Dårligt byggeri
Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 06:40

Hej
Jeg har fået bygget et helt nyt hus, nu er mit problem bare at det
tilsyneladende var den forkerte entrepenør jeg valgte til dette job. På
trods af at der i entreprisekontrakten er skrevet alle vægge skulle
vandskures med synlige sten, så er hele huset vandskuret som var det en
gammel staldbygning, vist nok det der kaldes berapning. Vægge i badeværelse
er helt ude af vinkel hvilket viser sig ved at klinker på gulvet ser helt
galt ud. Klinker i brusekabinen her er klinkerne ujævnt opsat således der
alle steder er fremspring og kanter, ved indgangen til brusekabinen sidder
den ene klinke og tipper ind af, den ovenover sidder og tipper ud, osv.
Vinduet i køkkenent kan ikke åbnes, indvendige døre binder eller kan ikke
lukkes, gulvet i alrummet falder ved døren til terrassen 1,8cm fra den ene
side af døren til den anden. Køkkenet og øvrig inventar er heller ikke
færdiglavet.
Nu er det kommet så vidt at jeg har stævnet entreprenøren, men nu er jeg så
ikke helt klar over om jeg selv skal have gennemgået huset af en byggekyndig
syns og skønsmand, eller det er en som retten udpeger.

Derfor vil jeg genre høre om der er nogle her der har kendskab til en god
reel op dygtig skønsmand. Da jeg bor i Holstebro skal det nok ikke være en
her fra byen, da der kunne være interesse konfligt mellem en herboende skyns
og skønsmand og så de håndværker som har bygget huset.

PEG

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 11-12-06 07:04

Du skal lade retten arbejde,du har vel en advokat at støtte
dig til, men tiden går det tager lang tid.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 16:59

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal lade retten arbejde,du har vel en advokat at støtte
> dig til, men tiden går det tager lang tid.

Jo jeg har hyret en advokat, og han har også skrevet til modparten at der nu
bliver udtaget stævning.
Jeg ved jo så ikke om det er retten som udpeger en syn og skønsmand, men det
jeg egentlig gerne ville høre,
var om andre har prøvet dette og hvilke erfaringerne de havde.

Jeg vil jo selvfølgelig gerne have en syn og skønsmand som dels tager hensyn
til om arbejdet er udført fagligt
korrekt, og om det er udført i henhold til den entreprisekontrakt vi har
lavet.

Som vi oplever det, så har entreprenøren og muren som har udført arbejdet på
det nærmeste ødelagt huset indvendigt,
vi får aldrig væggene til at fremstå som vandskurede med synlige sten, nu må
vi ty til en anden løsning hvad det så indebærer.

PEG

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 11-12-06 22:22

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 12-12-06 15:40

Stig Rasmussen wrote:
> "Peg" <givskov_snabela_it.dk> skrev i en meddelelse

[Slette, slette...]

> [...]

osv. osv.

Var der ikke andet du ville sige?

Ebbe