(fransk-)vietnamenisk film
Fra : Peter Loumann

Dato : 10-12-06 19:50

Hej freaks

Det er endelig lykkedes mig at finde denne på dvd:

Duften af den grønne papaya

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=11389626681620703&showallactors=true#Specifikationer

Jeg husker første og længste del som meget smuk og poetisk - anden del
snarere som pladderromantik. Glæder mig til gensynet og håber min
hukommelse holder.

For måske et par uger siden så vi her på matriklen en anden fin film fra
Vietnam i kolonitiden - "Indokina".

Da jeg tændte for den havde jeg i hukommelsen forvekslet den med en anden
der foregår ca. samme tid og sted - en erotisk kærlighedshistorie med en en
meget smuk og graciøs ung pige og, tror jeg, en kinesisk forretningmand.
Jeg husker især en scene fra en færge. Den er vist fra 80'erne. Jeg ved
godt der ikke er meget at gå efter, men måske nogen alligevel kan hjælpe?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 10-12-06 21:14

Scripsit Peter Loumann:

> [...]
> en færge. Den er vist fra 80'erne. Jeg ved godt der ikke er meget
> at gå efter, men måske nogen alligevel kan hjælpe?

Bien sûr:

http://www.imdb.com/title/tt0101316/

Lars Erik Bryld

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-12-06 21:30

On Sun, 10 Dec 2006 21:14:12 +0100, Lars Erik Bryld wrote:

> Bien sûr:
>
> http://www.imdb.com/title/tt0101316/

Exactement! Merci beaucoup! Dansk titel: Elskeren

http://huse-i-naestved.dk

Fra : konstman

Dato : 11-12-06 21:25

....og den fås til 39,95 på DVD i Fona.

mvh

Jan K

Fra : Optimus Prime

Dato : 12-12-06 12:21

konstman skrev:
> ...og den fås til 39,95 på DVD i Fona.

Tiger har også haft Elskeren til 20kr... Der står sikkert stadig nogen
rundt om i butikkerne...

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-12-06 21:59

On Tue, 12 Dec 2006 12:20:40 +0100, Optimus Prime wrote:

> Tiger har også haft Elskeren til 20kr... Der står sikkert stadig nogen
> rundt om i butikkerne...

Det gjorde den desværre ikke min. Jeg må nok bevæge mig ud i det fjerne
Fona og håbe ... Tak!

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-12-06 21:58

On Sun, 10 Dec 2006 19:49:59 +0100, Peter Loumann wrote:

> [...]
>
> Jeg husker første og længste del som meget smuk og poetisk - anden del
> snarere som pladderromantik. Glæder mig til gensynet og håber min

Det gjorde den. Den skuffede ikke ved gensyn, snarere tværtimod.

http://huse-i-naestved.dk