Per Henneberg Kristensen skrev:
> Jeg har fundet følgende på nettet:
> Hvis du undlader at modtage varen eller afhente den på posthuset, vil Befro
> ApS i første omgang komme til at betale returportoen, men vi har i disse
> tilfælde ret til at fratrække denne omkostning i det beløb, du skal have
> tilbage. Har du endnu ikke betalt for varen, har Befro ApS ret til at
> opkræve beløbet hos dig bagefter.
> Er der noget forkert i ovenstående?
Nej. Lovgrundlaget er i Forbrugeraftaleloven:
§ 19. Forbrugeren skal inden udløbet af den fortrydelsesfrist,
der følger af § 18, underrette [...]
Stk. 2. Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdrivende ikke
har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt
denne bruger sin fortrydelsesret, skal forbrugeren inden
fortrydelsesfristens udløb tilbagesende eller tilbagegive det
modtagne til den erhvervsdrivende.
Den der har pligt til at sende, må også betale portoen. At man i
praksis kan returnere uden at foretage sig noget, ændrer ikke på
det forhold.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/