Urenlig kat blev renlig
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-12-06 21:28

Jeg må lige fortælle at det ligner en succes med Miver (i daglig talt
tidligere Pis'Mary) efter 2 mdr. på hypoallergi-foder (Royal Canin
Hypoallergenic) er hun stoppet med at tisse allevegne, op ad alting og bag
alt muligt. Og hun er blevet langt mere social og kælen.Faktisk er hun
blevet den dejlige kat jeg husker for år tilbage.

Jeg trode ikke det kunne skyldes foderet, men jeg tog tydeligvis fejl!
Guderne skal vide jeg har forsøgt alt muligt, og min dyrlæge kapitulerede
til sidst og sagde at det måtte være "oppe i hovedet den var gal"

En dag kom jeg så til at tænke på Svedsken (min eks-kat, som nu lever
fyrsteligt hos Benedikte Brisson) at den udelukkende får specialfoder pga.
udslæt. Og Miver havde netop udslæt langs ryggen. Jeg troede det var
loppe-allergi, men nu er det helt og aldeles væk....

Bare et fif hvis andre skulle have problemer med urenlige katte :)
--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
nu med nyt site for chocolade-entusiaster:

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-12-06 21:39

Heidi, Miver og Mulles mor <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

> Bare et fif hvis andre skulle have problemer med urenlige katte :)

Det lyder vel nok dejligt Heidi, det er et helt lille mirakel. Der er
forhåbentlig mange af dem der skriver her til gruppen om urenlighed,
der vil komme til at nyde godt at din erfaring.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 10-12-06 23:39

On Sun, 10 Dec 2006 21:27:30 +0100, "Heidi, Miver og Mulles mor"
> [...]

>loppe-allergi, men nu er det helt og aldeles væk....
>
>Bare et fif hvis andre skulle have problemer med urenlige katte :)

Jeg har så ikke urenlige katte, men en enkelt kat med udpræget
loppeallergi. Han er så fin og flot i dag efter foderskift. Han får nu
Olivers og har en kanongo' pels. Lige sådan med hundene, hvoraf den
ene osse har været stærkt plaget af loppeallergi. Her skulle der osse
et foderskift til. Det var så løsningen af barf'e dem. I dag har han
en smule tør hud og lidt skæl, men hans pels er blevet skinnende og
flot og så har han ikke længere bare pletter eller vædskende sår.
Foderet betyder så uendligt meget, og kan virkelig gøre en mega
forskel.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Siri

Dato : 13-12-06 15:15

> [...]
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
> nu med nyt site for chocolade-entusiaster:

Årh hvor er det skønt at høre - vi har jo før hørt af flere tråde, at
det rigtige foder kan gøre rigtig meget, men at det skulle være så
specifikt - det er spændende at høre.
Især fordi man læser, at "urenlighed er den hyppigste årsag til
aflivning af ellers velfungerende familiekatte" - der stod noget i den
dur i det seneste KV-blad - og det er da synd.
Tænk, at det rigtige foder kan ændre det - det må da være godt nyt for
rigtig mange!
Tillykke med en glad og livlig Miver-skat
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar