Huset på Christianshavn .
Fra : Kert Rats

Dato : 11-12-06 21:01

Hej alle

Matador har sin hjemmeside, men har "Huset på Christianshavn"?
Jeg har søgt på google, uden held.

Håber, I kan hjælpe mig.

Venligst

Kert Rats

PS: Det er med velberåd hu, at jeg spørger i netop denne gruppe!

Fra : Holst

Dato : 11-12-06 21:30

Kert Rats wrote:

> Matador har sin hjemmeside, men har "Huset på Christianshavn"?
> Jeg har søgt på google, uden held.
>
> Håber, I kan hjælpe mig.

Prøv i news:dk.medier.tv

> PS: Det er med velberåd hu, at jeg spørger i netop denne gruppe!

Hvorfor det?

Fra : Kert Rats

Dato : 11-12-06 22:18

> Prøv i news:dk.medier.tv

> Hvorfor det?

Fordi Huset på Christianshavn er en gammel tv-serie, der nu er kommet på dvd
og dermed har fået status som film.

Men jeg vil da prøve i dk.medier.tv - det kan jo være, at der er bedre bid i
den gruppe.

Korriger mig, hvis jeg har fået en forkert opfattelse - men er denne gruppe
en kende snobbet? "Kun "rigtige" film må der tales om her!", synes parolen
at være.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 22:46

> Fordi Huset på Christianshavn er en gammel tv-serie, der nu er kommet på
dvd
> og dermed har fået status som film.

Hmm du har egentlig fået et udemærket svar i Matador-tråden. Netop, at når
de udkommer på DVD giver det ikke status som film. En film får heller ikke
status som tv-program, bare fordi TV-2 sender den fire gange på en
eftermiddag.

> Men jeg vil da prøve i dk.medier.tv - det kan jo være, at der er bedre bid
> den gruppe.

Det er ihvertfald mere relevant i den gruppe

Måske dette kan hjælpe dig lidt. Men nej, serien har ikke egen
hjemmeside.....desværre.

http://www.tvidanmark.dk/huset_paa_christianshavn.htm

http://www.danskefilm.dk/index3.html

> Korriger mig, hvis jeg har fået en forkert opfattelse - men er denne
gruppe
> en kende snobbet? "Kun "rigtige" film må der tales om her!", synes parolen
> at være.

Årsagen til at der engang imellem må sorteres lidt er, at hvis det får lov
at flyde ud, er der ingen mening i at inddele grupperne. Så kunne vi ligeså
godt have en gruppe der hedder dk.usenet, og så er det ellers bare at finde
det du søger. Og du må da indrømme at det ville være en skrækkelig tanke

Mvh
Jan Rysz

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-12-06 23:26

Rysz (8900) wrote:

> [...]
> kunne vi ligeså godt have en gruppe der hedder dk.usenet, og så er
> det ellers bare at finde det du søger. Og du må da indrømme at det

I virkeligheden ville det være mest relevant at have to tværgående grupper
for film og tv, en for fiktion, der omfattede både biograffilm, tv-film og
serier, og en for fakta, der omfattere tv-udseldeler i øvrigt samt
dokumentarfilm.

Så længe vi ikke har det, vil der uvægerligt være overlapning - og "Gverner"
kan få noget at brokke sig over (så gør vi også HAM glad!)

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Holst

Dato : 11-12-06 23:38

Per Vadmand wrote:

> [...]
> dokumentarfilm.
>
> Så længe vi ikke har det, vil der uvægerligt være overlapning

Med de gode idéer du har, synes jeg da, du skulle lave et OTD, så vi kan
få rettet op på de uhensigtsmæssigheder, der er i hierarkiet.

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-12-06 01:01

Holst wrote:

> Med de gode idéer du har, synes jeg da, du skulle lave et OTD, så vi
> kan få rettet op på de uhensigtsmæssigheder, der er i hierarkiet.

Det vil jeg trygt overlade til en af dem, der har problemer med, at
grupperne af og til overlapper. Mig generer det ikke.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Holst

Dato : 11-12-06 23:20

Kert Rats wrote:

> Korriger mig, hvis jeg har fået en forkert opfattelse - men er denne gruppe
> en kende snobbet? "Kun "rigtige" film må der tales om her!", synes parolen
> at være.

Nej, det synes jeg ikke. Det vil blive et stort rod, hvis folk bare
poster alle mulige indlæg i samme gruppe. Det er jo ligesom derfor, vi
har et større hierarki under dk.* - en gruppe er til film, en anden til
tv-serie, en tredje handler om browsere, og en handler om politi, og så
er der også en om filateli. Men vi kunne jo også bare lave en
dk.altmuligt og nedlægge alle de andre.

Afhængig af, hvad du kalder rigtige film, så ja, så er det kun rigtige
film, der skal diskuteres her, for tv-serierne og -programmerne har
deres egen gruppe.

Der er lige startet en tråd om pornofilm - helt ærligt! tænker jeg bare,
men når alt kommer til alt, så hører denne tråd jo fint hjemme i denne
gruppe.

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-12-06 01:02

Holst wrote:

> Afhængig af, hvad du kalder rigtige film, så ja, så er det kun rigtige
> film, der skal diskuteres her, for tv-serierne og -programmerne har
> deres egen gruppe.

Nu handler denne tråd jo netop om noget, der faktisk findes både som
biograffilm og tv-serie, så deeet ...

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Jubii

Dato : 12-12-06 09:36

On Mon, 11 Dec 2006 21:00:45 +0100, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote:
in dk.kultur.film
> [...]
>

>Venligst
>
>Kert Rats
>
>PS: Det er med velberåd hu, at jeg spørger i netop denne gruppe!

Ja du spammer gruppen. Hold tv serier og tv udsendelser i tv gruppen.
Dit postulat om at serier m.m. på vhs/dvd skulle få status som film er rent ud
sagt tosset.

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-12-06 11:36

Jubii wrote:

> Ja du spammer gruppen. Hold tv serier og tv udsendelser i tv gruppen.
> Dit postulat om at serier m.m. på vhs/dvd skulle få status som film
> er rent ud sagt tosset.

Dit kværulanteri er mere spam end noget andet i denne gruppe. Få dig nu det
liv, jeg talte om.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Jubii

Dato : 12-12-06 13:56

On Tue, 12 Dec 2006 11:36:23 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote:
in dk.kultur.film

>Dit kværulanteri er mere spam end noget andet i denne gruppe. Få dig nu det
>liv, jeg talte om.
>
>Per V.

Og du skulle få det liv jeg skrev om, i stedet for at brokke dig over mig.
Men du bliver bare ved, hvor stor forskel er der så mellem os, når du kværulere
og spammer hver gang du ser mig skrive en mening. En mening mange i gruppen er
enig i.

Fra : Michael

Dato : 12-12-06 14:54

Jubii skrev:

> [...]
>og spammer hver gang du ser mig skrive en mening. En mening mange i gruppen er

Den lader vi lige stå et øjeblik.

--
/signature offline

Fra : Jubii

Dato : 12-12-06 16:22

On Tue, 12 Dec 2006 14:54:28 +0100, Michael <spamhell@brandt-christensen.dk>
wrote:
in dk.kultur.film

>Den lader vi lige stå et øjeblik.

Kunne du så lære noget af mine kloge ord, men det er uden for din rækkevidde.

Fra : Kert Rats

Dato : 12-12-06 16:00

"Michael" <spamhell@brandt-christensen.dk> skrev i en meddelelse

> Den lader vi lige stå et øjeblik.

Nemlig!

I øvrigt har jeg nu forstået forskellen mellem denne gruppe og dk.medier.tv
Jeg synes blot, at forskellen er lidt søgt.
Men nuvel: Når grupperne er etableret, så vil jeg bruge dem til det formål,
de er tiltænkt.

Og SPAM i grupperne - det gør man bare ikke!

Denne diskussion er ved at være noget OT, så jeg anbefaler, at vi lader kiv
og strid ligge og hengiver os til film her i gruppen - og tv-relaterede
produktion i dk.medier.tv.

Slut herfra.

Bedste julehilsner fra

Kert Rats