At smutte fra en stævning ?
Fra : Skatteborger

Dato : 09-12-06 21:30

Har hørt at Amdi er forsvundet og at magthaverne derfor ikke kan forkynde
ham en stævning og at de derfor må opgive sagen. Er dette virkeligt rigtigt
og kan vi andre også gøre sådan ? altså forsvinde så stævningsmanden ikke
kan finde een ?
Heh, han er sgu snu ham Amdi
Men jeg håber at magthaverne kommer til at tilbagebetale de langt over 60
mill til os skatteydere som de har plyndret i salærer. Mon ikke denne sag
bare handlede om at magthaverne og de rådne advokater skulle have snabelen
nede i vores skattekasse ! Tænk hvormange børnehaver, ældreforsorg mv man
kunne få for de penge (for nu at være ligeså plat som mange dårligt
uddannede journalister og landsbytossepolitikere).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-12-06 23:37

Skatteborger formulated on lørdag :
> [...]
> og kan vi andre også gøre sådan ? altså forsvinde så stævningsmanden ikke

Nej det er en speciel ret som Amdi har fået tildelt ;)

Ja, sådan fungerer systemet - men det kræver ikke mere end at en dommer
siger ja og sætter en underskrift for at fristen forlænges og sådan kan
man blive ved til evig tid.

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Karsten7870

Dato : 10-12-06 00:28

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> You know this framework is not big enough for the two of us!

Er der ikke en udløbsfrist på 5 år. Der var da en fra, var det Jyske Bank,
der i en af deres udenlandske filialer svindlede med nogle jheldige
aktiehandler. Han tog da ophold i England i 5 år og kunnde derefter rejse
hjem uden videre retsforfølgelse.

Udlevering fra England var ikke mulig, da han iflg. deres lovgivning ikke
havde begået noget kriminelt.
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-12-06 00:42

It happens that Karsten7870 formulated :
> [...]
> der i en af deres udenlandske filialer svindlede med nogle jheldige
> aktiehandler. Han tog da ophold i England i 5 år og kunnde derefter rejse

Det ved jeg ikke, men mon ikke det var fordi man ikke fik fornyet
stævningen - eller måske er der bare forskel på sagerne, måske man har
ændret reglerne siden. Det må en med mere forstand på det forklare.

Programmers never die, they just go out of scope.

Fra : JensenDenmark

Dato : 10-12-06 06:20

"Skatteborger" <amdi@miami.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne få for de penge (for nu at være ligeså plat som mange dårligt
> uddannede journalister og landsbytossepolitikere).

Nu har han kun udnyttet at vi generelt ikke ønsker at have med problembørn
at gøre. (Hverken forældre eller det offentlige - De skal gemmes væk - helt
væk!). Der har og er gavebod, hvis du vælger at arbejde med vanskelige unge.
Hegn din gård ind og tilbyd afvænning til de unge. De 30.000 kr. som det
koster enten hjemkommunen eller forældrene at have den unge på afvænning pr.
måned dækker rigelig de byggematerialer, som du så kan sætte den unge til at
arbejde med (Beskæftigelsesterapi eller arbejdsterapi for at aflede tankerne
fra misbruget.) Du kan med andre ord få renoveret dine bygninger billigere
end hvis du hyrede østeuropædiske håndværkere og jeg er er ikke engang
sikker på at du skal betale den lovpligtige arbejdskadeforsikring, da der er
tale om patienter i en behandling.

En stævning skal forkyndes. Sådan er systemet.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Jubii

Dato : 10-12-06 07:17

On Sun, 10 Dec 2006 06:19:45 +0100, "JensenDenmark"
<jensen@center-validering.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>tale om patienter i en behandling.
>
>En stævning skal forkyndes. Sådan er systemet.

Kan i ikke holde jeres personlige meninger væk fra JURA gruppen?
Lad os få JURA til debat i JURA gruppen.

Fra fundatsen

Ønskes ikke:
- ------------
Ukvalificerede svar på juridiske spørgsmål.

Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme
eller rene gætterier.

Vurderinger af det fornuftige og rimelige ved lovgivningen
samt dens samfundsmæssige og sociale konsekvenser.

Fra : Karsten7870

Dato : 10-12-06 11:32

Jubii wrote:
> [...]
> eller rene gætterier.
>
> Vurderinger af det fornuftige og rimelige ved lovgivningen
> samt dens samfundsmæssige og sociale konsekvenser.

Hvornår er et svar kvalificeret? Så meget desto mere, at mange advokater og
jurister har hver deres specialer.

Fra : Jubii

Dato : 10-12-06 12:09

On Sun, 10 Dec 2006 11:32:03 +0100, "Karsten7870" <bito@karby.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

>Hvornår er et svar kvalificeret? Så meget desto mere, at mange advokater og
>jurister har hver deres specialer.

Det er når det ikke er et gæt, en moralsk holdning, samt personlige meninger.
Kort sagt når et indlæg omkring et juridisk spørgsmål, konkret eller teoretisk,
besvares med juridiske termer. (default for korrekt formulering)

Og hvor mange advokater og jurister kender du, som skriver i gruppen?
Og hvad har deres speciale med svar eller indlæg at gøre? Kan man ikke svare
kvalificeret skal man da ikke begynde en alm. chat om pølsemanden på hjørnet.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-12-06 10:53

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller rene gætterier.
>
> Vurderinger af det fornuftige og rimelige ved lovgivningen
> samt dens samfundsmæssige og sociale konsekvenser.

Hvis han havde henvist til paragrafferne 155 til 158 i LBK nr 1001 af
05/10/2006 (Bekendtgørelse af lov om rettens pleje), så kan jeg ikke finde
fejl i hans svar. Linket må være smuttet.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."