Delphi 6 vs Delphi 4
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 26-06-01 21:09

Er der gode grunde til at købe D6 pro, når jeg har D4 pro?
Er det pengene værd?

Peder

Fra : Thomas Due

Dato : 27-06-01 07:14

"Peder Hangh?" <peder@hanghoej.dk> wrote in message news:<9haqj7$lao$1@news.inet.tele.dk>...
> Er der gode grunde til at købe D6 pro, når jeg har D4 pro?
> Er det pengene værd?
>
> Peder

Ja og nej. D6 er klart pengene værd. Der er nogle ændringer som
_måske_ kan give problemer, men jeg tvivler. Det der giver problemer
for alvor, er tredje-parts komponenter, langt de fleste er ikke
kommet til D6 endnu, og der kan man hurtig finde sig selv i den
situation at man ikke kan kompilere.

Vent evt. en måned eller to, så er de fleste komponenter og eksperter
nok ved at være klar.

Mvh
Thomas Due

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 27-06-01 09:28

hej der......

Bestemt ja.....

D4 er efter min mening den 'ringeste' ver der har været lavet til
dato......
Jeg købte D3 for et år siden, og købte D4 opdatering, men der var saa
mange fejl i den, at jeg aldrig brugte den for alvor...
købte D5 opdatering da den kom, og den var bare super....... har ogsaa
købt D6, og den ser meget god ud, men har kun haft den i 3 uger , saa
det er ikke lige til at sige om den er ok endnu......

Finn Bindeballe

Fra : Thomas P

Dato : 27-06-01 11:00

> [...]
> Jeg købte D3 for et år siden, og købte D4 opdatering, men der var saa
> mange fejl i den, at jeg aldrig brugte den for alvor...

Jeg har Delphi 4 Client/Server, men i modsætning til Finn har jeg ikke
oplevet de mange fejl han tilsyneladende har bøvlet med ! Måske er det fordi
det var en opdatering han købte, men never mind ! Hvis du er meget inde for
at skulle kunne udnytte de nye teknologier fuldt ud behøver du næsten ikke
engang stille spørgsmålet før du kender svaret, men hvis du derimod er lidt
mere nede på jorden og bruger Delphi som hobby, vil jeg anbefale dig at
vente ½ år eller måske mindre indtil prisen formentligt er faldet en smule
og verden ligesom har vænnet sig til den nye mastodont

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 27-06-01 22:52

Jeg har helle ikke oplevet de store fejl i D4.
Det er nok rigtigt, at det er en god ide at vente lidt.

Peder

Fra : Thomas Due

Dato : 28-06-01 07:42

"Peder Hangh?" <peder@hanghoej.dk> wrote in message news:<9hdkvs$knm$1@news.inet.tele.dk>...
> Jeg har helle ikke oplevet de store fejl i D4.

Borland har selv indrømmet at D4 blev releaset før tid.
Der manglede en del ting, så som optimering af selve IDE'en
Der er en del små fejl rundt omkring. Hele D4 er temmelig
ustabil sammenlignet med D3 og D5 f.x. Når der er sagt
skal så også siges at alt i alt er D4 et god udviklingsmiljø,
der er mange forbedringer i forhold til D3 f.eks. Kompileren
er selvfølgelig også god og forbedret i forhold til D3.

Grunden til at D4 blev releaset før den var helt færdig var
forøvrigt økonomi. Det var på det tidspunkt at Borland/Inprise
havde financielle problemer og D4 skulle ud NU så man kunne
tjene lidt penge. Den beslutning blev presset igennem helt oppe
fra, til trods at hele udviklingsholdet bag D4 protesterede på
det kraftigste. Det er også grunden til i dag at mange mener at
man skal holde sig fra de lige versionsnumre.

Der var lige lidt Delphi historie ;)

Mvh
Thomas Due

Fra : Thomas P

Dato : 28-06-01 08:46

> [...]
> der er mange forbedringer i forhold til D3 f.eks. Kompileren
> er selvfølgelig også god og forbedret i forhold til D3.

Ok, ok - jeg må nok belevre mig på at trække mine ord delvist tilbage. Jeg
har virkelig oplevet mange fejl, som fx at der kommer pointer errors når man
arbejder med dpk'er samtidig med at man arbejder med dpr, der har været
mange problemer med Object Inspectoren og så har der også været gange hvor
compileren simpelthen har compilet forkert, fordi den har compilet efter en
tidligere kode - strange, men sandt ! Men da jeg aldrig har prøvet andet end
Delphi 4 (og så selvfølgelig Pascal), kan jeg jo ikke udtale mig om fejlenes
antal i forhold til de andre versioner af Delphi. Efter dette, får jeg
faktisk enormt meget lyst til at købe Delphi 6

> [...]
> det kraftigste. Det er også grunden til i dag at mange mener at
> man skal holde sig fra de lige versionsnumre.

Ok - det havde jeg ikke troet kunne ske ! Måske skal det stå som en advarsel
for alle, der får Delphi brændt i stedet for at købe det; Borland laver
dårlige produkter hvis de ikke har penge nok !

> Der var lige lidt Delphi historie ;)

Oh, jeg føler mig særdeles oplyst

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Thomas Schulz

Dato : 28-06-01 12:53

> Borland har selv indrømmet at D4 blev releaset før tid.
> Der manglede en del ting, så som optimering af selve IDE'en

Men de 3 patches løste nu de fleste ting.
D4 har ikke udvist nogen specielle problemer over for mig...

Thomas

Fra : Thomas Due

Dato : 29-06-01 08:11

"Thomas Schulz" <dk_sz@hotmail.com> wrote in message news:<9hf5od$7dr$1@news.inet.tele.dk>...

> Men de 3 patches løste nu de fleste ting.
> D4 har ikke udvist nogen specielle problemer over for mig...

Det er iøvrigt også i sig selv en indikator på at D4 havde store
problemer. Hvis du kigger på download siden til Delphi vil du
se at både D3 og D5 kun har én patch, mens D4 har 3!!

Der er en del til D2, men det er enkelte filer og pakker i stedet
for én samlet update patch, så den er ikke let at sammenligne.

Misforstå mig nu ikke fordi jeg har haft meget meget stor glæde
af D4. Men faktum er at det er den "dårligste" af alle Delphi
udgaverne hidtil. Performance mæssigt.

Mvh
Thomas Due

Fra : Jens Borrisholt

Dato : 02-07-01 09:05

Der er kommet så mange nye ting ind i sproget Object Pascal siden Delphi 4,
så alene det gør at D6 er pengende værd. Men også alle de nye ting der er
kommet i D6 : XML SOAP etc. læs etv
http://www.borland.com/delphi/del6/whatsnew.html gør det det til en bedere
compiler ...

Jens B

Fra : Claus Christiansen

Dato : 02-07-01 16:18

"Jens Borrisholt" <Jens@Borrisholt.com> wrote in message
> Der er kommet så mange nye ting ind i sproget Object Pascal siden Delphi
4,
> så alene det gør at D6 er pengende værd. Men også alle de nye ting der er

Hvilke???, meget gern et link eller lign.!!

Claus