Matador - overtjeneren på Postgården
Fra : Kert Rats

Dato : 09-12-06 16:08

Hvad var det, han hed? Både som figur i Matador og i virkeligheden.

Venligst

Kert Rats

Fra : Hans

Dato : 09-12-06 16:11

Kert Rats wrote:
> Hvad var det, han hed? Både som figur i Matador og i virkeligheden.

Boldt i serien og Per Pallesen i virkeligheden.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-06 16:57

> Boldt i serien og Per Pallesen i virkeligheden.

Nope, du forveksler dem. Boldt (Per Pallesen) er fra Jernbanerestauranten.

Overtjeneren på Postgården hedder Olsen (i virkeligheden Holger Perfort).

Og ja....den burde nok have været i tv-gruppen.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kert Rats

Dato : 11-12-06 17:55

"Rysz (8900)" <janrysz[snabela)webspeed(dot)dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Overtjeneren på Postgården hedder Olsen (i virkeligheden Holger Perfort).
>
> Og ja....den burde nok have været i tv-gruppen.

Ja, Olsen! Det var det, han hed. Og Holder Perfort i virkeligheden.
Tak for den oplysning.

At poste mit indlæg om Matador i tv-gruppen ligger mig fjernt, da Matador,
siden den kom på VHS, har fået status som film - der, bevares, af og til
genudsendes på tv.

Men mener du, at det kun er biograffilm, der bør diskuteres i denne gruppe?
Film, som ikke har været vist i tv?

Venligst

Kert Rats

Fra : Lars Rindsig

Dato : 11-12-06 18:10

Nu hører jeg til dem der generelt ikke gider læse admin-grupperne, men ...

Kert Rats skrev:

> At poste mit indlæg om Matador i tv-gruppen ligger mig fjernt,

Det er vist et lidt subjektivt kriterium, det der - er det ikke? Hvordan
definerer du da "en film" siden du mener at bare en tv-serie bliver vist
ofte nok er det en film. Er Venner, Cosby og Blomsterbørns børn så også
"film"? Og er Airforce One så heller ikke længere en film, men et
tv-program?

Ud fra samme logik kan vi i øvrigt diskutere Lars Barfoed, hønsestrik og
badminton i tv-gruppen for "det bliver jo vist i fjernsynet".

> Men mener du, at det kun er biograffilm, der bør diskuteres i denne gruppe?
> Film, som ikke har været vist i tv?

TV-serier og andre programmer der er produceret til fjernsynet hører
hjemme i tv-gruppen. Film-film, der er produceret med det formål at
blive releaset i biograferne eller direkte på DVD hører hjemme i
film-grppen.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.kultur.film

Uønskede emner:

[...]

* Diskussioner om tv-programmer, herunder tv-serier på f.eks. DVD,
hører almindeligvis til i dk.medier.tv. Dog kan f.eks. tv-film,
faktuelle programmer om film samt filmiske virkemidler i tv-serier
diskuteres i gruppen.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Jubii

Dato : 09-12-06 16:40

On Sat, 9 Dec 2006 16:08:01 +0100, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote:
in dk.kultur.film
>Hvad var det, han hed? Både som figur i Matador og i virkeligheden.
>
>Venligst
>
>Kert Rats

endnu en tv serie i film gruppen. tosser.

Fra : Per Vadmand

Dato : 09-12-06 17:52

Jubii wrote:
> On Sat, 9 Dec 2006 16:08:01 +0100, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk>
> wrote: in dk.kultur.film

> endnu en tv serie i film gruppen. tosser.
få dig et liv i stedet for at spilde andres tid som netbetjent.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-12-06 19:49

"Per Vadmand" skrev i en meddelelse

> få dig et liv i stedet for at spilde andres tid som >netbetjent.

Matador er jo faktisk lavet på 35mm Film

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jubii

Dato : 09-12-06 21:37

On Sat, 9 Dec 2006 19:49:10 +0100, "Michael Meidahl Jensen"
<mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:
in dk.kultur.film

>Matador er jo faktisk lavet på 35mm Film

Det er mine fotografier også, så det er ok at debattere foto her så?
Der findes ganske vist en fotogruppe, men pyt, her kan alt debatteres når blot
der er film (35 mm) i aparatet? Hvad med 8 mm film? De vises også i biograferne.
Og private har jo også 8 mm til hjemmebrug m.m.

Fra : Jubii

Dato : 09-12-06 21:30

On Sat, 9 Dec 2006 17:52:02 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote:
in dk.kultur.film

>få dig et liv i stedet for at spilde andres tid som netbetjent.
>
>Per V.

Få dig et liv i stedet for at brokke dig over mig. eller læs fundatsen.

Fra : Per Vadmand

Dato : 09-12-06 21:45

Jubii wrote:
> On Sat, 9 Dec 2006 17:52:02 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
> wrote: in dk.kultur.film

> Få dig et liv i stedet for at brokke dig over mig. eller læs
> fundatsen.

QED

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 09-12-06 22:13

Ret skal være ret.

Matador blev i sin tid optaget på 16mm film - ikke 35mm.

JC

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Per Vadmand

Dato : 09-12-06 23:10

Jørgen Carlsen wrote:
> Ret skal være ret.
>
> Matador blev i sin tid optaget på 16mm film - ikke 35mm.

Ret skal også være ret: Det er tit pedanteri at skelne så kraftigt mellem
film- og tv-grupper al den stund der ofte vises film på tv, skuespillere og
instruktører overlapper, og det samme gør film og serier.

Det var noget andet, hvis folk begyndte at sende indlæg om "hvem vil være
millionær" her.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Jubii

Dato : 10-12-06 07:03

On Sat, 9 Dec 2006 23:10:13 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote:
in dk.kultur.film

>Ret skal også være ret: Det er tit pedanteri at skelne så kraftigt mellem
>film- og tv-grupper al den stund der ofte vises film på tv, skuespillere og

Javel ja, det er derfor der er 2 grupper, een til et emne (tv) een til et endet
emne (film) som styregruppen har godkendt til oprettelse i sin tid. Hvorfor gik
du så ikke ind i dk.admin og forklarede dem det da grupperne blev debatteret
oprettet?

>instruktører overlapper, og det samme gør film og serier.

Serier er ikke film. Serier vises på tv, og tv emnet har en egen gruppe.
At film vises på tv og derefter debatteres i denne gruppe er naturligt og det er
der vist ingen der brokker sig over.

>Det var noget andet, hvis folk begyndte at sende indlæg om "hvem vil være
>millionær" her.

Indlæg om serier i tv er stadig noget andet, fat det nu.

Filmgruppen kunne nedlægges da det overvejende er film i tv der debatteres her.

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-12-06 11:25

Jubii wrote:

> Indlæg om serier i tv er stadig noget andet, fat det nu.
>
> Filmgruppen kunne nedlægges da det overvejende er film i tv der
> debatteres her.

Jeg gentager: få dig et liv i stedet for at spilde det på pindehuggeri.

Eller skriv nogle relevante filmindlæg i stedet for kun at brokke dig over
andres.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Jubii

Dato : 10-12-06 11:58

On Sun, 10 Dec 2006 11:25:13 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote:
in dk.kultur.film

> [...]
>
>Eller skriv nogle relevante filmindlæg i stedet for kun at brokke dig over

Oh, du mangler stadig at få dig et liv i stedet for at brokke dig over mig.
Tja, dig om det og mig om at fortælle at tv serier ikke hører til i film
gruppen, og det bliver jeg ved med.
Gad vide om du skriver QED igen, og fortsætter dit brokkeri.

Fra : Mads

Dato : 10-12-06 12:06

On Sun, 10 Dec 2006 11:58:17 +0100, Jubii <gruntsaver@jubii.dk> wrote:

>Oh, du mangler stadig at få dig et liv

Hold nu kæft Gverner

Fra : Michael

Dato : 10-12-06 12:02

Per Vadmand skrev:

>Jeg gentager: få dig et liv i stedet for at spilde det på pindehuggeri.
>
>Eller skriv nogle relevante filmindlæg i stedet for kun at brokke dig over
>andres.

Nu må du ikke forvente for meget af Gverner.

--
/signature offline

Fra : Steffen

Dato : 10-12-06 19:24

Jeg har lige siddet og kigget efter gruppen med tv/serier men fandt den
ikke. Hvad hedder den ?

Fra : Michael

Dato : 10-12-06 19:11

Steffen skrev:

>Jeg har lige siddet og kigget efter gruppen med tv/serier men fandt den
>ikke. Hvad hedder den ?

dk.medier.tv

--
/signature offline