Q: Dækstørrelse
Fra : Morten Holst

Dato : 09-12-06 20:09

Hej NG.

I forbindelse med den obligatoriske "vinter-kælen" om lynkineseren skal jeg
have et nyt bagdæk på. Denne gane vil jeg gerne have et der er lidt bredere.
Hvor bredt bagdæk kan der monteres på en Cbr 600 (PC25)

Standart er 160/60 R 17

Morten Holst
<<Honda CBR 600F2>>

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-12-06 08:30

> [...]
> jeg have et nyt bagdæk på. Denne gane vil jeg gerne have et der er lidt
> bredere. Hvor bredt bagdæk kan der monteres på en Cbr 600 (PC25)

Hej Morten

Et 170/60ZR17 bagdæk kan godt være der, men dækprofilen bliver mystisk, så
man får dårligere køreegenskaber, da dækket er lidt for bredt til at blive
krænget på en 4,5 tommer fælg. Her skal du holde dig til 160/60. Jeg her et
så at sige ubrugt Michelin Pilot Road bagdæk til salg til 500Kr

Den smarteste løsning er at købe en bagfælg fra en CBR 600 PC 31 fra
1995-1998. Den er ½ tommer bred og kan uden problemer bære et 170/60 bagdæk
uden at påvirke køreegenskaberne i negativ retning. Fælgen passer lige på
uden modifikationer. Prisen er som regel omkring 1000Kr. Michael her fra
gruppen har tit nogle til salg. Prøv at se her:
http://www.hondacbr600.frac.dk/

En anden løsning er at montere en CBR 900 RR Fireblade bagfælg. Den er 5,5
tommer bred, og kan uden problemer bære et 180/55 bagdæk uden at påvirke
køreegenskaberne i negativ retning. Fælgen passer på, men ikke uden
modifikationer.
Prisen er lidt højere end 5 tommer modifikationen. Jeg har et kit til salg
med fælg, brugt men lovligt 180 sportsbagdæk og modificerede emner, så det
passer perfekt på for 3500Kr. Det ser for fedt ud på en CBR 600 PC 25. Det
ser MEGET voldsommere ud end forskellene på på målene antyder.

Der skal ikke slettes noget i min e-mail. Mit mobil nummer er 6133-5412.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Morten Holst

Dato : 11-12-06 15:50

Hej Jens.

Hvad vil "Jeg her et så at sige ubrugt" sige...? Er det brugt eller ikke
brugt :)

Hvilke modifikationer er det tale om når vi snakker CBR 900 RR fireblade?

Morten Holst
<<Honda CBR 600F2>>

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:457bb786$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-12-06 16:01

> [...]
> brugt :)
>
> Hvilke modifikationer er det tale om når vi snakker CBR 900 RR fireblade?

"så at sige ubrugt" betyder, at det har kørt, men jeg kan ikke se, mærke
eller måle noget slid. Det er produceret i 2005, så det er heller ikke
gammelt.

Kædehjulsbæreren og kaliberbeslaget skal modificeres desuden skal du bruge
et par skiver o.l. Kædehjulsbæreren og kaliberbeslaget bytter vi. resten
følger med, så du har alt hvad der skal bruges til at montere en Fireblade
fælg på din CBR 600. Skal vi ikke tage videre snak over mail?
bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Der skal ikke slettes noget)

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85