Hus med flat tag
Fra : .Jesper.

Dato : 12-12-06 12:48

Vi skal ud og se på et hus i weekenden. Det har flat tag, og
tilstandsrapporten nævner at der står vand på taget. Det vil sige at
hældingen på taget ikke er som den skal være. Er der nogen der har
nogle råd til hvad man skal være opmærksom på i slige tilfælde
eller hvad det koster at få lavet taget evt. til vinkeltag?
Hilsen Jesper

Fra : Max

Dato : 12-12-06 13:32

Hej .Jesper

> hældingen på taget ikke er som den skal være. Er der nogen der har
> nogle råd til hvad man skal være opmærksom på i slige tilfælde

De sidste 30 år har et godt råd, når det drejer sig om flade
tager været "Hold fingrene fra dem".

Mvh Max

Fra : Torben

Dato : 12-12-06 13:40

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> De sidste 30 år har et godt råd, når det drejer sig om flade
> tager været "Hold fingrene fra dem".

Ja, men hvis det nu er drømmehuset, så få høj rejsning på!

mvh
Torben

Fra : .Jesper.

Dato : 12-12-06 14:10

Torben skrev:
> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Ja, men hvis det nu er drømmehuset, så få høj rejsning på!
>
> mvh
> Torben

OK - holder de priser man ser f.ek.s her:

http://www.boligtorvet.dk/Boligtorvet/web.nsf/HidIDLookup/X27A5DE5B1E529DBDC1256F8600540E8F

??

Hilsen Jesper

Fra : Holst

Dato : 12-12-06 14:28

..Jesper. wrote:

> OK - holder de priser man ser f.ek.s her:
>
> http://www.boligtorvet.dk/Boligtorvet/web.nsf/HidIDLookup/X27A5DE5B1E529DBDC1256F8600540E8F

Så vidt jeg kan se, er de priser kun for udskiftning af taget. Ikke for
at give et fladt tag ny rejsning.

Om det har nogen hold i sandheden, ved jeg ikke, men da jeg så på hus
for fire års tid siden, talte jeg med en ejendomsmægler om et hus med
fladt tag. Jeg var naturligvis ikke så vild med det flade tag.
Ejendomsmægleren påstod, at en udskiftning af det flade tag med en høj
rejsning ville koste omkring 1000 kr. pr. m^2.

Fra : Holst

Dato : 12-12-06 15:41

Holst wrote:

> [...]
> Ejendomsmægleren påstod, at en udskiftning af det flade tag med en høj
> rejsning ville koste omkring 1000 kr. pr. m^2.

Men spørgsmålet er jo, hvor meget man kan stole på en ejendomsmægler i
sådanne sager, når han står og gerne vil sælge huset til mig.

Fra : Max

Dato : 12-12-06 14:31

Hej .Jesper.

> OK - holder de priser man ser f.ek.s her:

Jeg aner det ikke, men først skal det vel undersøges
om huset kan bære en tungere tagkonstruktion før
man overvejer rejsningen :)

Måske du skulle tale med en tagmand og få undersøgt
muligheden for at lave et nyt tag med styropor kiler og
tagpap, så får du fladt tag med "hældning".

Mvh Max

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 12-12-06 16:08

> Jeg aner det ikke, men først skal det vel undersøges
> om huset kan bære en tungere tagkonstruktion før
> man overvejer rejsningen :)

jeg ved godt det er ved at være standarden i dk efterhånden, men et tag
BEHØVES jo ikke være et tungt tag. Et decea/eternit/pap des lige, vejer vel
ikke synderligt meget mere end et fladt. Jo der skal spær på, men de er
noget simplere i dimension end dem til et fladt, såeeee.

Pris? tjae, Spær er ikke dyre, og tagmaterialer er heller ikke dyre, så
regningen afhænger nærmere af om du kan finde nogle polakker eller er nød
til at ansætte danskere...

Fra : .Jesper.

Dato : 12-12-06 15:38

Tak for jeres svar!!

Fra : 7B6

Dato : 13-12-06 09:43

Max skrev:

> De sidste 30 år har et godt råd, når det drejer sig om flade
> tager været "Hold fingrene fra dem".

Hej Jesper

Max har helt ret - hold fingerne væk - hvis du alligevel bliver
forelsket i det, skal du sørge for at huset bliver undersøgt for
eventuelle følgeskader af vandet på taget. Det kan f.eks. være
utætheder, råd eller skimmelsvamp. Hvis der er et forbehold for taget
i tilstandsrapporten, kan du ikke regne at ejerskifteforsikringen vil
dække efterfølgende. Jeg har selv fået konstateret skimmelsvamp
vores hus og kæmper pt. med at få forsikringen til at dække.

Mads

Fra : Max

Dato : 13-12-06 11:12

Hej Mads

> dække efterfølgende. Jeg har selv fået konstateret skimmelsvamp
> vores hus og kæmper pt. med at få forsikringen til at dække.

Min svoger og svigerinde købte engang et hus med flat tag, det viste
sig efter kort tid at det var pisse utæt. De endte med at lægge sag an
mod sælger, da sagen kom for dommeren blev den afvist med denne
bemærkning "når man er så dum at man køber et hus af den slags,
ja så må man forvente at det er utær".

Mvh Max

Fra : Helle

Dato : 13-12-06 15:49

Lige en lille sidebemærkning. Bor i hus fra 1967 med fladt tag. Har aldrig
haft problemer.
Helle

Fra : Anders Majland

Dato : 13-12-06 16:48

> Lige en lille sidebemærkning. Bor i hus fra 1967 med fladt tag. Har aldrig
> haft problemer.

Vokset op i et hus med fladt tag fra ~75 - taget er skiftet en gang siden -
mener at det var omkring ~90. Det er stadig tæt... Udskiftningen skyldtes
dels at pappet var slidt men også utætheder ved ovenlysvinduerne. Ved
udskiftningen blev konstruktion vist ændret noget ved de nye
ovenlysvinduer, mens stadig som et fladt tag med kun en lille fald mod de 2
afløb.

Fra : 7B6

Dato : 13-12-06 19:50

Max skrev:
> [...]
> mod sælger, da sagen kom for dommeren blev den afvist med denne
> bemærkning "når man er så dum at man køber et hus af den slags,

Det skal lige siges, at skimmelsvampen ikke sidder i taget men derimod
i gulvet. Jeg har bare fået seriøs meget respekt den slags

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-12-06 01:00

7B6 wrote:

> Det skal lige siges, at skimmelsvampen ikke sidder i taget men derimod
> i gulvet. Jeg har bare fået seriøs meget respekt den slags

Det er vel der, vandet fra det utætte tag har dryppet ned. Har selv i 25 år
boet i byggeri med fladt tag. Der var sgu aldrig andet end problemer.

Kunne ikke drømme om at købe et hus med fladt tag, kasserede for 3 år siden
en ellers tiltalende kandidat af samme grund.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk