GF2 GTS og CounterStrike
Fra : KravleKaj

Dato : 26-06-01 21:03

Hejsa

Jeg har lige købt et v7700 pure... Jeg satte det straks i og begyndte at
spille CS.. jeg satte spillet op til directX (dx8) og opløsningen til
1024*768... Jeg oplevede nogle gange at der kom et irriterende delay fra
taster og mus, som om spillet reagerede langsommere... Jeg har aldrig
oplevet det før med mit ATI Rage128 (kørte OpenGL dengang 800*600).... En
anden ting der irritere mig er at spillet i OpenGL i 1024*768 kan finde på
at hakke en lille smule (især i starten). Jeg har fået at vide at jeg skal
have nogle nye detonator drivere (aner ikke hvad det er)....

Hvad skal jeg gøre, er det normalt? Kan det have noget at gøre med at jeg
kun har 128 mb ram? (kører win98)

På forhånd tak...

Mvh. KravleKaj a.k.a. Søren

Fra : Zeus

Dato : 26-06-01 21:24

hum - hvilken driver version bruger du? Lag'en du nævner plejer i CS at
skyldes D3D - jeg ved ikke hvorfor, men du kunne evt. i din autoexec.cfg fil
tilføje linjen : gl_d3dflip "1" - Det er selvfølgelig kun hvis du spiller i
D3D.

Angående Detonator-drivere - så er det navnene på de drivere, som Nvidia
lancere. Detonator-serier henviser til eksempelvis 3.xx - 5.xx -7.xx -
10-12.xx Der er stor forskel på disse drivere -og eftersom du ( li'som jeg )
har et V-7700 kort, så hent den nyeste officielle driver fra Nvidias
homepage. Det er v. 12.41. Nu ved jeg af gode grunde ikke hvor meget
forstant du har på drivere, og installation af samme, men der findes en
version af driverne hvor der er en installer med. Kør den, og du er klar
efter ét reboot. Smart, no? :)
Håber det hjælper lidt :)

/Lasse

Fra : KravleKaj

Dato : 26-06-01 21:31

Jeg spille helst i d3d, da det giver en langt højere fps en i opengl, men
det kan være det ændrer sig når jeg installere detonator...

Hvilken funktion har den linje du nævner

Fra : Zeus

Dato : 26-06-01 21:39

Højere??? uha uha.. det har jeg aldrig nogensinde hørt om - alle jeg kender
spiller CS i OpenGL - D3D og HL fungere bare ikke sammen! Linjen skulle
antageligvis fjerne det lag, som kommer ved at spille med D3d - jeg så det
www.tweak3d.net I deres autoexec-sektion.

Fra : Santa Xcaze

Dato : 27-06-01 11:49

"KravleKaj" <s_h_sondrup@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg spille helst i d3d, da det giver en langt højere fps en >i opengl, men
d3d sutter jo i CS, især når der er smoke på banen ... jeg har et geforce 2
ultra og der spiller jeg med opengl og mine fps er mindst lige så gode som
med d3d, men jeg slipper for lag ... Så skift du roligt til nyeste driver
som zeus anbefalede ...!!!

Fra : KravleKaj a.k.a. Sør~

Dato : 27-06-01 12:41

I har ret...
Har installeret den dye detonator... det kører meget bedre nu.
min fps er ca 50 - 60 både i ogl og d3d (1024*768) er det normalt?

prøver at teste med 3Dmark2001.... poster resultatet her :)

Mvh. Kravle...

Fra : KravleKaj a.k.a. Sør~

Dato : 27-06-01 14:12

3Dmark2001: