Forbedre hastighed i NeoOffice?
Fra : Thomas

Dato : 10-12-06 13:58

Hey.

Min NeoOffice er temmelig langsom mht. at "bygge" menuer og at vise
indhold af pop-up vinduer. Kan man forbedre ydelsen på nogen måde?

Har selvfølgelig nyeste version og nyeste patch.

Thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-12-06 17:19

Hej Thomas

Thomas wrote:
> Min NeoOffice er temmelig langsom mht. at "bygge" menuer og at vise
> indhold af pop-up vinduer. Kan man forbedre ydelsen på nogen måde?

Samme her - både på min dual 1,4ghz og en dual 1,8ghz... - Jeg tror bare
ikke, der er noget at gøre ved det. NeoOffice er ved at være god, men de
bør optimere den i hastigheden nu fremfor at putte mere i den...

> Har selvfølgelig nyeste version og nyeste patch.

Ditto...

mvh, Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-12-06 17:22

Hej Thomas

Fra : Thomas

Dato : 11-12-06 09:56

Er en almindelig OpenOffice mon hurtigere?

Kan den det samme?
Der er vist noget med fonte of udskrift som vist ikke er det samme -
eller hvad?

Er det besværligt at anvende contra NeoOffice? Der er vist noget med at
X11 skal installeres eller hvordan er det nu?

Thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-12-06 11:50

Hej Thoms

Thomas wrote:
> Er en almindelig OpenOffice mon hurtigere?

På Windows synes jeg, OpenOffice kører rimelig hurtig, men ikke på Mac,
her er NeoOffice faktisk hurtigere - trods alt...

> Kan den det samme?

Fuldstændig!

> Der er vist noget med fonte of udskrift som vist ikke er det samme -
> eller hvad?

Ja, skrifthåndtering i OpenOffice er noget anderledes. - Svjh. er det en
fordel at vælge 'Customize' i installeringen, hvor der er et
hjælpeprogram, der kan konvertere og installere de fonte, du har på
computeren. - Jeg kan huske, de første versioner, jeg kørte, havde meget
få skrifter til rådighed, - indtil jeg kom til at læse en del på OOO'ws
hjemmeside og fandt ud af, at der er den indb. konverter ved den
manuelle installering. - Svjh. kom den med fra OpenOffice 1.1.2...

> Er det besværligt at anvende contra NeoOffice?

De tidl. ver. af OpenOffice skulle enten startes fra Terminalen, eller
via et hjælpeprogram 'Start OpenOffice', som kunne hentes fra
forskellige steder på nettet. Men fra og med ver. 1.1.2 er Start
OpenOffice inkluderet, så det er nok med et dobbeltklik på OOO eller
klik i dock'en, hvis man har den dér.

> Der er vist noget med at X11 skal
> installeres eller hvordan er det nu?

Ja, X11 skal være installeret, men man behøver ikke starte X11 først,
før man starter OpenOffice. Start af OpenOffice programmet vil
automatisk starte X11 først, og det kan godt gøre den lidt langsommere i
opstarten, men ellers synes jeg egentlig ikke, der er den store forskel
på NeoOffice og OpenOffice i brugerhastigheden...

Hvis det kun er tekstbehandling og regneark med Mac<->Windows
kompatibilitet, du har brug for, så er et glimrende alternativ en
kombination af MarinerWrite og MarinerCalc. MW har vel nok den for tiden
bedste Word/RTF konverter, og Calc er 100% kompatible med Excel. -
Faktisk det eneste regneark sammen med det nu hedengangne Sapphire
(australsk program) til OS 8.x/9.x, der er 100% Excel kompatibel... - Og
der er også danske stavekontroller til både MarinerWrite og Calc (bruger
samme ordbøger i begge). www.marinersoftware.com.

Fra : isteen

Dato : 11-12-06 16:56

Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:

> Min NeoOffice er temmelig langsom mht. at "bygge" menuer og at vise
> indhold af pop-up vinduer.

Af årsager jeg ikke er helt indforstået med, sker der følgende når jeg
(somme tider) starter NeoOffice op:
Klikker på ikonet i min dock - og NO starter ganske langsomt.
Derefter starter Safari, og går til NO's hjemmeside.

Lidt irriterende.....syn's jeg.

Fra : Thomas

Dato : 11-12-06 16:57

Er det ikke fordi der er en ny patch så? Jeg synes kun min har gjort det
i den forbindelse.

Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-12-06 22:31

On 2006-12-11 16:57:10 +0100, Thomas <neumann@studjur.dk> said:

> Er det ikke fordi der er en ny patch så? Jeg synes kun min har gjort
> det i den forbindelse.

Jo, det er netop, når der er en ny patch. Man kan så klikke på patchen
på hjemmesiden og hente den. NeoOffice starter fint i baggrunden, og
man kan bare bruge det uden patchen. Når man så er færdig med
NeoOffice, kan man bare lukke NeoOffice og dobbeltklikke på patchen,
der så bliver installeret. Hvis man ikke installere patchen, men bare
lukker hjemmesiden, så vil NeoOffice åbne hjemmesiden igen, næste gang
man åbner den. Og så vil det da være generende i længden.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : isteen

Dato : 12-12-06 10:36

> [...]
> lukker hjemmesiden, så vil NeoOffice åbne hjemmesiden igen, næste gang
> man åbner den. Og så vil det da være generende i længden.

Hmm...hvad gør man, hvis man manuelt vil hente evt. patches?
Jeg har kigget på hjemmesiden, uden at kunne se den feature?

Måske er det bare mig der er blind eller træt?

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-12-06 21:08

On 2006-12-12 10:36:08 +0100, isteen@gmail.com (isteen) said:

> Hmm...hvad gør man, hvis man manuelt vil hente evt. patches?
> Jeg har kigget på hjemmesiden, uden at kunne se den feature?
>
> Måske er det bare mig der er blind eller træt?

Det er såmænd ikke så svært at finde rundt på siderne. De er bare lidt
monotone med en masse tæt skrift, så man kan let overse noget. Der er
ikke ligefrem selvlysende pile, der peger på de vigtige ting. Den
seneste patch kan altid findes her:

<http://www.planamesa.com/neojava/en/patch.php>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : isteen

Dato : 12-12-06 22:06

> <http://www.planamesa.com/neojava/en/patch.php>

Aahh....mange tak Henrik.
Jeg havde vist bare en stresset formiddag - med tilhørende utålmodighed
som sidegevindst

Fra : isteen

Dato : 12-12-06 10:38

> Jo, det er netop, når der er en ny patch.

Ps. Jeg bruger Patch 8 - er der opdateringer?

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-12-06 21:05

On 2006-12-12 10:38:04 +0100, isteen@gmail.com (isteen) said:

> Ps. Jeg bruger Patch 8 - er der opdateringer?

Jep. 10 er lige kommet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-12-06 17:08

Hej Steen

isteen wrote:

> [...]
> Klikker på ikonet i min dock - og NO starter ganske langsomt.
> Derefter starter Safari, og går til NO's hjemmeside.

Nøjagtig det samme her - bortset fra, at jeg bruger SeaMonkey...

> Lidt irriterende.....syn's jeg.

Nej! Brandirriterende!!!

Fra : Jesper

Dato : 20-12-06 00:50

> [...]

> indhold af pop-up vinduer. Kan man forbedre ydelsen på nogen måde?
>
> Har selvfølgelig nyeste version og nyeste patch.

Ja...ved at gå over til OpenOffice. NeoOffice er et Javaprogram og
derfor snøvlelangsomt.
--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS