"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:z06sn4shq7ww$.1hpo4up5ufna9$.dlg@40tude.net...
> On Mon, 11 Dec 2006 11:26:43 +0100, Poul B-H wrote:
>
>> "Martin Guld Thomsen" <sneware@FJERNtiscali.dk> wrote in message
>> news:457c7de4$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Den passer perfekt til mit formål, men jeg godtnok meget ulden overfor
>>> de
>>> "manglende" papirer, er det et reelt problem eller er det bare mig??
>
>> Det er bare dig
>
> Næeh, det er det nu ikke :-/
Nej en gademaskine med en "lille skade" uden papirer virker lidt lumsk.
>
>> Det kan være en maskine importeret fra udlandet uden afgift eller en
>> totalskade fra et forsikringsselskab.
>
> Udlandscykler og forsikringscykler har også papirer, og cykler uden
> papirer
> kan pludselig vise sig at være en "andens", når de opdages.
Undtaget er engelske forsikringscykler i cat. a/b disse er uden papirer, men
med kvitt. fra forsikringsselskab.
>
>> Alle banemaskiner, du finder, har som regel ingen papirer.
>
> Som regel ? Mener Du ikke undtagelsesvis ?
Se det er både og... det er i udlandet meget normalt for folk på Club niveau
at sælge stellet og reg.bevis fra til fordel dor et res. stel.. det
indbringer mange penge (nye modeller typisk 25.000kr)
Så jo mange baneræcere er uden papirer.. og de rigtigt dyre typer er bygget
fra nye af.. der er ingen reg. attest, men til gengæld den fra fabrikken
medfølgende typeattest. (så der kan skaffes en reg..)
--
Morten Dahl