Mac.mail
Fra : Lyrik on MAC

Dato : 07-12-06 22:09

Jeg klikkede under installation på 60 gratis dages prøve på Mac Mail.
Jeg kan ikke få min almindelige POP og SMTP til at sende post fordi
Mac.Mail blander sig.
Hvordan får man fjernet den?
Feltet med den er grået ud så man ikke kan forandre eller slette den.

Hilsen
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-06 00:18

On 2006-12-07 22:08:41 +0100, Lyrik on MAC <lyrikfjern@heaven.dk> said:

> [...]
> Mac.Mail blander sig.
> Hvordan får man fjernet den?
> Feltet med den er grået ud så man ikke kan forandre eller slette den.

Jeg ved ikke helt, hvad du har gjort. Normalt har man flere konti i
Mail (programmet), hvis man har e-mail flere steder. Jeg har vist fire.
Det ser ud til at du har oprettet en .Mac-konto og konfigureret Mail
til at bruge den. Den nemmeste løsning er nok at lave en ny konto i
Mail, hvor du bruger din normale POP og SMTP. Du skal i øvrigt normalt
bruge din udbyders SMTP også til .Mac. Så vil programmet Mail bruge
begge konti.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 08-12-06 09:02

Lyrik on MAC <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Mac.Mail blander sig.
> Hvordan får man fjernet den?
> Feltet med den er grået ud så man ikke kan forandre eller slette den.

Når du sender benyttes oplysningerne om udgående servere. Nederst i
under kontoen (indstillinger) finder du "Server til udgående post" som
er en folde-ud liste med alle tilgængelige udgående servere på.

Nederst i listen kan du tilføje og redigere de udgående servere.

Mail fungerer således at den benytter den til kontoen foretrukne server
og herefter prøver de andre hvis det ikke virker.

Det mest hensigtsmæssige er nok at du benytter din internet-udbyders
udgående server, f.eks. TDC's. Det fremgår typisk af de papirer du har
fået fra udbyderen.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Lyrik

Dato : 09-12-06 22:51

Den 08.12.2006 kl. 09:02 skrev Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk>:

> [...]
>
> Det mest hensigtsmæssige er nok at du benytter din internet-udbyders
> udgående server, f.eks. TDC's. Det fremgår typisk af de papirer du har

++++++++++++++
Jeg er ikke interesseret i at blive presset ind i en Apple.mailkonto. Jeg
bruger min udbyder Cybercitys konto til mail og nix weider.
Nu har jeg kæmpet med denne surrogatmailkonto der giver mig 60 dage gratis
prøvetid og derefter sletter alt på kontoen hvis jeg ikke betaler.Den har
ovenikøbet sat sporerne i computeren så man ikke kan fjerne den. På deres
site er der heller ingen mulighed for at komme ud af dette bondefangeri.
Er der nogen der ved hvordan man får den fjernet TOTALT fra sin Mac??
Ikke nok med det, men programmet mail virker overhovedet ikke uden denne
"mafiakonto"

Men nu er problemet kommet til livs. Jeg oprettede en ny bruger og
begyndte forfra. Her konstaterede jeg igen at mail ikke virker. Umuligt at
sende post fra den, så opgiv bare det.
Løsningen hedder Opera:
Version
9.02
Build
3512
Platform
MacOS X
System
10.4.8
Java
Java Runtime Environment installeret

Ikke alene fungerer post send/modtag, men ikke mindst NEWS i samme
program. Ud over det er der Widgets som kaldes "skærmbrikker" i Opera.
Anbefaling til post og news herfra.

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-06 00:05

On 2006-12-09 22:51:29 +0100, Lyrik <"lyrik<fjern>"@heaven.dk> said:

> Jeg er ikke interesseret i at blive presset ind i en Apple.mailkonto.
> Jeg bruger min udbyder Cybercitys konto til mail og nix weider.

Hvorfor i alverden accepterede du så at få den?

> [...]
> betaler.Den har ovenikøbet sat sporerne i computeren så man ikke kan
> fjerne den. På deres site er der heller ingen mulighed for at komme

Kontoen lukker af sig selv efter 60 dages prøvetid. Så er du ude af
det. Man kan ikke slette en konto fra ens e-mailprogram ved at gå ind
på et site.

> Er der nogen der ved hvordan man får den fjernet TOTALT fra sin Mac??

Åbn indstillingerne i Mail. Gå ind i konti, marker kontoen i venstre
spalte og klik på det lille minus forneden. Du bliver så bedt om at
bekræfte.

> Ikke nok med det, men programmet mail virker overhovedet ikke uden
> denne "mafiakonto"

Det skal det nu. Jeg ved ikke, om Mail forlanger, at der skal være en
konto indstillet. Så skal du bare oprette den konto, du ønsker til
Cybercity, før du sletter din .Mac-konto. Kan problemet være, at du
forsøger at oprette de to konti oveni hinanden? .Mac benytter jo IMAP
i stedet for POP3. Man kan ikke bare konvertere en .Mac-konto til en
POP3-konto. Du skal oprette en helt ny konto til POP3. Du kan derefter
trække dine e-mail fra din .Mac- til din POP3-konto, før du sletter din
..Mac-konto.

> Men nu er problemet kommet til livs. Jeg oprettede en ny bruger og
> begyndte forfra. Her konstaterede jeg igen at mail ikke virker. Umuligt
> at sende post fra den, så opgiv bare det.

Det lyder underligt, at Mail ikke vil køre i en ny brugerkonto. Det
tyder på, at der er noget galt med Mail. Har du været ude at rode i
filer og slette noget, der ikke skal slettes? Det kan jo også ske, at
et program bliver korrupt, som det hedder på engelsk. I så fald skal
Mail installeres igen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-12-06 12:10

Lyrik <"lyrik<fjern>"@heaven.dk> wrote:

> [...]
>
> Ikke alene fungerer post send/modtag, men ikke mindst NEWS i samme
> program. Ud over det er der Widgets som kaldes "skærmbrikker" i Opera.

Jeg synes du gør de meget indviklet for dig selv. Du kan uden problemer
fjerne .mac kontoen fra din Mail, sådan som jeg har beskrevet.

Så er den sådan set ikke længere!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk