Hvor finder man historiske lovtekster?
Fra : qrt

Dato : 07-12-06 20:58

Hej gruppe

Hvor finder man historiske lovtekster (og bekendtgørelser)?

Retsinfo begynder at have huller når man bevæger sig længe tilbage end
1980'erne

qrt

Fra : Christian Madsen

Dato : 07-12-06 21:17

qrt frembragte:
> [...]
>
> Hvor finder man historiske lovtekster (og bekendtgørelser)?
>
> Retsinfo begynder at have huller når man bevæger sig længe tilbage end

Jeg ved at Karnov har en historisk afdeling som er tilgængelig online.
Du kan muligvis får adgang hertil på dit bibliotek. Hvis det er en
konkret lovetekst du søger kan du prøve at skrive til en professor
indenfor det angivne område, eller til en som beskæftiger sig med
retshistorie.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 08-12-06 00:25

qrt wrote:

> Hvor finder man historiske lovtekster (og bekendtgørelser)?
>
> Retsinfo begynder at have huller når man bevæger sig længe tilbage end
> 1980'erne

Christian har givet dig nogle hints. Men ellers må der rethistorisk
metode til. Er der noget særligt, du søger, eller er det bare almindelig
interesse?

Mvh
Kevin Borbye Edelvang, retshistorie-freak

Fra : qrt

Dato : 08-12-06 22:32

On Fri, 08 Dec 2006 00:24:41 +0100, Kevin Borbye Edelvang
<virker@ikke.invalid> wrote:

>Christian har givet dig nogle hints. Men ellers må der rethistorisk
>metode til. Er der noget særligt, du søger, eller er det bare almindelig
>interesse?

Interessen er generel, men lige nu sidder jeg og pusler med
veterinærlovgivning, og mangler konkret Lov nr. 346 af 29.07.1942, der
ifølge retinfo indeholder en ændring af lov nr 156 af 14.04,1920 om
smitsomme sygdomme hos husdyrene

qrt

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 08-12-06 23:22

qrt wrote:

> [...]
> veterinærlovgivning, og mangler konkret Lov nr. 346 af 29.07.1942, der
> ifølge retinfo indeholder en ændring af lov nr 156 af 14.04,1920 om

Hvis du bor i nærheden af et veludstyret bibliotek, kan du finde
Lovtidende for det pågældende tidspunkt. I København er der flere
muligheder, men hvis du er i provinsen kan det sikkert være sværere.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang