget længere tid.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Anders Majland

Dato : 13-12-06 08:45

http://www.youtube.com/watch?v=-zy8sEj8etU

Endnu et eksempel på hvorfor låse med "runde" nøgler ikke er noget værd ...
Og næste gang du besøger din mc pusher så læg lige mærke til at han stort
set ikke har disklåse med andet ...

Fra : Fjollerik

Dato : 13-12-06 09:59

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Endnu et eksempel på hvorfor låse med "runde" nøgler ikke er noget værd
> Og næste gang du besøger din mc pusher så læg lige mærke til at han stort

Uhyggeligt ... nemt!

-Torben
(hvis skrivebremselås vist har en rund nøgle...

Fra : Anders Majland

Dato : 13-12-06 11:46

> (hvis skrivebremselås vist har en rund nøgle...

Da det kom frem for et par år siden var det vist kryptonite låse det gik
udover - men man fandt hurtigt ud af at stort set alle den slags låse var
sårbare overfor trikket... Og låse producenterne fik travlt med at skifte
låsetyper... Men se f.eks de xena låse som thansen sælger og sammenlign med
xena security's hjemmeside. Det er de gamle låse hos thansen som de sikkert
har fået billigt ... Det er står endda SoldSecure på pakken selvom de ikke
lever op til de gændende krav dertil ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 13-12-06 22:12

> [...]
> sikkert har fået billigt ... Det er står endda SoldSecure på pakken selvom
> de ikke lever op til de gændende krav dertil ...

hvad så med den type abus bruger hvor det er en masse skiver ovenpå
hinanden, der skulle begynde at dreje rundt hvis man ex gribber til en
boremaskine?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-12-06 22:52

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Da det kom frem for et par år siden var det vist kryptonite låse det gik
> udover - men man fandt hurtigt ud af at stort set alle den slags låse var
> sårbare overfor trikket...

.... og netop Kryptonite byttede faktisk alle låse med runde nøgler.
Jeg fik selv byttet to låse helt uden beregning. De nye låse er med
mere almindelige nøgler.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*