Gammelt spil...
Fra : Søren Ottosen

Dato : 10-12-06 22:48

Hej NG

For en del år siden (måske 8-9 år siden) havde vi et spil som hvor den
handlede om at klare nogle "labyrinter".
Man skulle styre en rød mand (husker det som ala packman), fjerne nogle
grønne felter for at frigøre nogle diamanter.
I nogle af banerne var der sakse der fulgte efter en.
Der var også nogle sten som kunne falde ned og smadre saksene. Disse sten
kunne man skubbe, men kun en af gangen.

Hvis der var en bane man ikke kunne gennemføre måtte man springe denne over,
men det var kun tilladt at springe 1 bane over.

Husker også noget med at layout'et skulle forestille noget elektronik, med
printkort og lign.

Vi har glemt hvad spillet hed, men savner det meget.
Tror måske at vi droppede det da vi begyndte at køre windows 95 eller 98,
måske fordi det ikke var kompatibelt med dette.

Kender nogen dette spil???

Søren Ottosen

Fra : Mads

Dato : 11-12-06 00:06

On Sun, 10 Dec 2006 22:48:14 +0100, "Søren Ottosen" <xxx@hongnet.dk>
wrote:

> [...]
>I nogle af banerne var der sakse der fulgte efter en.
>Der var også nogle sten som kunne falde ned og smadre saksene. Disse sten

Hej

Ved ikke om det er det rigtige, men din beskrivelse får mig
til at tænke på "Boulder Dash" og "Crystal Caves"

Der var ihvertfald diamanter, noget der lignede sakse og
faldende sten der kunne knuse dem. Desuden var der
runde røde bomber. Måske dem du forbinder med Pacman

mvh Mads

Fra : Dr.Phil

Dato : 11-12-06 21:38

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> faldende sten der kunne knuse dem. Desuden var der
> runde røde bomber. Måske dem du forbinder med Pacman

Boulder Dash blev kendt på Commodore 64.
Og der er laver mange kloner af dette spil/gameplay.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 11-12-06 00:58

wrote:

> [...]
>Tror måske at vi droppede det da vi begyndte at køre windows 95 eller 98,
>måske fordi det ikke var kompatibelt med dette.

Jeg har engang haft et spil lign. det til PC som hed Rockford. Det er
en klon af spillet Boulder Dash som Mads nævnte.

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Cyber.

Dato : 11-12-06 11:47

> Jeg har engang haft et spil lign. det til PC som hed Rockford. Det er
> en klon af spillet Boulder Dash som Mads nævnte.
>
> --
Rockford er navnet på hovedpersonen i Boulder Dash

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 11-12-06 23:50

On Mon, 11 Dec 2006 11:47:11 +0100, "Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk>
wrote:

>Rockford er navnet på hovedpersonen i Boulder Dash

Ja, det læste jeg på wikipedia, men Rockford er også navnet på spillet
til PC - Jeg ved dog ikke om dét og Boulder Dash er 100% identiske.

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Carsten H

Dato : 11-12-06 11:49

ellers hedder det Supaplex

Carsten

Fra : Brian K

Dato : 14-12-06 03:09

"Carsten H" <heintzelmannfjern@fjerngmal.com> skrev i en meddelelse
> ellers hedder det Supaplex

Det er nemlig lige det, det hedder!

Kanon spil!

Hvis nogen liiige falder over et sted det kan downloades.... så sig lige til

Fra : Mads

Dato : 14-12-06 10:05

On Thu, 14 Dec 2006 03:09:06 +0100, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

>Hvis nogen liiige falder over et sted det kan downloades.... så sig lige til

Prøv Google. Spillet er gratis, så det er faktisk nemt at finde
( hint: i det først hit Google gir dig )

Fra : Søren Ottosen

Dato : 15-12-06 17:18

"Carsten H" <heintzelmannfjern@fjerngmal.com> skrev i en meddelelse
> ellers hedder det Supaplex

BINGO...

Supaplex hedder det.

Hvor finder jeg det henne???

Tusind tak for hjælpen.

Søren Ottosen

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-12-06 23:18

Søren Ottosen wrote:

> BINGO...
>
> Supaplex hedder det.
>
> Hvor finder jeg det henne???
>
> Tusind tak for hjælpen.
>
> Søren Ottosen

Prøv engang at google på supaplex, der er rigtig mange links.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 11-12-06 19:52

"Søren Ottosen" <xxx@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG

Kender det godt!
Har brugt tiiiimer på det..
Der findes imidlertid dette gratis spil, som minder om det, - men er mere
udfordrende,
- og alt for vanedannende..

http://www.autofish.net/shrines/rox/

PS: Når -hvis - du gennemfører alle banerne, kan der hentes flere på nettet.
Søg på: Safrosoft RoX Levels

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne DETTE fra min emailadresse...

Fra : Brian Lund

Dato : 13-12-06 12:37

> [...]
> I nogle af banerne var der sakse der fulgte efter en.
> Der var også nogle sten som kunne falde ned og smadre saksene. Disse sten

Helt klart Boulder dash.

> Hvis der var en bane man ikke kunne gennemføre måtte man springe denne
over,
> men det var kun tilladt at springe 1 bane over.

Kan jeg dog ikke lige mindes at man kunne...

> Husker også noget med at layout'et skulle forestille noget elektronik, med
> printkort og lign.

Supaplex.

> Vi har glemt hvad spillet hed, men savner det meget.
> Tror måske at vi droppede det da vi begyndte at køre windows 95 eller 98,
> måske fordi det ikke var kompatibelt med dette.

Boulder dash har du nok droppet da du begyndte at køre med PC fremfor
Commodore 64, eller? ;)

> Kender nogen dette spil???

Lyder som om du blander to spil sammen, Supaplex og Boulder dash! :)

Brian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-12-06 12:03

"Søren Ottosen" <xxx@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> Kender nogen dette spil???

Du har fået svaret af andre, men jeg vil da lige benytte lejligheden til at
anbefale en lækker nyere udgave af Boulder Dash.

Du og andre interesserede kan læse om spillet her og downloade en trial:
http://www.shockwave.com/gamelanding/treasurepleasure.jsp

Mvh
Benjamin