Coco Beach - Fillipinerne
Fra : Henrik M. Jensen

Dato : 12-12-06 13:35

Jeg har booket mig ind på en hvalsafari til Fillipinerne til marts, men
hører nu om nogle dykkere, der har været der og ikke var tilfredse.
Noget med turist-helvede, megen fattigdom, bevæbnede vagter, døde
koraller ol.
Er der nogle her der har erfaringer, gode som dårlige, med CC-travels
ture til Fillipinerne??

Henrik M. Jensen
Roskilde Frømandsklub

Fra : TT

Dato : 13-12-06 09:21

"Henrik M. Jensen" <henrik.m.jensen@risoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle her der har erfaringer, gode som dårlige, med CC-travels ture

CocoBeach er hvad de beskriver det som, et resort, det er fyldt med, ja
turister. Husrevet er rimeligt kedeligt, og roimelig dødt, men det er
bestemt ikke det samme for mangre andre steder. Jeg har været på
fillipinerne nogle gange, og ja der er bevæbnede vagter nogle steder, men de
er nu meget søde og rare, og jeg har aldrig oplevet antræk til ballade. Jeg
syntes selv det er kedeligt blot at bo på et isoleret resort, men det er jo
smag og behag.

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 13-12-06 16:06

Jeg var på Coco Beach med krydstogt i 3 uger for 3 år siden med CC travel.
Selve Coco Beach og det lokale dykkercenter var ganske fine. Sejler man
20-30 min væk kommer man til ganske fine dykkersteder med nøgensnegle,
søheste, hajer og bat-fisk m.m. Snorkler man lidt ud evt. over til
nabobugten er det også ok.
Skibsvragende ved Coron og dyrelivet på Apo Reef er super.

Men man skal holde sig væk fra nabo-øen Sabang, som er et beskidt sted med
gamle mænd der holder små drenge i hånden og mange meget fulde cocktail
dykkere.

Men jeg har ikke meget tilovers for CC-Travel, både deres prispolitik med
rabat kuponer, krydstogt skibets manglende sikkerhed og uvilje til at bruge
det lokale center, var under alt kritik.

/Sune

Fra : habs

Dato : 13-12-06 22:19

Henrik M. Jensen wrote:
> Er der nogle her der har erfaringer, gode som dårlige, med CC-travels
> ture til Fillipinerne??

Var med CC travel på Coco Beach og med Coco Explorer (No. 1) på
krydstogt i juni 2004 - ialt 15 dage i Filippinerne.

CC-travel som bureau er et "det er ikke sikkert alt går efter planen,
men vi finder ud af det"-sted. Har rejst med dem to gange, og der var
små og store ændringer undervejs, men for os var det uden ulemper (ud
over, at rejseplanen fik en anden kronologi). Vi rejser gerne med dem igen.

Vedr. Coco Beach så er det et turiststed (med mange danskere - også
ikke-dykkende danskere). Men det er turistet på en nede på jorden måde.
Jeg kan anbefale Asia Divers i Sabang (henter dig i banca på stranden ud
for Coco Beach = under 5 minutters sejlads). Selve byen Sabang har jeg
kun hørt dårligt om, men centeret ligger lidt afsides med egen mole og
med et partnerhotel som nabo(med bar og cafe). Vi så centeret og ikke
andet. Der er god revdykning indenfor korte sejlafstande (10-20 min hver
vej) fra centeret. Gæsterne er alle turister. Coco Beach har fine
turmuligheder ind i landet, hvis der skal bruges tid på andet end
dykning. Kan anbefale vandreturen til indianerlandsbyen i nærheden af
Puerto Galera.

Vedr. krydstogtet, så var destinationerne super (særligt Apo Reef og de
japanske WWII skibsvrag i Coron)- skibet var skod. De meget
servicemindede filippinere kunne ikke kompensere for et ringe og totalt
nedslidt skib. Vi sov fx 2 nætter under åben himmel og 4 nætter i
restauranten (her var der aircon og tørvejr (vi var der i begyndelsen af
regntiden)), fordi skibets aircon (igen igen) var i udu, og de meget små
kahytter derfor var helt umulige at opholde sig i. Heldigvis er det nu
taget ud af drift

Mvh

CJ

Fra : Claus 6000 Kolding

Dato : 16-12-06 16:29

Hej.
Fruen og jeg, var på coco beach i maj 06. vi tog begge vores certifikat der,
og vi har ikke noget dårligt at sige om deres dykkercenter, vi fik kanon og
fleksibel service, Thomas som bestyre det er rigtig flink, vi havde ham til
teori og vi havde en veltalene (engelsk) Philipiner guide/ instruktør til
dykkene i vandet.de gik meget op i at overholde alle øvelser og samtidig få
nogle gode dyk ( det var mere grundig undervisning end jeg har set eksempler
på her hjemme, hvor man ordner 4 dyk på et dyk fra stranden)
naturen var flot og spændene, vi blev sejlet rundt i nabolaget i åbne joller
og så både flotte vrag og en hule med en haj, der var nok at byde på.

resorted ligger lidt langt fra alting, så det tager en hel dag hvis man skal
til den nærmeste større by. vi fik en god behandling af personalet, men der
må desværre siges a vi så eksempler på flere ting som ikke løb efter planen.
vi skulle overnatte en nat på coco beach og så skulle flyve til en anden ø
hvor der lå et luksus resort der hed Club paradise, der skulle vi være 2
nætter og så skulle vi på krydstogt. MEN de glemte at bestille billet så vi
var 4 dage på coco, så var vi en nat i manila, hvor rejsen var temmelig
dårlig planlagt... en hel dag i bus, uden mad,drikke eller nogen som helst
info om hvad der foregik.
det endte med vi stod af bussen og selv tog en taxa til deres kontor i
manila.
vi skulle være 2 dage på club paradise og så på krydstogt.
Krydstogtet blev aflyst, man sagde det var på grund af pirater(men cctravel
gik i betalingsstandsning lige efter vi kom hjem, så det var nok noget andet
der var galt)
så vi blevpå club paradise.... rigtigt lækkert sted, dog uden for alt ting
og ingen shopping ture her.
der var vi ude at dykke på husrevet som var rigtigt stort og flot, der var
Gigant muslinger, og havskilpadder som man kunne dykke med og se fra
stranden.
vi lejede en båd med personale/3 instruktøre og det hele for 1200 kr alt
inklusiv. en hel dag, (vi var 4) vi sejlede til Apo Reef, og jeg havde 4 dyk
der ude, det var apsolut fantastik og kan anbefales til alle der kommer på
de kanter... masser at skilpadder, fisk, hajer coraller osv osv.....

ja jeg kunne blive ved... rigtig fed tur..... der blev rettet op på tingene
efterhånden som de skred i svingene..... med et positivt sind kan man
sagtens fåe en god tur... men skal alt gå efter planen og har man nemt til
brok og sure miner, så lad være med at rejse med dem.

vi snakkede med 2 andre hold som var på tur, og de kunne også fortælle om
ting der gik galt... men blev rettet under vejs.

held og lykke med turen.
MVH
Claus Jensen