Ferie ?????
Fra : Coppi

Dato : 11-12-06 09:48

Hej alle I kloge mennesker.

Jeg har tænkt ( eller forsøgt ) meget over hvad vi skal gøre med alle vores
dyr, når vi drager 18 dage på ferie her om et par måneder.

Hundene skal i pension.

Men misserne:

De har kattelem, som de alle tre bruger nu.Pivsen har været alene flere
gange når vi har været afsted, selvfølgelig kommer der en hver dag og fodrer
og ser om alting er ok, naboen kigger også over ind imellem og min mor har
lovet, at kigge også.
Pivsen er en ret speciel kat som kom væk fra sin mor allerede som 4 ugers
killing, så hun ville ikke trives andre steder, desuden er hun ude det meste
af tiden.
Missemor er jo en vildkat som nu er flyttet ind og med forsigtighed kan
kæles for, hun kan absolut ikke passes andre steder, hun stoler kun på os og
vil ikke i nærheden af fremmede. Vi kan forøvrigt heller ikke flytte hende
uden en kattefælde og det synes jeg er for drastisk.
Men så er der Stribe, som er 5 mdr, en rigtig kælekat, meget mild og sød og
ham vil min mor rigtig gerne passe, hun har en kat i forvejen på 2 år og det
skal nok gå.
MEN, jeg er bange for, at Stribe på de 18 dage skal glemme alt om sit
venskab med sin mor og Pivsen og ham er også så småt begyndt at lege.
Det er et dilemma, men vi vil altså have lov til, at tage på ferie, vi har
en travl hverdag og resten af året bliver dyrene jo passet og plejet som
grever og baroner.
Hjælp, jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv om hvordan jeg kan takle
det.

coppi

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 11-12-06 17:34

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hej alle I kloge mennesker.
>
> Jeg har tænkt ( eller forsøgt ) meget over hvad vi skal gøre med alle
> vores dyr, når vi drager 18 dage på ferie her om et par måneder.

Jeg er ikke specielt klog, - som du skriver
Men jeg læser, at I har gjort hvad I kan, for at jeres dyr skal have det
godt, mens I er væk.

De kan sagtens undvære jer, når blot de basale ting er i orden:
Nemlig: Mad, vand, opsyn samt mulighed for at besørge.

Prøv i stedet for at se det som en fin chance for, at jeres katte får trænet
et godt
indbyrdes socialt liv uden al for megen "menneskelig" indblanding.

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne DETTE fra min emailadresse...