Bordplade? Gode forslag?
Fra : Mr. D

Dato : 08-12-06 11:36

Jeg skal have sat en bordplade op i mit hjemmekontor. Det bliver bare en
alm. 61cm køkkenbordplade. Men jeg vil gerne have rykket den lidt fra væggen
så man kan komme til at føre ledninger til skærm, strøm osv. ned bag pladen.
Omvendt vil det se lidt kejtet ud hvis man bare efterlader 3cm "tom" plads
mellem pladen og væggen. Huller i bordet undgåes helst da jeg helst vil
kunne føre ledningerne ned der hvor de er fremfor at skulle trække dem hen
over bordet for at få dem ned i et hul.

Nogle gode forslag?

Fra : Jan Raarup

Dato : 08-12-06 11:44

Mr. D <mrd@none.none> skrev:
> [...]
>ledninger til skærm, strøm osv. ned bag pladen.
>Omvendt vil det se lidt kejtet ud
>hvis man bare efterlader 3cm "tom" plads

Ja, afslut med en pæn bred liste med huller til ledningerne

- Hilsen Jan

www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-12-06 14:13

Mr. D wrote:
> [...]
> kunne føre ledningerne ned der hvor de er fremfor at skulle trække dem hen

Måske sætte en større kabelbakke op på væggen og støder pladen op
til denne.
Så kan du føre ledningerne gennem og i denne.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 09-12-06 11:06

Mr. D skrev:

> [...]
> kunne føre ledningerne ned der hvor de er fremfor at skulle trække dem hen

Jeg har et forslag, som jeg selv har brugt, når nogle kunder vil
have luft mellem bordplade og væg:

I bagkanten på bordpladen skruer du en pænt rundet liste fast. Du
kan lade listen rage ca. 30 mm op over bordpladen, og en tykkelse
på 15 mm er passende. Hvor meget luft du vil have i bagkanten, er
op til dig.

--
Venlig hilsen
Svend Erik