Skærme
Fijala 3554
Ny skærm? Hvad skal jeg gå efter?
Fra : Christian

Dato : 11-12-06 14:03

Hej NG

Min trofaste gamle skærm er kaput. Så nu skal der en fladskærm til.
Den skal primært bruges til spil og den skal have mindst ligeså godt billed
som den gamle (hvilket nok ikke er svært)
Hvad skal jeg specielt holde øje med/gå efter?

Den gamle skærm er en compaq MV940 Jeg har en skærmopløsning på 1280x1024 75
Hertz
Mit skærmkort er et Nvidia GeForce FX7600GS 512MB PCI-E Grafikkort

Mvh.
Christian

Fra : Erik W.

Dato : 11-12-06 14:43

"Christian" <chrskands@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> billed som den gamle (hvilket nok ikke er svært)
> Hvad skal jeg specielt holde øje med/gå efter?

Den første vigtige ting er vel at finde ud af hvor mange penge du
kan/vilbruge på sagen?

Mvh Erik W.

Fra : Christian

Dato : 11-12-06 14:49

"Erik W." <Erik.W@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Christian" <chrskands@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den første vigtige ting er vel at finde ud af hvor mange penge du
> kan/vilbruge på sagen?
>
> Mvh Erik W.

Nå ja.... Det er jo ret væsentligt.

Omkring 3000,- Koster den rette nærmere 4000,- vil jeg ikke udelukke at det
kunne blive den.

Mvh.
Christian

Fra : Nikolaj W.

Dato : 13-12-06 20:04

"Christian" <chrskands@hotmail.com> wrote in message
> Omkring 3000,- Koster den rette nærmere 4000,- vil jeg ikke udelukke at
> det kunne blive den.
>
> Mvh.
> Christian

Jeg vil helt klart anbefale en s-pva eller m-pva med overdrive funktion,
super gode farver, god responstid og god viewangle. Det er helt klart der at
man får mest for pengene i mine øjne. Størrelse kan du jo selv tage stilling
til. Jeg må sige, at jeg ikke synes overgangen til S-IPS er noget at skrive
hjem om taget den ekstra 500 las i betragtning, samtidig med en dårligere
responstid...

Men der er en varriation i kvaliteten af m-pva, så der skal nok være lidt
mere opmærksom på mærket end ellers, ved ikke andre end samsung producere
s-pva?