metaltag
Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 10-12-06 10:26

Vi skal om nogle år skifte tag på huset ( der kun kan bære let tag ), men
skal til næste år til at ligge tag på udhuset. Af hensyn til en samlet
helhed ønsker vi ens tag på de to bygninger, altså skal vi til at beslutte
hvad vi også skal have på huset.

huset er fra 1870, men med ny skalmur mv, ligner det mere et 1950 hus. Vi
er rimeligt åbne for ideer. Allerhelst ville vi jo have nogle sorte benders
betonsten, men den går ikke uden seriøs ombygning (1. sal er udnyttet), så
vores valg er

eternit som nu - er dog bange for kvaliteten af de nuværende produkter
og så stål (tagpap er totalt udelukket, da jeg ikke kan holde ud at se på
det

Decra koster desværre helt vanvittigt meget, men der findes jo andre
produkter som ex corus, lindab, evergreen. Kan dog ikke rigtigt finde
priser på disse produkter.

Er der nogen der har erfaringer og priser på ovenstående ? Det skal siges
at det er 100% gør det selv vi taler om, så lad være med at henvise til
håndværkere des lige...

Fra : Martin Bak

Dato : 10-12-06 18:40

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> eternit som nu - er dog bange for kvaliteten af de nuværende produkter

-Det tror jeg nu ikke der er grund til at være.

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer og priser på ovenstående ? Det skal siges
> at det er 100% gør det selv vi taler om, så lad være med at henvise til

Generelt er ståltage gode hvis man alene ser på evnen til at holde tæt.
Kondens er nok det største problem, men hvis man ligger det ovenpå et
eksisterende tag er det jo ligemeget.

Mange af ståltagene har en tendens til at reflektere, så selv et sort tag
kommer til at se hvidt ud på afstand.

Ved flere af ståltagene med teglprofiler skal man være opmærksom på, at
pladerne ikke skal lægges lodret, for der er ikke taget hensyn til springet
ved profilens overlap. Derfor skal pladerne tiltes x grader i forhold til
tagskæggets vandrette linie.

Priser har jeg ikke overblik over.

Martin