Uskiftning af hoveddør
Fra : ck

Dato : 10-12-06 11:54

Jeg bor i en lejebolig og min hoveddør er blevet ødelagt, jeg snakkede med
snekerfirmaet der har med vores selskab at gøre, de skal have minimum 4500kr
for en ny dør.
Min søns kammerat siger at jeg kan købe en brugt dør for 500 kr og sætte i.
Og så kommer spørgsmålet, kan jeg bare skifte dør, hvad med hængsler og lås
er det standart hvor de sidder eller er de tilpasset til hver lejlighed.

CK

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-12-06 17:48

> Jeg bor i en lejebolig og min hoveddør er blevet ødelagt, jeg snakkede med
> snekerfirmaet der har med vores selskab at gøre, de skal have minimum
> 4500kr for en ny dør.

Det er billigt.

> [...]
> Og så kommer spørgsmålet, kan jeg bare skifte dør, hvad med hængsler og
> lås er det standart hvor de sidder eller er de tilpasset til hver

Hvad siger udlejer til den løsning?

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 23:02

Maria Frederiksen skrev:
> [...]

Hoveddøre er generelt dyre.

Du kan ikke regne med at hængler og lås er standard - du bliver nødt til
først at se på døren du evt. køber, så måle op om alting passer.

Mvh.

Morten

Fra : ck

Dato : 11-12-06 04:35

> Det er billigt.

Det var ikke det jeg spurgte om

Fra : Per H

Dato : 11-12-06 09:25

On Mon, 11 Dec 2006 04:34:43 +0100, "ck" <sibm@SLETofir.dk> skrev:

>Det var ikke det jeg spurgte om

>Det var ikke det jeg spurgte om

Så lad være med at oplyse om det ik.?

Vh Per

På med Skype.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-12-06 19:48

> Det var ikke det jeg spurgte om

Nej, og det var bare lidt oplysning, så du ikke bruger alt for mange penge
på en løsning, du skal kassere.

Mvh Maria

Fra : Xenon

Dato : 11-12-06 19:57

"ck" <sibm@SLETofir.dk> skrev i en meddelelse

..

> Det var ikke det jeg spurgte om

Næ, du spurgte ikke om det men det kan meget hurtigt blive et problem for
dig, hvis der ikke sidder den rigtige dør i.

Claus
Der er et af de ubehalige menesker der syner flytte lejligheder.

Fra : ck

Dato : 14-12-06 15:41

..

> Hvad siger udlejer til den løsning?
>
> Mvh Maria

Det ved jeg ikke, men jeg ville have prøvet og finde en dør magen til den
der er nu.
Men har fået et tilbud fra tømreren som boligselskabet bruger, så nu får de
en dør der er bedre end da jeg flyttede ind.

CK

Fra : Per H

Dato : 10-12-06 23:21

On Sun, 10 Dec 2006 11:53:53 +0100, "ck" <sibm@SLETofir.dk> skrev:

>Jeg bor i en lejebolig og min hoveddør er blevet ødelagt, jeg snakkede med
>snekerfirmaet der har med vores selskab at gøre, de skal have minimum 4500kr
>for en ny dør.

Køb den.

det fås sikkert ikke billigere. husk at det skal være en branddør.

>Min søns kammerat siger at jeg kan købe en brugt dør for 500 kr og sætte i.
sludder

>Og så kommer spørgsmålet, kan jeg bare skifte dør, hvad med hængsler og lås
>er det standart hvor de sidder eller er de tilpasset til hver lejlighed.

Der er ingen standerder.

Vh Per

På med Skype.

Fra : ck

Dato : 11-12-06 14:19

> Der er ingen standerder.
> Vh Per

Jeg køber den hos vores snekker, tak for indput.og god jul.

CK

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-12-06 18:48

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

> Køb den.
>
> det fås sikkert ikke billigere. husk at det skal være en branddør.

Ømh er det kun mig der ser, at der står "minimum 4500kr"

hvilket vil sige at det ikke er et tilbud met et skøn. Den kan vel sagtens
koste 6800,-

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-12-06 08:10

In news:457be745$0$49202$14726298@news.sunsite.dk,
ck <sibm@SLETofir.dk> Typed:
> Jeg bor i en lejebolig og min hoveddør er blevet ødelagt, jeg

Hvis du bor til leje, hører det vel under udvendig vedligehold - og er
dermed udlejers problem..

Ja ja.. det var ikke det du spurgte om..
Men nu spørger jeg

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Xenon

Dato : 12-12-06 17:21

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:457e55dd$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:457be745$0$49202$14726298@news.sunsite.dk,
> ck <sibm@SLETofir.dk> Typed:
>
> Hvis du bor til leje, hører det vel under udvendig vedligehold - og er
> dermed udlejers problem..
Det kan du da have ret i....men hvis den er ødelagt på den indvendige side
af feks. en hund der skraber på døren eller at lejeren ikke kan ramme
dartskiven så er det jo nok en anden sag.

Claus
Som har set det meste.

Fra : ck

Dato : 14-12-06 15:44

> [...]
> af feks. en hund der skraber på døren eller at lejeren ikke kan ramme
> dartskiven så er det jo nok en anden sag.

..

Netop

CK