Stavekontrol
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 07-12-06 16:15

Hej

Kan man bruge den danske ordbog fra MS word til Word X?

Hilsen
Nyeboe

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-12-06 17:21

J.K. Nyeboe <jan@nyeboe.dk> wrote:

> Hej
>
> Kan man bruge den danske ordbog fra MS word til Word X?

Hvorfor skulle man ikke kunne det? Det er faktisk det den er beregnet
til.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-12-06 20:53

Hej JK

Ja, hvis mener den fra MSWord 2001 eller Word 98 til Mac, men hvis du
mener den fra Word til Windows, så nej.

Hvis fra Word 2001/98, så åbn Microsoft mappen og find mappen 'Proofing
Tools' i 'shared Applications' og kopier ordbøgerne til samme mappe i
Word X mappen. Fra mappen 'Office' skal du også kopiere filen 'Default
ACL [Danish]' til 'Office' mappen i Word X.

Første gang, du så starter Word X efter det, vil den opdatere filer og
arkiver til X versionerne.

Hvis du har Word X CD'en kan du også installere ordbøgerne fra mappen
'Extras' og bruge den installer, der ligger dér, så behøver du ikke
kopiere noget, - så er det blot at vælge 'Danish' i indstillingerne til
ordbøger.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 07-12-06 22:05

On 2006-12-07 20:52:58 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> 'Extras' og bruge den installer, der ligger dér, så behøver du ikke
> kopiere noget, - så er det blot at vælge 'Danish' i indstillingerne t

Det er den fra Word til windows som jeg mener.

Jeg syntes ikke jeg kan få cocospell til at virke. Men jeg så prøve
igen, hvis det er eneste vi har til Mac.

Hilsen
Nyeboe

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-12-06 22:41

Hej JK

J.K. Nyeboe wrote:

> Det er den fra Word til windows som jeg mener.

Nej, den kan du som skrevet ikke få til at virke. Filformatet i Windows
ordbøgerne og Mac ordbøgerne er forskellige. - Så du må nok have fat i
enten en Office 2001 eller Word X/MSOffice X og bruge installeren til
ekstra akriver.

> Jeg syntes ikke jeg kan få cocospell til at virke. Men jeg så prøve
> igen, hvis det er eneste vi har til Mac.

Du er ikke den eneste, der ikke kan få CocoAspell til at virke
ordentlig. - Det har jeg prøvet på nu i næsten to år. - Men hvis du
har en Mac version af Office/Word X på CD, kan du installere direkte derfra.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-06 00:24

On 2006-12-07 22:05:17 +0100, J.K. Nyeboe <jan@nyeboe.dk> said:

> Jeg syntes ikke jeg kan få cocospell til at virke. Men jeg så prøve
> igen, hvis det er eneste vi har til Mac.

CocoAspell plejer da at virke fint, gør den ikke? Om ikke andet, så er
der da vist andre. Der følger i hvert fald en anden ordbog med
NeoOffice og dermed også OpenOffice. Hvilke ordbøger, der passer til
hvilke programmer, tør jeg ikke sige.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-12-06 02:16

> [...]
> der da vist andre. Der følger i hvert fald en anden ordbog med
> NeoOffice og dermed også OpenOffice. Hvilke ordbøger, der passer til

CocoAspell virker normalt fint med cocoa-programmer, men ikke med
carbonprogrammer som Word.

Som med det meste andet bruger Micro$oft deres egne formater, så man
skal have fat i en Mac Office cd/dvd for at få stavekontrollen til at
virke. Om det virker hvis man låner en ordbog, skal jeg ikke kunne sige.

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog