Kender nogen dette spil ?
Fra : Kyllerylle

Dato : 10-12-06 02:29

Hej

Min nevø ønsker sig et spil der handler om at indhegne bolde, men bolden må
vist ikke ramme stregen, imens man tegner den ?
Og hvis det lykkedes får man en bold mere og så fremdeles.
Det skulle efter sigende være et meget gammelt spil.
Er der nogen der ved hvad det hedder ?
mvh.
Peter

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 10-12-06 03:04

On Sun, 10 Dec 2006 02:29:10 +0100, "Kyllerylle"
<kyllerylle@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>Og hvis det lykkedes får man en bold mere og så fremdeles.
>Det skulle efter sigende være et meget gammelt spil.

Du leder nok efter Styx, eller mere sandsynligt en klon, dem findes
der mange af (blandt andet på mobiltelefoner m.m.).

Du kan læse om originalen her:
http://www.digger.org/styx/

Efter en hurtigt Google søgning på "Styx game clone" fandt jeg blandt
andet det her:
http://www.freedownloadscenter.com/Games/Arcade_Style_Games/Styx_Reloaded.html

Held og lykke i søgningen :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : TomKat

Dato : 10-12-06 22:43

Martin Mouritzen wrote:

> Du leder nok efter Styx, eller mere sandsynligt en klon, dem findes
> der mange af (blandt andet på mobiltelefoner m.m.).

Ja, der var/er en del kloner.

En af de rigtig gode gamle, der også lyder en del som det eftersøgte spil,
er Zolyx på C=64.

http://www.lemon64.com/games/details.php?ID=2948

Suk. Det var tider.