Open XML fra Microsoft anerkendt som stand~
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-06 00:21

Jeg har lige set hos Forbes, at Microsofts Open XML format nu er blevet
en international standard. Det forekommer mig nu, at jeg har hørt det
før. Uanset hvad, så ville det jo være dejligt, hvis man kunne lave et
fælles format, som alle programmer kunne bruge. Man har jo også fælles
format til hjemmesider og e-mail, så hvorfor ikke til teksbehandling og
regneark? Hvis det også virker i praksis, vil der jo være enorme
fordele ved det for os brugere.

<http://www.forbes.com/feeds/ap/2006/12/07/ap3237341.html?partner=alerts>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-12-06 01:58

Hej Henrik

At 'Open XML' har fået en ECMA godkendelse er ikke ensbetydende, at
formatet også er/bliver ISO standardiseret. - Men gad egentlig vide,
hvor meget M$ har betalt for at få den godkendelse... - Og 'sjovt', det
lige kommer _1_ uge efter, at M$ dyngede ca. et halvt ton papir på
EU-skrivebordene, - og 'sjovt', det lige kommer 2-3 dage efter, at
Massachusetts har valgt som endnu en stat at gå over til OpenSource og
.odf....

Så "...who's putting the presure on who?"? - Det her lugter grimt af
både råddenskab og korruption!

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 08-12-06 15:40

Henrik Münster wrote:
> [...]
> format til hjemmesider og e-mail, så hvorfor ikke til teksbehandling og
> regneark? Hvis det også virker i praksis, vil der jo være enorme fordele

Det har vi jo allerede: ODF. Det er vel bare Microsofts forsøg på også
at dominere her hvilket vel også lykkes når folk tror de gør det af
deres gode hjerte.