Katte... + højt musik?
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 11-12-06 17:32

Må ærligt indrømme fra starten at jeg er til høj musik(så højt at jeg
tror min underbo hader mig :D). Og nyder dette meget nu her efter jeg er
blevet single igen. Men dette har så ført til at jeg er begyndt at tænke
lidt på mine katte. Har 2 stks hvor den ene altid har været bange for
høje lyde, mens den anden er ligeglad. Men nu har det så været sådan at
de sidste par gange jeg har fyret godt op for musikken, så render den
ene stadigvæk ligeglad rundt mens den som plejer at være bange for høje
lyde kommer hen og ligger sig ret tæt på ved den ene højtaler. Og det
gør mig nu lidt nervøs!

Synes at have læst at katte har en bedre hørelse end hunde, og så vit
jeg husker så har hunde en bedre hørelse end mennesker. Så kan jeg med
andre ord gå hen og give mine katte en høreskade?

På forhånd tak.
Daniel

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-12-06 18:06

"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vit jeg husker så har hunde en bedre hørelse end mennesker. Så kan
> jeg med andre ord gå hen og give mine katte en høreskade?

Det er da godt at jeg ikke er din overbo. Det du her tillader dig,
kunne du gøre hvis du boede i et parcelhus med lukkede vinduer, eller
langt ude på en pløjemark. Det kan godt være at du nyder det, men lidt
hensyn til dine omgivelser har du åbenbart ikke lyst til at tage.
Jeg bor på landet i et parcelhuskvarter, og kunne ikke drømme om
at genere mine omgivelser med støj.

Med hensyn til dine katte. Hvis jeg var kat hos dig ville jeg flygte
ved først givne lejlighed. Katten er ét af de dyr i verden der har den
bedste hørelse. Dens evne til at høre lyde ophører først ved en styrke
på 65 kHz, hvor menneskeøret må give op ved 20 kHz.
Det kan måske give dig lidt indblik i, hvor forfærdeligt det må lyde
for misserne. Det skulle da ikke undre mig at både du og kattene får
høreskader, men det er kun kattene jeg har medlidenhed med

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 11-12-06 18:54

> "Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse

Tror?
Hvorfor taler du ikke med din underbo?

Jeg forstår vist godt, at du er blevet single igen.
Når du får lært at tage hensyn til dine dyr, dine naboer og
(muligvis?) din partner, kan du MÅSKE blive double igen....

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne DETTE fra min emailadresse...

Fra : Danielwj

Dato : 11-12-06 21:25

Må ærligt stadrømme jeg helt er i chok over jer 2, og kan næsten tænke
mig til at denne tråd her starter et rama skrig af den anden verden.

Min overbo er selv dj så dette vil jeg slet ikke kommentere.
Min underbo er en idiot (ikke at det har så meget med sagen at gøre) Men
så længe jeg holder mig inden for leje kontrakten jeg har underskrevet
og han endnu ikke har været oppe at klage til mig, eller udlejere ser
jeg intet problem ??? gør i?

Mht til kattene. Er der netop det at de har badeværelset, køkkenet og
soveværelset hvor der er ok med ro, og for det meste også åbne skabe i
soveværelset hvor der er yderligere ro. Det der bekymre mig er at de
ikke forsøger at undgå den høje musik, som sagt den ene ligeglad, den
anden tiltrækkes ligefrem af det.. Det jeg mest tænkte på var om jeg
skulle begynde at lukke døren ind til stuen og holde dem ude når jeg
hyggede mig, den time om dagen!

Specielt til Poul, hvordan i alverden kan du tillade dig at kommentere
på den måde du gør?, er helt chokeret.. så du er ganske overbevidst ud
fra hvad jeg har skrevet herover at dette er en af hovedgrundene til at
jeg er blevet single igen?? til din informering, selv om det OVERHOVEDET
og på igen som helst måder rager dig en pind, eller giver dig ret til at
kommentere det - så endte vi det BEGGE, af HELT andre grunde. - Fjols.

Fra : Niels Pein

Dato : 11-12-06 23:32

"Danielwj" skrev ...

> Må ærligt stadrømme jeg helt er i chok over jer 2, ...

Jeg kan tilføje at jeg i store træk er enig.
Det er IMHO i orden at have en lideskab der støjer, men køb lige en ejendom
med lidt afstand til naboerne.
Så slipper du også for din underbo, som åbenbart er idiot.
--
Niels

Fra : "

Dato : 12-12-06 00:07

Danielwj wrote:
> [...]
> anden tiltrækkes ligefrem af det.. Det jeg mest tænkte på var om jeg
> skulle begynde at lukke døren ind til stuen og holde dem ude når jeg
Hold dem ude af stuen den time om dagen, hvor du spilelr højt og gør dit
bedste for at få tinnitus (en af de mest invaliderende torterende kroniske
lidelser).
Katte hører langt bedre end mennesker og hunde, men de adskiller samtidig de
forskellige lyde bedre end vi mennesker gør. Så giv dem "ro" uden for stuen,
mens du spiller musik.
... til det andet mht høj musik: du har nu engang pligt til at overholde
almindelig husorden og ikke være til unødig gene for dine naboer med
støjende adfærd (musik, fest, larm, boremaksiner osv). Lidt hensyn kan man
godt tage, udover til kattene (du kan evt spille højt musik, når underboen
er på arbejde eller lign)

/M

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-06 02:43

"Danielwj" <danielwj2@FJERNMIGgmail.com> skrev i en meddelelse
> Må ærligt stadrømme jeg helt er i chok over jer 2, og kan næsten tænke mig
> til at denne tråd her starter et rama skrig af den anden verden.

Det kan jeg godt forstå du er! Det er jeg også... jeg læser en del med i
denne gruppe og tror da nok lige jeg tænker mig om en ekstra gang, hvis jeg
skulle få trang til at bede om råd herinde!

Du beder om et råd i forhold til dine katte, og får i stedet en gang
borgerlig moralprædiken...

I forhold til din konkrete bekymring for dine katte, tror jeg jeg ville
lukke døren til stuen; just in case

mvh,
Camilla

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 12-12-06 10:54

"Danielwj" skrev

> Må ærligt stadrømme jeg helt er i chok over jer 2, og kan næsten tænke mig
> til at denne tråd her starter et rama skrig af den anden verden.

Det kan jeg godt forstå! Men nu ved du at her er skribenter med holdninger
Helt på samme måde som du og jeg har holdninger, og vi har alle lov at
give udtryk for dem.
Spring op og fald ned på det, specielt de rabiate af slagsen. Af samme årsag
er der visse spørgsmål jeg simpelthen ikke gider stille herinde, men i
stedet stiller andre steder - f.eks. hvor mine evner og hensigter som
dyreejer ikke betvivles.

> [...]
> så længe jeg holder mig inden for leje kontrakten jeg har underskrevet og
> han endnu ikke har været oppe at klage til mig, eller udlejere ser jeg

Nej!

> [...]
> tiltrækkes ligefrem af det.. Det jeg mest tænkte på var om jeg skulle
> begynde at lukke døren ind til stuen og holde dem ude når jeg hyggede mig,

Det er da underligt at de opsøger "larmen" og umiddelbart ville jeg skyde på
at det ikke generer dem. De katte jeg kender, smutter i hvert fald hvis der
er noget de ikke kan lide For en sikkerheds skyld, ville jeg måske lukke
døren ind til stuen. På den anden side, hvis de selv kan vælge hvor de vil
være, burde det ikke være nødvendigt. Katte er jo ikke ligefrem dumme.
Vi har selv surround-sound og der er da lyde kattene ikke bryder sig om.
Specielt de dybe basslyde, hvor det snurrer i hele kroppen. Kattene smutter
et andet sted hen - jeg tror nu ikke det er lyden som sådan, men det den gør
ved kroppen, der får dem til at reagere.

> [...]
> igen som helst måder rager dig en pind, eller giver dig ret til at
> kommentere det - så endte vi det BEGGE, af HELT andre grunde. - Fjols.

Ja det er så en anden finurlighed her på usenet. Alt hvad du siger, kan
bruges mod dig. Det er heller ikke så farligt at være strid her, fordi vi jo
egentlig er ret anonyme.

- Winnie

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 12-12-06 16:46

> [...]

> hvad jeg har skrevet herover at dette er en af hovedgrundene til at jeg er

Du læser jo ikke hvad jeg skriver, og gider åbenbart ikke citere.
Jeg skrev bl.a.:

"Jeg forstår vist godt, at du er blevet single igen.
Når du får lært at tage hensyn til dine dyr, dine naboer og
(muligvis?) din partner, kan du MÅSKE blive double igen...."

For det første skriver jeg at jeg "vist" godt forstår (altså: jeg er ikke
"ganske overbevist", som du påstår.)
Dernæst har du overhovedet ikke læst min parantes, hvor der jo står:
"muligvis" endda med spørgsmålstegn efter.

Men,- ved du hvad?
Når du nu farer så meget op over min kommentar, - som er formuleret så
hypotetisk, at du med god samvittighed kunne springe
den over,- så begynder jeg jo at ane, at der sjældent går røg af en brand,
uden at der er ild,-
- og det kan du kun takke dig selv for.
Især da du så vælger at slutte med at kalde mig: "Fjols".
Det er jo simpelthen for barnligt, og dermed falder hele din argumentation
jo til jorden med et brag...

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 12-12-06 18:28

"Poul F. Andersen" skrev

> [...]
> Dernæst har du overhovedet ikke læst min parantes, hvor der jo står:
> "muligvis" endda med spørgsmålstegn efter.

Jeg undrer mig en smule Poul!
Mener du helt seriøst, at hvis man bare putter rigeligt med "hvis" "måske"
"?" og "muligvis" ind i en tekst, så kan man tillade sig at udtale sig om
hvad som helst?
Hvis ja - hvorfor dog så skrive noget som helst, hvis du alligevel ikke
mener det du skriver!?
Og hvis du virkelig er så interesseret i hvorfor Daniel er single igen,
kunne du jo bare spørge ham, i stedet for at gætte løs.

> [...]
> Især da du så vælger at slutte med at kalde mig: "Fjols".
> Det er jo simpelthen for barnligt, og dermed falder hele din argumentation

Jeg mener nu du opfører dig barnligt her.
At drage følgende konklusion: Kan godt lide at høre højt musik => bekymrer
sig for sine kattes hørelse og søger råd herom => hensynsløst menneske
=>selvforskyldt forladt af kæresten - den forstår jeg slet ikke.
Måske du kunne tænke dig at forklare, eller var det bare en del af et surt
opstød og et kikset forsøg på at være morsom på andres bekostning!?

I øvrigt argumenterer Daniel ikke. Han beder dig blot forklare hvordan og på
hvilket grundlag du gør dig dine tanker!

Jeg kender dig ikke godt nok til at vurdere hvor vidt du er et fjols, så det
skal jeg for nuværende undlade at udtale mig om.

-Winnie, der kun hørte et brag og det kom fra Poul

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 12-12-06 19:41

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> -Winnie, der kun hørte et brag og det kom fra Poul

Hmmm.....
Håber du kan acceptere, at der er bare én, der vil forsøge at skære igennem.

Men....... - .. Okay.....never mind........:

Jeg tænker i denne stund mest på den tidligere kæreste, som sammen med en
masse andre skal læse,
at hendes ekskæreste (med slet skjult barnlig begejstring) vil fortælle Gud
og hver mand, at han er blevet single igen.

Men,- ganske væsentligt: Jeg kan kun læse Daniels indlæg fra det, som Tove
har citeret....
Hos mig står der nemlig "Re:" ( = Reply) foran Toves indlæg, og intet FØR
det i tråden...

Normalt plejer grunden at være, at den oprindelige forfatter har fortrudt
sit indledende indlæg i tråden
og derefter forgæves forsøgt at slette sine spor.

Men tiden (eller serveren?) må jo vise, om jeg har ret.
Hvis jeg har ret, kan det jo kun tale til fordel for Daniel.....

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 12-12-06 21:18

"Poul F. Andersen"skrev

> Hmmm.....
> Håber du kan acceptere, at der er bare én, der vil forsøge at skære
> igennem.

Det har jeg skam fuld respekt for. Det er bare ikke det du gør Poul.
Du - og andre i tråden - flyver straks i flint og nærmest beskylder manden
for at være uegnet som katteejer - og du beskylder ham endda for at have
været en skidt kæreste (selv om du ikke vil være ved det!).

> [...]
> at hendes ekskæreste (med slet skjult barnlig begejstring) vil fortælle
> Gud og hver mand, at han er blevet single igen.

Mon ikke hun allerede er klar over det? Du ved da ikke en dyt om hvor vidt
Daniel er begejstret. Måske er han ked af det, måske er det bare en ny
situation han er ved at tilpasse sig og som fylder en del i hans liv.
Hverken du eller jeg ved det. Forskellen på os to er så, at du gladeligt
udtaler dig om det og det syntes jeg ikke du kan tillade dig. Igen -
interesserer det dig så meget, så spørg dog Daniel selv.

At jeg så ikke kan se hvad hulen det rager dig og andre, og i øvrigt intet
har med tråden at gøre, er en helt anden snak.

> Men,- ganske væsentligt: Jeg kan kun læse Daniels indlæg fra det, som
> Tove har citeret....
> Hos mig står der nemlig "Re:" ( = Reply) foran Toves indlæg, og intet FØR
> det i tråden...

Tjah... At du så alligevel syntes du skal kloge dig på Daniels motiver og
livsførelse, er mig komplet ubegribeligt.

> Normalt plejer grunden at være, at den oprindelige forfatter har fortrudt
> sit indledende indlæg i tråden
> og derefter forgæves forsøgt at slette sine spor.

Jeg har ingen problemer med at se Daniels oprindelige indlæg.

- Winnie

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 12-12-06 22:11

> Tjah... At du så alligevel syntes du skal kloge dig på Daniels motiver og
> livsførelse, er mig komplet ubegribeligt.

Det er dog utroligt, som du fordrejer tingene.

1. Hvem var det, der bad om hjælp og råd i denne internationale NG, der så
vidt jeg husker handler om katte??
2. Hvem blander sine personlige forhold ind i et spørgsmål om katte, og
udleverer sin ekskæreste ??

Jeg "kloger" mig absolut ikke på Daniels motiver og livsførelse.
Enhver kan jo læse, hvad manden/drengen selv har skrevet,- og det til
udbredelse for alverden.
En NG er offentlig, og hans private forhold bør han ikke blande ind i et
NG-indlæg - slet og ret.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 12-12-06 23:03

"Poul F. Andersen" skrev

> "Winnie Schildknecht" skrev

> Det er dog utroligt, som du fordrejer tingene.

Sjovt - det samme har jeg lyst til at sige om dig

> 1. Hvem var det, der bad om hjælp og råd i denne internationale NG, der så
> vidt jeg husker handler om katte??

Det var Daniel, der heldigvis også fik svar på sit katterelaterede
spørgsmål - du og andre syntes så også I skal udtale Jer om ham som lejer,
nabo og kæreste.

> 2. Hvem blander sine personlige forhold ind i et spørgsmål om katte, og
> udleverer sin ekskæreste ??

Ingen - du gør bare et stort nummer ud af ingenting -----> (kopi fra dit
tidligere indlæg) Jeg tænker i denne stund mest på den tidligere kæreste,
som sammen med en masse andre skal læse, at hendes ekskæreste (med slet
skjult barnlig begejstring) vil fortælle Gud og hver mand, at han er blevet
single igen. (citat slut)

> [...]
> udbredelse for alverden.
> En NG er offentlig, og hans private forhold bør han ikke blande ind i et

Jaja, så siger vi det Poul. Du har din mening, jeg har min

-Winnie, der er samlevende på 8. år, lykkelig barnfri, uden fast arbejde,
oprindeligt jyde, midt i en flytning, billedkunstner med eget galleri, kører
rundt i et bulet bambuslyn, hader brunkål og overgearet juleræs og eeeelsker
høj musik og mit surroundanlæg selv om jeg lider af tinnitus...

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 13-12-06 07:19

> [...]
> eeeelsker høj musik og mit surroundanlæg selv om jeg lider af tinnitus...

Nåhh, så forstår jeg bedre......

EOD

Fra : Niels Pein

Dato : 13-12-06 12:45

"Winnie Schildknecht" skrev ...

> [...]
> eeeelsker høj musik og mit surroundanlæg selv om jeg lider af tinnitus...
Har du nogensinde boet i en lejlighed hvor naboerne spiller høj musik
dagligt?
--
Hilsen Niels
(snooork fra Miss Sophie)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 13-12-06 16:02

"Niels Pein" skrev
> "Winnie Schildknecht" skrev ...

> Har du nogensinde boet i en lejlighed hvor naboerne spiller høj musik
> dagligt?

Jeg har boet i lejlighed de sidste 10 år. Hvis der er noget ved mine naboer
der generer mig, vil jeg fortælle dem det og jeg vil forvente det samme af
dem.
At der i løbet af dagen spilles musik - Daniel skriver et sted at han
spiller højt 1 time om dagen - ville ikke genere mig. Når man bor tæt
sammen, så kan man høre hinanden. Jeg vil da ikke selv liste rundt på tæerne
for ikke at lave lyde og det forventer jeg da heller ikke af mine naboer.

Men hvorfor skal du blande dig i det, når nu spørgsmålet går på kattenes
oplevelse af musikken?

Fra : Niels Pein

Dato : 13-12-06 17:16

"Winnie Schildknecht" skrev ...

> "Niels Pein" skrev

snip

> Men hvorfor skal du blande dig i det, når nu spørgsmålet går på kattenes
> oplevelse af musikken?

Hvorfor skriver du en helt masse om dig selv (det jeg citerer), som intet
har med kattenes oplevelse af musikken at gøre?
Jeg regnede med det var fordi du ville forklare din baggrund for at svare.
Og her er spørgsmålet om hvorvidt du selv har prøvet at være en sådan nabo
yderst relevant.

Hvis du ikke selv var begyndt på adskillige liniers uopfordret beskrivelse
af dig selv, så havde jeg ikke spurgt om denne lille men relevante ekstra
detalje.

Hilsen Niels

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 13-12-06 18:08

"Niels Pein" skrev

> [...]
> har med kattenes oplevelse af musikken at gøre?
> Jeg regnede med det var fordi du ville forklare din baggrund for at svare.

Så har du regnet forkert Det var blot en lille provokation rettet mod
Poul, der ikke bryder sig om at private forhold inddrages i usenetgruppe om
katte!
(kopi) > En NG er offentlig, og hans private forhold bør han ikke blande ind
i et
> NG-indlæg - slet og ret. (citat slut)

I øvrigt er Poul og jeg vist blevet enige om at være uenige

> Og her er spørgsmålet om hvorvidt du selv har prøvet at være en sådan nabo
> yderst relevant.

Det jeg oponerer imod er, at man udtaler sig om mandens evner som kæreste,
nabo, katteejer etc. når det eneste man ved er, at han lige blevet single og
at han godt kan lide musik.
Hvilket i øvrigt fremgår ret tydeligt af mine indlæg...

- Winnie

Fra : Niels Pein

Dato : 13-12-06 19:51

"Winnie Schildknecht" skrev ...

> "Niels Pein" skrev

> Det var blot en lille provokation rettet mod Poul, ...

Nå ok. Det er jo så endnu mere off topic end jeg troede. Men jeg har ikke
noget imod at en tråd går off topic. Det gør en hyggesnak ved bardisken jo
også hele tiden.
--
Hilsen Niels

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 13-12-06 20:30

"Niels Pein" skrev
> [...]
> noget imod at en tråd går off topic. Det gør en hyggesnak ved bardisken jo

Skål på det du

- Winnie

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 13-12-06 18:33

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af dig selv, så havde jeg ikke spurgt om denne lille men relevante ekstra

Nemlig Niels,
-og her bryder jeg så for en enkelt gangs skyld reglerne og kommer med et
lille indlæg,
selvom jeg skrev: "EOD" til sidst i mit seneste indlæg.
Grunden er den simple, at jeg rent faktisk glemte et enkelt ord,
da jeg svarede Winnie (wannabe-artist med eget hønseri) og det lyder:

*plonk*

(De to "ikke danske" ord kan - hvis ikke de forstås umiddelbart - findes på
Usenet eller Google.)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 13-12-06 18:59

"Poul F. Andersen" skrev

> [...]
>
> *plonk*
>

> (De to "ikke danske" ord kan - hvis ikke de forstås umiddelbart - findes

*LOL* Du er da et fjols!

- Winnie "Wannabe-høne"

Fra : Jan Holm

Dato : 12-12-06 20:50

Tove Krieger wrote:
> Det er da godt at jeg ikke er din overbo.

Var der nogen der spurgte

> [...]
> misserne. Det skulle da ikke undre mig at både du og kattene får
> høreskader, men det er kun kattene jeg har medlidenhed med

Frekvens, altså hz er svingninger pr sekund og dette har intet
med styrke at gøre. At et kat kan høre op til 65.000 hz siger ikke
noget om hvordan den opfatter lydstyrker.

Jeg har mit eget studie hvor jeg til tider spiller jetjager højt uden
at det flytter en sovende kat oven på højtaleren. Det område vi kan
høre (og vores stereo anlæg producere) ligger praktisk taget altsammen
i kattens "bass" område !! Mine praktiske erfaringer er at katte ikke
har nogle problemer med det vi opfatter som høje lyde, men at det mere
er lydens karakter. 120db i studiet er vores katte ligeglade med, men
vinkelsliberen - så er de smuttet.

Mvh
Jan Holm

Fra : sulejma

Dato : 12-12-06 01:22

> [...]
> husker så har hunde en bedre hørelse end mennesker. Så kan jeg med andre
> ord gå hen og give mine katte en høreskade?

Godt at jeg hverken er kat eller underbo hos dig. Eller at min kat bor hos
dig.

Sulejma

> På forhånd tak.
> Daniel

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-12-06 09:00

"sulejma" <missmerkur@esenet.dk> skrev:

> Godt at jeg hverken er kat eller underbo hos dig. Eller at min kat bor hos
> dig.

Enig. Daniel har åbenbart ikke særlig meget respekt for sine medmennesker.
Foruden høj musik, kalder han også sin nabo for en idiot. Det kan da kun
være usympatisk.

Mvh.

Karsten

Fra : Eva

Dato : 13-12-06 09:40

"Karsten Jensen" <okktlpomnuljpklpk@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Foruden høj musik, kalder han også sin nabo for en idiot. Det kan da kun

Kan kun være enig!

Nogle mennesker mener åbenbart, at de er i deres gode ret til at chikanere
andre mennesker med høj musik og kan man ikke godtage dette, så er man en
idiot.

Det er fint nok, at der tages hensyn til kattene, men det samme burde vel
gælde for naboerne.

Har selv en overbo, der ynder at høre hip-hop musik meget, meget højt og det
er bestemt ingen fornøjelse for mig, skulle jeg hilse at sige.

Så på med lyttebøfferne, så er det kun jeres egne trommehinder, det går ud
over og vi andre kan få fred.

mvh Eva

Fra : Gainsbourg

Dato : 14-12-06 13:27

> [...]
> husker så har hunde en bedre hørelse end mennesker. Så kan jeg med andre
> ord gå hen og give mine katte en høreskade?

Ja, det kan du godt risikere - alt efter HVOR højt du spiller. Du bør
overveje at lukke kattene ind i et rum så langt fra støjen som muligt, når
du skal høre høj musik - eller måske bruge headphones...?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Bare en tanke...måske skulle du lige smutte en tur ned om underboen og
høre om han kan holde musikken ud eller hvornår det er bedst for ham at du
spiller højt den ene time om dagen? Kan jo være at han er bange for at sige
noget, men virkelig lider under det - og du først hører om det, når han har
klaget til til ejendomsadministrationen eller lignende. Hvis du har en
standard lejekontrakt, vil der typisk stå noget om at overholde
husreglementet og det er typisk noget med ikke at musicere før kl. 9 og
efter 21 og ikke støje i en grad hvor naboerne føler sig generede. Det er jo
altid bedre, at løse det i tide og i god forståelse, hvis det er muligt