Skrueprop og tissevaner
Fra : Bo Warming

Dato : 08-12-06 05:34

Skrueprop og tissevaner

Australien og Sydafrika har mod til at bryde med snobberiet og sender
nu næsten alle deres gode vine på markedet med skrueprop ej korkprop.
The old trendsetter Frankrig følger så småt med.

"At have en æske dadler , er et helt lille spil/

Man tager en, og en, og en, og så een til/

Så vasker man hænderne -

- og tager en til"

- lærtes i min barndom, når vi smæskede i de klæbrige
halvtørre frugter juleaften. "Games people play" er god bog om
selvopfundne sjove spil i hverdagen,

-

- "What goes in, must come out" gælder væskeindtag, og når min
blære skal aflastes, rækker jeg nu ikke ud efter et marmeladeglas, men
et evigt genbrugt gennemsigtigt øl-plastbæger, og så hældes urinen
videre i en netop tømt vinflaske

- (der står i bredt plastikbæger, så sjælne forbi-ram opsamles
og ikke giver lugt)

- og med een hånd kan så flasken lukkes med skruelåg og
slynges over i et hjørne nær haveudgangen,

- og ved passende lejlighed kan mange liter overskudsvæske
slæbes i containeren på een gang.

- Håndfrit er svært, men enhåndsbetjening er overkommelig ,
spændende udfordring.

- Pletskud eller ej, sætter adrenalinet i kog, why not.

-

Der er hyggelig konkurrencesport i at ramme - præcist evt upræcist -
og gå til grænsen af mini-ulykke.

Hobbyen kan anbefales, og sparer mange minutter daglig, og hvad er
sparet er tjent - se blot hvor meget jeg får fra hånden ved tastaturet
, ved ikke at rejse til toilet tredive gange i døgnet.