Fra Manila til Danmark. (Omvendt booking)
Fra : Johnny

Dato : 08-12-06 11:43

Hej gruppe

Når vi kommer ind i det nye år, har min filippinske kone brug for at booke
en billet fra Manila til Danmark.
Det er ret dyrt, hvis jeg skal booke en omvendt tur for hende gennem et
dansk rejsebureu.
Det vil være en stor hjælp, hvis nogen kunne give os navn/navne eller links
på rejsebureuer i Manila, som de har gode erfaringer med.
(Lufthansa eller KLM er at foretrække.)
På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Johnny

Fra : SørenFisker

Dato : 08-12-06 16:24

"Johnny" <xxx@xxx.xx> wrote in message
> [...]
links
> på rejsebureuer i Manila, som de har gode erfaringer med.

Hej Johnny
Jeg var ude for det samme i november måned.
Jeg havde længe kontakter med 2 filippinske rejseburear,
men det korte af det lange var, at de ikke kunne lave det
billigere derude (og så var de ikke specielt smidige), så
det endte med, at jeg bookede på travelstart.dk med
KLM til lige godt 8.000 kroner (Mánila/Amsterdam/Billund og retur, 90 dages
gyldighed)
Hilsen Snøren

Fra : Johnny

Dato : 08-12-06 17:05

Tak for dit svar.
Tror også det nemmeste og billigste bliver at booke selv. Brugte selv KLM i
oktober, men vil sandsynligvis bruge Lufthansa, da der er en chance for at
vi kan nå at booke, så hun kan følges med min bror d. 2. marts. Ved dog ikke
helt endnu da vi først skal have, det 90 dages visa på plads.
Ved godt det er lidt of topic, men søgte i visa igennem norske ambassade
eller danske consulat i manila, eller søgte i, hos danske consulat i cebu,
Søren.? Fra i indgav visaansøgning til i fik det. Hvor lang tid gik der og
hvad betalte i for det.?

Med venlig hilsen
Johnny

Fra : SørenFisker

Dato : 08-12-06 18:31

> [...]
> Søren.? Fra i indgav visaansøgning til i fik det. Hvor lang tid gik der og

Vi søgte gennem den norske ambassade i Manila.
Vi indgav ansøgning 3/6-06 og fik først visum 25/10-06.
Det var helve.....'s besværligt, og der kom først gang
i det, efter jeg havde skrevet til ambassasøren i Manila og Per Stig Møller!
Hvad det kostede ved jeg ikke, men jeg kan da finde ud af det,
hvis det er vigtigt for dig?
Hilsen Søren

Fra : Johnny

Dato : 08-12-06 20:22

På det danske konsulat i cebu har de sagt at det vil tage ca. 2 mdr. og at
vi skal betale 5000,- pesos.
Da vi i oktober var derovre efter en "legal capacity to marry" betalte vi
1500,- pesos. Det er ikke en herregård i danske kr., men efterflg. undrede
vi os over at vi ikke fik en kvittering for de 1500,-.
(Til sammenligning skal hun betale 650,- pesos for pas og 250,- pesos for
counseling hos Commision on filippinos overseas.)
Da min kone ringede til konsulatet for nogle dage siden og spurgte om nogle
praktiske ting vi havde aftalt i forvejen, mente hun de havde antydet det
evt. kunne gå hurtigere, hvis...?
Det skal siges at da jeg selv ringede til konsulatet og var derovre i
oktober var der ingen dansktalende personer, men kun en filippiner.
En af min kones arbejdskammerater, mener at visa kan fremskyndes hvis vi
giver pågældene medarbejder en "gave". Sådan havde hun selv fået fremskyndet
sit turistvisa på en tur til italien.
Tanken om at fremskynde tiden ved at give en såkaldt "gave" kunne være
fristende, men jeg er blevet advaret på det allerkraftigste om at begynde
med det, fra andre der har erfaringer med landet.
De afskrækkende eksempler jeg har kendskab til lyder sådan... Hvis man først
giver een, kommer de andre. De bliver ved til man er drænet og mere til.
Ikke at prisen på de 5000,- er særlig vigtig. Kunne bare være interessant at
vide. Hvis vores turistvisa skulle gå i hårdknude, pga. forventede gaver,
hører de jo ind under udenrigsministeriet. Vi håber dog ikke at der bliver
nogle problemer, da det sikkert ikke kommer til at gå hurtigere så.!

Fra : Søren Fisker

Dato : 09-12-06 05:35

Hej igen Johnny

Kunne du give mig din mailadresse så kan vi fortsætte korrespondancen
direkte?
Hilsen Søren
vejlo@esenet.dk

Fra : Johnny