Ansvar i forbindelse med sjusk ved byggeri
Fra : Kasper Christensen

Dato : 09-12-06 14:37

Hej alle

Vi kæmper med et lille problem i en parcelforening.

Bygherre af vores rækkehuse (Ejerrækkehuse) er skriftligt blevet gjort
bekendt med at et dræn ikke virker og der pibler vand op fra jorden. Han
har forsøgt at udbedre det, men det har ikke hjulpet, så han har atter
for en skrivelse herom.

Hvad nu når det begynder at fryse og det bliver spejlglat. Hvem står med
ansvaret hvis en falder og kommer til skade? Jeg går ud fra at det er
os, men har lidt problemer med at tage det som en selvfølge da vi jo gør
hvad vi kan for at få det udbedret.

Hvad siger paragraferne?

Mvh

Kasper

Fra : per christoffersen

Dato : 12-12-06 11:19

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men har lidt problemer med at tage det som en selvfølge da vi jo gør hvad

Ansvaret for snerydning mv. påhviler grundejeren.
At grundejeren evt. har et problem med en leverandør fjerner ikke dette
ansvar.

Grundejeren kan heller ikke løbe fra sit ansvar hvis han har købt en
sneskovl alt for billigt i Silvan, og den knækker ved den første sne
Uanset at han måske har et krav mod Silvan ifbm. købet skal han sørge for
snerydning mv.

/Per