Hvor mange dykker om vinteren?
Fra : Ruth Kjær

Dato : 11-12-06 17:50

Lige en forbrugerundersøgelse mere:

Dykker du jævnligt om vinteren i Danmark eller andre lande med koldt vand -
og hvis vi siger i gennemsnit min. hver 14. dag i perioden december til og
med april?

De bedste hilsner

Ruth

Fra : Felix

Dato : 11-12-06 18:00

Ja da ....
Jeg sidder og venter/håber på isvinter så vi kan komme under isen og
dykke....

/Felix

Fra : Henrik Manley

Dato : 11-12-06 18:46

Selvfølgelig dykker man vinteren igennem. Lige nu er vandet så varmt som det
bliver på bunden af øresund, 12 grader. Men vejret giver selvfølgelig en del
begrænsninger.

--
Henrik Manley
http://bends.dk

Fra : Søren Arnvig

Dato : 11-12-06 18:51

"Ruth Kjær" <ruth@dacor.dk> skrev i en meddelelse
> Lige en forbrugerundersøgelse mere:
>
> Dykker du jævnligt om vinteren i Danmark eller andre lande med koldt
> vand - og hvis vi siger i gennemsnit min. hver 14. dag i perioden december
> til og med april?

Jeg får som regel 1-2 dyk i December gerne omkring nytår
1-2 i Januar og Februar, derefter er der elevdyk hver
Søndag i Marts, April og Maj.

De første søndage i Marts er rigtig sjove, der hvor
man får testet sin tørdragt, når man skal lave 3
elev dyk af hver 20 minutter.

Søren Arnvig

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 23:06

Søren Arnvig wrote:

> De første søndage i Marts er rigtig sjove, der hvor
> man får testet sin tørdragt, når man skal lave 3
> elev dyk af hver 20 minutter.

godt at høre fra en instruktør der ikke er bange for vand,
det er sku noget andet en de gamle instruktør i vores klub, der brokker sig
over at skulle lave 2 dyk af 20 min på 5 meter i April

mvh Morten

Fra : Henrik Jensen

Dato : 11-12-06 18:54

Hvor fedt er det med isvinter, så fryser havnene til og vi bliver
afskåret fra vragdykning i indre danske farvande. Nej tak, ikke for et
enkelt isdyks skyld, som efter min mening er en stærk overvurderet
oplevelse.

Næeh, en mild vinter med stille dage, så er vi flere i Havbasserne
der gerne dykker mindst hver 14. dag.

Mvh.
Henrik

Fra : Henrik Manley

Dato : 11-12-06 19:10

>Hvor fedt er det med isvinter, så fryser havnene til og vi bliver
>afskåret fra vragdykning i indre danske farvande. Nej tak, ikke for et

Åhrr vi har nu snakket om det kunne være sjovt med en isvinter så vi endelig
kunne få det vragnatisdyk på padivraget....

Weekenden under 10 m/s vi er jo snart hærdet.

--
Henrik Manley
http://bends.dk

Fra : René

Dato : 11-12-06 19:23

dykker mest med dykkercenter i vinter perioden, da det kan være svært
at samle nok i klubben til at tage afsted men det bliver til nogen dyk
om vinter alt efter vejret.

med hensyn til is dyk så er det da bare at finde en sø istedet for at
vente på en isvinter
lave isdyk sidste år i feb i en gamle grusgrav der var isen 25cm tyk.

mvh

René

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 11-12-06 19:27

Dyk hver weekend

Typen er dog lidt anderledes pga. af kulde og mørke:

Ikke timelange sejlturer i Rib'en
Ikke fyraftensdyk
Isdyk i søer
Kan finde på at tage et smut til de varme lande og dykke

/Sune

Fra : Ruth Kjær

Dato : 13-12-06 16:10

Da jeg begyndte at dykke herhjemme for 4-5 år siden, dykkede jeg næsten hver
weekend, men de sidste to år har dykning om vinteren været ikke
eksisterende.

Skal denne vinter forsøge at få dykket, så tit det er muligt i weekenden.

De bedste hilsner

Ruth

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 11-12-06 19:29

Ruth Kjær wrote:
> [...]
>
> Dykker du jævnligt om vinteren i Danmark eller andre lande med koldt
> vand - og hvis vi siger i gennemsnit min. hver 14. dag i perioden

Snorkler, der er jo smålummert længere nede

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : jjøb

Dato : 11-12-06 21:09

jeg er i vandet en gang om ugen, som regel lillebælt. Men da det bliver
tidlig mørk, bliver det tit til et mørkedyk. Og ja, jeg ser stadig frem til
mit første isdyk.

hilsen jess.

Fra : Dorthe

Dato : 12-12-06 07:20

Jeg dykker hele året - men sætter frekvensen lidt ned om vinteren
Det bliver nok ikke til mere end et par gange om mdr i perioden
december til februar.