Forretning kan ikke skaffe ny fjernbetjeni~
Fra : Ingelsen

Dato : 11-12-06 16:19

Jeg har købt en flad skærm inden for de sidste 12 måneder..

Min fjernbetjening er blevet væk under en flytning.

Men når jeg nu kontakter butikken hvori tv´et er købt, har de kontaktet den
importør i Danmark som tv´et er købt fra.

Og de kan ikke skaffe en fjernbetjening der passer til.

Hvor står jeg nu?? Mener fjernsynet er ubrugeligt uden fjernbetjening.

Er forretningen forpligtet til at skaffe mig en ny fjernbetjening, så jeg
kan forlange mine penge igen, eller er det min egen fejl.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : BJ

Dato : 11-12-06 16:24

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Er forretningen forpligtet til at skaffe mig en ny fjernbetjening, så jeg
> kan forlange mine penge igen, eller er det min egen fejl.

Forretningen er ikke forpligtet til noget som helst.

Du har jo selv smidt fjernebetjeningen væk og det har _intet_ med
reklamationsretten at skaffe.

Du må ud og købe dig en kompatibel fjernbetjening.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : K+T

Dato : 11-12-06 16:29

Det kan jo ikke blive forretningens problem, at du har smidt
fjernbetjeningen væk (medmindre du har tegnet forsikring for det).
Du må finde en i en anden forretning eller anvende en 'universal'.

Knud

Fra : Holst

Dato : 11-12-06 16:32

Ingelsen wrote:

> [...]
>
> Er forretningen forpligtet til at skaffe mig en ny fjernbetjening, så jeg
> kan forlange mine penge igen, eller er det min egen fejl.

Den hænger du vist selv på.

Prøv at vend problematikken om! Hvis nu du havde smidt fjernsynet væk og
derfor kun stod med fjernbetjeningen. Så er fjernbetjeningen jo
ubrugelig uden fjernsynet.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 496 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Gider ikke finde et andet produkt eller betale for den software, du
bruger, så vi kan slippe for, at du spammer i gruppen?!

Fra : BJ

Dato : 11-12-06 16:36

Jeg er dæleme spændt på, hvor mange stort set enslydende svar, vi kommer op
på i tråden.

Kom nu frisk.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Holst

Dato : 11-12-06 16:56

BJ wrote:

> Jeg er dæleme spændt på, hvor mange stort set enslydende svar, vi kommer op
> på i tråden.
>
> Kom nu frisk.....

Ja, der er tit det samme. Jeg er efterhånden begyndt forud at tjekke, om
andre har svaret, inden jeg selv svarer. Men indimellem glemmer jeg det.
Men denne gang havde jeg faktisk tjekket, og da jeg skrev, var der endnu
ikke dukket nogen svar på spørgsmålet op.

Fra : Søren

Dato : 11-12-06 18:17

> [...]
>
> Er forretningen forpligtet til at skaffe mig en ny fjernbetjening, så jeg
> kan forlange mine penge igen, eller er det min egen fejl.

Hvad er det for et fjernsyn?

Søren

Fra : joke

Dato : 11-12-06 19:17

> [...]
> kan forlange mine penge igen, eller er det min egen fejl.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 496 spam-mails

Ikke jura men et hint køb en logitech harmony den kan passe med de fleste
fjernsyn dog kan der være enkelte funktioner der skal kopieres fra den gamle
fjernbetjening og så er du jo lige vidt.

Hilsen

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 22:12

> Hvor står jeg nu?? Mener fjernsynet er ubrugeligt uden fjernbetjening.
>
> Er forretningen forpligtet til at skaffe mig en ny fjernbetjening, så jeg
> kan forlange mine penge igen, eller er det min egen fejl.

Som andre allerede har pointeret, så er det dit eget problem.

Når det så er slået fast, så tillad mig at forsøge at hjælpe lidt.
Du kan evt. prøve www.koz.dk

De har hjulper mig eller bekendte adskillige gange ved køb af brugt udstyr,
hvor der manglede en remote. Priserne svinger, men det er sjældent at de
ikke kan skaffe det du skal bruge.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Holst

Dato : 11-12-06 22:33

Rysz (8900) wrote:

> Når det så er slået fast, så tillad mig at forsøge at hjælpe lidt.

Det skal du ikke. Det er news:dk.videnskab.jura det her. Det er ikke
news:dk.forbruger eller news:dk.teknik.*

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-12-06 22:41

Holst wrote:

> Det skal du ikke. Det er news:dk.videnskab.jura det her. Det er ikke
> news:dk.forbruger eller news:dk.teknik.*

Hvorfor ikke?
Det er endnu ikke blevet "forbudt" at træde uden for gruppens fundats og
samtidig sætte opfølgning til en anden gruppen

Imho så kan du ikke være mere galt på den

FUT: dk.admin.netikette

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 23:12

> Det skal du ikke. Det er news:dk.videnskab.jura det her. Det er ikke
> news:dk.forbruger eller news:dk.teknik.*

Jamen så beklager jeg da. Skal ikke forsøge at hjælpe en anden gang. Jeg vil
så henvise den oprindelige spørger til dk.teknik lyd

Mvh
Jan Rysz

Fra : K+T

Dato : 12-12-06 07:30

"Rysz (8900)" <janrysz[snabela)webspeed(dot)dk> skrev i en meddelelse

> Jamen så beklager jeg da. Skal ikke forsøge at hjælpe en anden gang. Jeg
> vil
> så henvise den oprindelige spørger til dk.teknik lyd

Hjælp da bare staktlen - du skal da ikke tage dig af en af de useriøse
netbetjente ikke kan holde fingrene fra tastaturet.

Knud

Fra : David T. Metz

Dato : 12-12-06 09:09

Holst skrev:

> Det skal du ikke. Det er news:dk.videnskab.jura det her. Det er ikke
> news:dk.forbruger eller news:dk.teknik.*

Det er heller ikke dk.admin.netikette

Fut

Fra : Bo G. Christensen

Dato : 11-12-06 23:00

> [...]
>
> Er forretningen forpligtet til at skaffe mig en ny fjernbetjening, så jeg
> kan forlange mine penge igen, eller er det min egen fejl.

Heller ikke juridisk men hint:

Søg efter fjernbetjeningen på nettet, og køb den så i Langtbortistan på
postordre eller....

Hjælp din forhandler ved at finde det korrekte reservedels-nummer på nettet.
(Har tit oplevet at specile dele pludseligt kan skaffes når man har
nummeret -
men de gidder ikke slå op....)

Prøv i gruppen: News.dk.teknik.tv+video - Ole Geisler, Fåborg er klog......

Best regards !

Bo