brændeovn
Fra : Martin Kristensen

Dato : 08-12-06 23:58

Jeg går med store overvejelser om at købe en brænde ovn til at opvarme vores
køkken al rum op med det er kun til rent hygge. Alle de folk jeg har spurgt
siger at en Morsø er det bedste men de er for dyre til mit behov. køber en
til foråret men hvad skal jeg købe???
Den skal opvarme ca 50 m2 og den må gerne være lidt flot/moderne at se på.

Skriv hvis du kan komme med nogle råd/fif . Jeg ved ikke en kæft om sådan
noget kun at de kan give en masse varme

Mvh Martin (Randers)

Fra : Ann

Dato : 09-12-06 11:01

Martin Kristensen skrev:
> [...]
>
> Skriv hvis du kan komme med nogle råd/fif . Jeg ved ikke en kæft om sådan

Hej Martin

Du skal købe en konvektionsovn som spreder varmen i lokalet modsat en
stråleovn.

Prøv at opsøg lokal brændeovnsforhandler, som trods ved en masse om
emnet - lad med at købe i første omgang med få inspiration.
Alternativt er at kontakte din skorstensfejer - de ved også en masse
om brændeovne og kan helt sikkert give råd om hvilke du skal holde
dig fra.

hilsen

Ann

Fra : Brian Østergård

Dato : 09-12-06 17:06

"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på.
>
> Skriv hvis du kan komme med nogle råd/fif . Jeg ved ikke en kæft om sådan

Hej

Nu skriver du at du ikke vil købe Morsø men alligevel.

Jeg har en 2140 som med jævne mellemrum "brænder" røgvendeplade op, og en
enkelt gang er bagpladen også blevet "brændt" lige så stille væk.
Disse dele koster en formue ved Morsø og foreligger man Morsø ordet
produktansvar så får man en svada igen direkte fra direktøren.

Jeg ved ikke om andre ovne er lige så ringe men hold dig langt væk fra
Morsø.

Brian :ø)

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 09-12-06 18:30

> Jeg ved ikke om andre ovne er lige så ringe men hold dig langt væk fra
> Morsø.

Kan også sige at min første ovn var en mørso og den er ikke bedre end dem
jeg har haft siden. En meget høj pris for noget der blot er ok. Er pengene
knappe, så er der mange andre muligheder. Mit bedste spareråd er
naturligvis at købe uden for dk, da alt i det her land er totalt opskruet.
Næste mulighed er at kigge de steder der kan klare sig med en mere behersket
avance, ex nogle byggemarkeder, vvs grossister etc.

Selv de billigste ovne er ok, og de er alle efterhånden konvektions

Mvh TB
Med en ovn fra Tjekkiet der bare sparker røv, og som kosten en brøkdel af en
morsø

Fra : lhs

Dato : 09-12-06 23:56

Hej

Hvor i Tjekkiet (byggemarked/special butik ?) købte du den og hvad kostede
den ?

Lars HS

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 10-12-06 00:16

> Hvor i Tjekkiet (byggemarked/special butik ?) købte du den og hvad kostede
> den ?

En brændeovnsbutik i en middelstor by, alla de brændeovnsbutikker vi har
mange steder i dk.

Ebay.de er også et godt sted at kigge.

Fra : Calle

Dato : 09-12-06 18:26

> [...]
> på.
>
> Skriv hvis du kan komme med nogle råd/fif . Jeg ved ikke en kæft om sådan

Hej -

Da vi for et par år siden skulle købe brændeovn til sommerhuset, købte vi
denne lille fikse brændeovn http://danishhouseheating.com/scan/andersen4.htm
og det har vi bestemt ikke fortrudt - ikke den billigste men den brænder og
varmer godt.

M.v.h. -
Calle

Fra : Michael

Dato : 11-12-06 21:31

Her er vel nok den billigeste brændeovn på markedet.

http://www.dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=4124

mvh.

Michael

Fra : Grev Dracula

Dato : 05-03-07 08:25

On Fri, 8 Dec 2006 23:57:41 +0100, "Martin Kristensen"
<automakkeren@FJERNMIGmail.dk> wrote:

> [...]
>
>Skriv hvis du kan komme med nogle råd/fif . Jeg ved ikke en kæft om sådan

Jeg kan anbefale Westfire.
http://www.westfire.dk/

Jeg ringede direkte til firmaet. Rigtg flinke folk, der ved hvad de
taler om og yder god service

Ellers sælges deres ovne fortrinsvis i byggemarkeder og lignende.
'Fine' brændeovnsforretninger vi ofte ikke forhandle Westfire-ovne,
fordi de er for billige.

Jeg købte en sådan her til mit sommerhus:
http://www.westfire.dk/Default.aspx?ID=21
og det har jeg ikke fortrudt. Den kostede i 2006 Kr. 6000,- frit
leveret på adressen med fragtmand.

Har tidligere haft en hundedyr RAIS-ovn, men denne her fungerer
faktisk bedre og er lige så pæn at se på, synes jeg.