GPS til MC + bil
Fra : edvard korsbæk

Dato : 11-12-06 20:26

Jeg skal have en ny GPS, og da jeg plejer at være sporhund på vores
flyvefartsferie ville det værec rart med en der OGSÅ kan sættes på
motorcyklen.
Nogle der har erfaringer de vil dele?

Med venlig hilsen

Edvard Korsbæk

Fra : Anders Majland

Dato : 11-12-06 20:51

> Jeg skal have en ny GPS, og da jeg plejer at være sporhund på vores
> flyvefartsferie ville det værec rart med en der OGSÅ kan sættes på
> motorcyklen.
> Nogle der har erfaringer de vil dele?

Mit valg i sommers var en garmin gpsmap 60scx - idag ville jeg også se på
garmin zumo.
http://www.aspidshop.com/export/store/advanced_search_result.php?PHPSESSID=&keywords=zumo&x=0&y=0
har normalt gode priser og levering på under et døgn.

Skærmen er lille på 60'eren - specielt i bilen, men jeg kører stort set
altid med den monteret.

På mc'erne har jeg en billig cykelholder på styret og i bilen en sugekop
holder på forruden. Og så har jeg lavet fast strøm til alle 3 beslag (pplug
http://www.pfranc.com/projects/g45contr/g45_idx.htm)

Der er selvfølgelig også andet der duer, men betaler men merprisen for
garmin bliver man sjældent skuffet.

Fra : Kim

Dato : 11-12-06 21:36

edvard korsbæk wrote:
> Jeg skal have en ny GPS, og da jeg plejer at være sporhund på vores
> flyvefartsferie ville det værec rart med en der OGSÅ kan sættes på
> [...]

Hej Edvard, jeg har selv en Garmin Quest. Den er jeg fuldt ud tilfreds med.
Vandtæt, 20 timers batteri (ikke med fuldt blus på skærmen), 243mb
hukommelse (der er ikke plads til hele europa på een gang), relativ stor
farveskærm. Let at tage med i lommen hvis man skal på vandretur i fremmed
storbt eller lign. Lyd i enheden.

Min far har lige købt en Tomtom Rider (der har for nyligt været nogle gode
tilbud hos louis).
Næsten samme specs., dog mindre batterikapacitet, hele europa i hokummelsen
(på separat sd-kort) og touchscreen.
Ikke lyd i enheden (kun i "ørebøf").

Mvh Kim

Fra : Jens V. Sigersted

Dato : 15-01-07 09:57

Hej Edvard

Jeg regner med at du skal have GPS'en siddende på MC så den er udsat for
regn, vind og vejr.
Selv har jeg gode erfaringer med Garmins GPSMAP 60CSx som holder til en
del: Vandtæt, 22 timers batteri (heller ikke med fuldt blus på
skærmen), 512mb hukommelse på SD-kort (der kan måske være mere
hukommelse), jeg tror ikke der plads til hele europa på en gang, skærmen
er vist nok ca det samme som ved Quest, den sakker ikke til dig med giver
nogle bib lyde når der skal drejes.

Selv bruger jeg 60CSx både til MC kørsel og til GeoCaching; begge dele
klare den fint. Jeg har dog læse at nogle 60CSx'ere kan opfører sig
mærkeligt; lige som om deres software en gang imellem "snupler" og derfor
skal slukkes og tændes igen.

Her nogle links:
http://www.garmin.dk/products/description/4/7191
http://www.aspidshop.com/export/store/product_info.php?cPath=3_7_10&products_id=1439