Irriterende problem med kopifunktionen
Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 08-12-06 10:47

Når jeg i en mappe med billeder skal flytte nogle af dem og holder
ctrl-tasten nede for at markere flere billeder til flytning, så starter
kopifunktionen efter et par sekunder automatisk med at kopiere de markerede
og lægge kopierne i mappen. - Er der nogen mulighed for at slå denne
automatiske kopifunktion fra?

M.v.h.
Poul Evald

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-12-06 00:58

"Poul Evald Hansen" <pevh@poulevaldhansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kopifunktionen efter et par sekunder automatisk med at kopiere de
> markerede og lægge kopierne i mappen. - Er der nogen mulighed for at slå

Ovenstående sker typisk fordi man trækker/ryster på musen samtidig med, at
man markerer. Så tror den, at den skal kopiere.
Prøv at holde musen helt stille, mens du markerer. Så burde det ikke ske.

Kurt

Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 09-12-06 10:26

Jo, men problemet er jo, at jeg er nødt til at bruge musen til at markere de
billeder, jeg vil have flyttet!
Den automatiske kopifunktion er altså ret irriterende!

Poul Evald

Fra : L.E.P.

Dato : 09-12-06 14:29

Sat, 9 Dec 2006 10:26:27 +0100, skrev "Poul Evald Hansen"
<pevh@poulevaldhansen.dk> :

>Jo, men problemet er jo, at jeg er nødt til at bruge musen til at markere de
>billeder, jeg vil have flyttet!
>Den automatiske kopifunktion er altså ret irriterende!
>
>Poul Evald

Du må ikke holde knappen nede mens du flytter musen fra billede til
billede. Det er det der gør at kopifunktionen starter.

Hvis du ikke holder knappen nede mens du flytter musen og den
alligevel kopierer, er din mus sandsynligvis defekt.

Hilsen Lars